14.000 φορτιστές ηλεκτρικών την εβδομάδα έως το 2030!

Η ΕΕ χρειάζεται 14.000 νέους φορτιστές κάθε εβδομάδα για αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα, σύμφωνα με τον ACEA.

Ακούστε το άρθρο

Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) επισημαίνει την ανάγκη για επενδύσεις σε φορτιστές εντός ΕΕ. Ακόμα, ο ACEA καταδεικνύει την αργή ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης για τα αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση κυκλοφορούν, πλέον, εκατοντάδες μοντέλα BEVs και PHEVs, χωρίς τα απαραίτητα σημεία φόρτισης για την κάλυψη των ενεργειακών τους αναγκών. Η ΕΕ, επομένως, χρειάζεται 6,8 εκατομμύρια νέους φορτιστές μέχρι το 2030.

ΣΕΑ Σείριος με νέο υβριδικό σταθμό φόρτισης οχημάτων

14.000 αντί για 2.000 φορτιστές την εβδομάδα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες την τελευταία πενταετία αύξησαν τις πωλήσεις σε αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα επί 10 φορές. Οι εν λόγω κατηγορίες οχημάτων, δηλαδή, κατέχουν το 18% της συνολικής ευρωπαϊκής αγοράς.

Επιπλέον, οι δημόσιοι φορτιστές κατά το ίδιο διάστημα αυξήθηκαν 2,5 φορές. Σύμφωνα, λοιπόν, με έρευνα της McKinsey η Ευρωπαϊκή Ένωση θα χρειαστεί 6,8 εκατομμύρια νέους φορτιστές.

Η ύπαρξη τόσων πολλών φορτιστών θα βοηθήσει στην επίτευξη της μείωσης κατά 55% του ανθρακικού αποτυπώματος από τα επιβατικά αυτοκίνητα. Είναι, επομένως, κατανοητή η ανάγκη εγκατάστασης 14.000 σημείων φόρτισης την εβδομάδα.

Μέχρι πρότινος, σύμφωνα με τον κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), η ανάγκη αύξησης των υποδομών αφορούσε 2.000 φορτιστές.

Φάκελος φόρτιση ηλεκτρικού: Όλα τα apps για να φορτίσεις!

14.000 φορτιστές ηλεκτρικών την εβδομάδα έως το 2030!

Η επένδυση

Το κόστος της επένδυσης για νέους φορτιστές φτάνει τα 8 δισ. ευρώ ετησίως. Επιπλέον, κατά την έρευνα, υπάρχουν διαφορές στην κατασκευή των υποδομών για βαρέα οχήματα και Ι.Χ. Συγκεκριμένα, τα φορτηγά θα χρειαστούν 279.000 σημεία φόρτισης έως το 2030.

Ακόμη, το 84% των σημείων αυτών θα βρίσκεται σε κόμβους διαχείρισης στόλων. Από την άλλη πλευρά, τους υπόλοιπους δημόσιους και γρήγορους φορτιστές θα βρίσκει κανείς στον αυτοκινητόδρομο (36.000), αλλά και κατά τη διάρκεια της νύχτας (9.000).

Νέο δίκτυο φόρτισης από την nrg και τη METRO

Η έρευνα της McKinsey για τους φορτιστές

Σύμφωνα με την έρευνα της McKinsey, την οποία χαιρετίζουν ο ACEA, η Wind Europe και η Solar Power Europe και η Eurelectric, η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης θα έχει ως εξής:

  • 184 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμου για Ι.Χ.
  • 56.000 φορτιστές για λεωφορεία σε κόμβους στόλων και 4.000 για ταχεία φόρτιση σε αυτοκινητόδρομους.
  • 51 ταχυφορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμους για φορτηγά και λεωφορεία εντός του δικτύου TEN-T.
  • Το συνολικό κόστος επένδυσης έως το 2030 θα ανέλθει στα 280 δισ. ευρώ.
  • Το κόστος θα αγγίξει τα 1.000 δισ. ευρώ έως το 2050 για την περαιτέρω ανάπτυξη των υποδομών.

Έκθεση της ΕΥ: Υποδομές γρήγορης φόρτισης και γρήγορα!

Τι δηλώνει ο Προέδρος του ACEA

Ο πρόεδρος του ACEA, Oliver Zipse, δήλωσε: «Πρέπει να πείσουμε τα κράτη μέλη της ΕΕ για την επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης των υποδομών. Ακόμη, Η πρόταση AFIR πρέπει να φορά ένα φιλόδοξο συμπέρασμα για το χρονοδιάγραμμα και του σχετικούς στόχους για κάθε χώρα της ΕΕ».

abb_img