Τα υπό εξέταση μοντέλα θα αποκτούν πλέον πιο δύσκολα τα αστέρια αξιολόγησης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP. Μάλιστα, ο οργανισμός αυστηροποίησε το πρωτόκολλο ασφαλείας του με γνώμονα την εναρμόνιση του με τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις.
Ουσιαστικά, ο ανεξάρτητος φορέας στοχεύει με το λανσάρισμα του νέου προγράμματος, στην αμεσότερη προσέγγιση του τρόπου με τον οποίο επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα η ασφάλεια των επιβατών.
Το αυστηρότερο πρωτόκολλο φέρει το όνομα «Vision 2030: a Safer Future of Mobility» και η εφαρμογή του θα ξεκινήσει το 2026.
EuroNCAP: 5 αστέρια για το νέο Honda Civic e:HEV
Τι περιλαμβάνει το νέο πρωτόκολλο ασφαλείας του EuroNCAP
Το EuroNCAP προσαρμόζει τη διαδικασία δοκιμών του ανάλογα με τις εξελίξεις των συστημάτων ασφαλείας και της τεχνολογίας. Επομένως, αυστηροποιεί το πρωτόκολλο του, καθώς τα αυτοκίνητα διαθέτουν τεχνολογίες υποβοηθούμενης, αυτοματοποιημένης και συνδεδεμένης οδήγησης.
Μάλιστα, ο οργανισμός αξιολογεί ήδη τα συστήματα ADAS. Ωστόσο, θα προχωρήσει στην επιβράβευση ή την τιμωρία (σύστημα αστεριών) των αυτοκινήτων για την προσφορά της τεχνολογίας.
Η νέα αξιολόγηση θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες 4 διακριτές φάσεις μιας πιθανής σύγκρουσης:
- Ασφαλής οδήγηση
- Αποφυγή σύγκρουσης
- Προστασία από σύγκρουση
- Ασφάλεια μετά τη σύγκρουση
5άστερα τα Range Rover και Range Rover Sport στο EuroNCAP
Το «Vision 2030: a Safer Future of Mobility» είναι ευρύ
Το πεδίο εφαρμογής του νέου πρωτοκόλλου είναι αρκετά ευρύτερο και ενσωματώνει εικονικές δοκιμές. Επιπλέον, εισάγει κίνητρο αξιολόγησης για μία σειρά συστημάτων παρακολούθησης οδηγών.
Το «Vision 2030: a Safer Future of Mobility» επιδιώκει τη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα με απώτερο στόχο τις μηδενικές απώλειες προσομοιώνοντας πραγματικά δεδομένα. Τέλος, εστιάζει στην ασφάλεια ανάλογα με το φύλο και την ηλικία του οδηγού, καθώς και τον κίνδυνο πυρκαγιάς από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών.
Tesla: Υπήρξε τελικά εξαπάτηση στο EuroNCAP;
Επέκταση και στα ελαφρά επαγγελματικά
Το EuroNCAP επιθυμεί την επέκταση του και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, καθώς και τα δίτροχα, εκτός από τα επιβατικά. Ουσιαστικά, στοχεύει σε αυτές τις κατηγορίες, καθώς αντιπροσωπεύουν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι του ευρωπαϊκού στόλου. Μέχρι στιγμής, ο οργανισμός εκτελεί μόνο δοκιμές ADAS σε φορτηγά, αλλά όχι δοκιμές σύγκρουσης.