Η ηλεκτροκίνηση, πλέον, έχει γίνει μέρος της καθημερινότητας, ενώ αγοραστικό κοινό, αυτοκινητοβιομηχανίες, κρατικοί φορείς και ιδιωτικές επιχειρήσεις που βλέπουν σε αυτόν τον τρόπο μετακίνησης το παρόν και το μέλλον, βρίσκονται σε μία συνεχή προσπάθεια να βρουν τρόπους, ώστε η ολοκλήρωση της πλήρους μετάβασης στον εξηλεκτρισμό να γίνει πιο ευεργετικά για όλους.
Η αλήθεια είναι πως η προσπάθεια πλήρους εξηλεκτρισμού, τουλάχιστον της μετακίνησης, ανθρώπων και αντικειμένων δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει από τη μία στιγμή στην άλλη, για αρκετούς λόγους, και κυρίως γιατί και να υπήρχε μία μαζική στροφή σε αυτό, η παρούσα τεχνολογία, καθώς και οι υφιστάμενες υποδομές δεν θα βοηθούσαν σε αυτό.
Αρχικά, το κυριότερο πρόβλημα, και παράλληλα το μεγαλύτερο στοίχημα όσων ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση, σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι το ζήτημα του εύρους της αυτονομίας των EV (Electric Vehicles), αλλά και οι υποδομές, δηλαδή οι Σταθμοί Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων.
Τα ζητήματα αυτά είναι ξεχωριστά, αλλά ταυτόχρονα έχουν και άμεση σχέση μεταξύ τους.
Το ένα ζήτημα απασχολεί, κυρίως, τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες βρίσκονται σε έναν αγώνα δρόμου, αναφορικά με τις τεχνολογίες που πρέπει να αναπτύξουν, ώστε να κατασκευάσουν οχήματα που θα προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία στα οχήματά τους και γρηγορότερους χρόνους φόρτισης, ενώ οι υποδομές που θα πρέπει να δημιουργηθούν για να καλύψουν τις ανάγκες, σε ενέργεια, διαθεσιμότητα, χρεώσεις, κίνητρα και άλλους τομείς, είναι κάτι που απασχολεί πρώτα τις πολιτικές ηγεσίες των χωρών που θα πρέπει να ικανοποιήσουν τους πολίτες τους που θα έχουν στην ιδιοκτησία τους ένα ηλεκτρικό όχημα.
Και τα δύο αυτά ζητήματα απασχολούν ή μάλλον έχουν ως, ταυτόχρονα, πομπό και δέκτη τον καταναλωτή ή πιθανό αγοραστή.
Η όσο το δυνατόν πιο άμεση κατασκευή Σταθμών Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, κρατικών ή ιδιωτικών, σε συνδυασμό με τις επιχορηγήσεις που υπάρχουν για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι ένα καλό βήμα προς την αύξηση των μελλοντικών αγοραστών.
Διαβάστε επίσης: Μετά το 2025 το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Lamborghini
Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 200 δημόσια σημεία φόρτισης. Αριθμός σχετικά μικρός, όταν σε κάποιες άλλες χώρες στην Ευρώπη τα αντίστοιχα σημεία είναι πολλαπλάσια. Όμως η συμμετοχή των δήμων στη δημιουργία Σημείων Φόρτισης (ΣΦΗΟ) αναμένεται να αλλάξει σημαντικά το τοπίο.
Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες «βλέπουν» ήδη το μέλλον τους, σήμερα, καταρτώντας πολυετή πλάνα που αφορούν στον, εν τέλει, πλήρη εξηλεκτρισμό των μοντέλων της γκάμας τους.
Μάλιστα, σύμφωνα με τις προβλέψεις, αναμένεται ότι τα επόμενα δύο χρόνια οι ηλεκτρικές εκδόσεις θα ξεπεράσουν τις 350.
Διαβάστε επίσης: Οι οδηγίες του ΥΠΕΝ στους δήμους για τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων