Ένα ακόμη νέο ηλεκτρικό αεροσκάφος είναι στα σκαριά και μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα «ηλεκτρίζει» τους αιθέρες. Ο λόγος για τo Maeve01, το οποίο θα έχει αμιγώς ηλεκτρική πρόωση, εντυπωσιακή αυτονομία ενώ η επανοφόρτισή του θα είναι εφικτή σε λιγότερο από μία ώρα.
Υπεύθυνη για την κατασκευή του είναι η νεοσύστατη εταιρεία Maeve Aerospace με έδρα την πόλη Ντελφτ, στη νότια Ολλανδία. Η εταιρεία αποκάλυψε το ηλεκτρικό αεροσκάφος σε ειδική παρουσίαση, το οποίο όπως όλα δείχνουν θα είναι έτοιμο μέχρι το 2029.
Το Audi e-tron S Sportback «δίνει» φτερά σε ένα ηλιακό αεροσκάφος
Το Maeve01 έρχεται με «ηλεκτρική» φόρα
Το Maeve01 διαθέτει αμιγώς ηλεκτρική πρόωση, με 8 ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στις πτέρυγες. Η εμβέλεια του ηλεκτρικού αεροσκάφους θα φτάνει μέχρι και τα 460 χιλιόμετρα, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία η επαναφόρτισή του θα είναι εφικτή σε διάστημα 35 λεπτών.
Φυσικά, η κατασκευή του ηλεκτρικού αεροσκάφους δεν θα είναι ένα εύκολο εγχείρημα. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της εταιρείας, Jan Willem Heinen, αναγνώρισε τις δυσκολίες ανάπτυξης ενός αμιγώς ηλεκτρικού αεροσκάφους αυτού του μεγέθους. Ωστόσο, παραμένει αισιόδοξος για την έκβαση των εργασιών.
Η Heart Aerospace «πετάει» με… νέες μπαταρίες!
Η Maeve Aerospace προνοεί για το μέλλον
Επιπλέον, σύμφωνα με τον Heinen, η ολλανδική εταιρεία διατηρεί στενή συνεργασία με την Amprius. Αυτή είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες κατασκευής νέας γενιάς μπαταριών, με υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα έως και 500 Wh.
Η Maeve έχει συγκεντρώσει χρηματοδότηση ύψους 3,4 εκατομμύρια ευρώ από την έναρξη λειτουργίας της πριν από 2 χρόνια. Πλέον, επιδιώκει μεγαλύτερες συνεργασίες από τις οποίες θα συγκεντρώσει μέχρι και 40 εκατομμύρια ευρώ.
AIR ONE: Ένα ηλεκτρικό αεροσκάφος για… δύο!
Τέσσερις εταιρείες για τα «μάτια» της εταιρείας
Μέχρι στιγμής, 4 αεροπορικές εταιρείες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για συνεργασία με τη Maeve. Η μία εξ αυτών μία επίσης ολλανδική, η αεροπορική Fly With Lucy. Η εν λόγω εταιρεία θέλει να αξιοποιήσει το αναμενόμενο χαμηλότερο λειτουργικό κόστος των ηλεκτρικών αεροσκαφών, ως μέσο για τη δημιουργία ενός περιφερειακού δικτύου σε όλη την Ευρώπη.
Η άλλη ενδιαφερόμενη είναι η Napier Air, από τη Νέα Ζηλανδία. Σύμφωνα με τον Heinen, αυτή η συνεργασία είναι στρατηγικής φύσεως, καθώς η Napier Air διαθέτει μεγάλο αριθμό αεροπορικών γραμμών με μεγάλη κυκλοφορία και μήκος έως 400 χιλιόμετρα. Δηλαδή, ιδανικούς για το Maeve01.
Τέλος, οι άλλες 2 εταιρείες δεν έχουν αποκαλύψει προς το παρόν την ταυτότητά τους. Μείνετε συντονισμένοι!