Στο εργοστάσιο της Nissan στο Σάντερλαντ, ξεκίνησε η παραγωγή των Qashqai e-Power και Juke Hybrid. Τα δύο δημοφιλή μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας έχουν ξεπεράσει συνδυαστικά σε παραγωγή τις 5 εκατομμύρια μονάδες στο εν λόγω εργοστάσιο.
Για την παραγωγή των δύο εξηλεκτρισμένων πλέον μοντέλων, η μάρκα έχει επενδύσει 500 εκατομμύρια λίρες. Επιπλέον, στην ίδια παραγωγική μονάδα λαμβάνει χώρα και η συναρμολόγηση των μπαταριών που διαθέτουν τα μοντέλα.
Nissan: Χρηματοδότηση για νέα ηλεκτρικά οχήματα
Με 190 ίππους το Nissan Qashqai e-Power
Η ξεχωριστή πρόταση της Nissan στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση ακούει στο όνομα Qashqai e-Power. Η ιδιαιτερότητά του έγκειται στο γεγονός ότι για την κίνηση των εμπρός τροχών φροντίζει αποκλειστικά ο ηλεκτρικός κινητήρας.
Ο εξελιγμένος βενζινοκινητήρας λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια ενέργειας. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 190 ίππων και 300 Nm ροπής, διανύοντας την απόσταση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα.
Με λίγα λόγια, το ιαπωνικό μοντέλο έχει συμπεριφορά ενός ηλεκτρικού, χωρίς ωστόσο να είναι. Καταναλώνει 5,3 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, ενώ με το ρεζερβουάρ των 55 λίτρων μπορεί να διανύσει περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα.
Το Nissan Qashqai e-Power διαθέσιμο στην Ελλάδα
Το Nissan Juke στην υβριδική εποχή του
Το εξηλεκτρισμένο Nissan Juke διαθέτει υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο περιλαμβάνει κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με ισχύ 94 ίππων και 148 Nm ροπής. Ο ηλεκτρικός κινητήρας από την άλλη, αποδίδει 49 ίππους και 205 Nm ροπής, ενώ η μπαταρία του είναι ενεργειακής χωρητικότητας 1,2 kWh.
Συνδυαστικά αποδίδουν 145 ίππους, ενώ ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτερόλεπτα. Μέση κατανάλωση είναι τα 5,1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές CΟ2 είναι 115 γρ./χλμ.
Το Nissan Juke θα είναι… υβριδικό!
Τέλος, οι εγκαταστάσεις συναρμολόγησης μπαταριών του εργοστασίου στο Σάντερλαντ είναι υπερσύγχρονες, ενώ η Nissan έχει επενδύσει για αυτές πάνω από 10 εκατομμύρια λίρες. Η ομάδα που απαρτίζει το εργοστάσιο έχει λάβει την απαραίτητη εκπαίδευση για την κατασκευή των εν λόγω μοντέλων.
Συγκεκριμένα, από το 2011 που ξεκίνησε η παραγωγή του Leaf, η ομάδα έχει υποβληθεί σε περισσότερες από 2 εκατομμύρια ώρες εκπαίδευσης, αφιερωμένες αποκλειστικά στην κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων.