Μια νέα έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) υποδεικνύει τα πλέον ενδεδειγμένα σημεία φόρτισης για τα ηλεκτρικά φορτηγά.
Τα δεδομένα που διαμορφώθηκαν από τη συγκεκριμένη έρευνα μπορούν να χρησιμοποιηθούν βοηθώντας στο σχεδιασμό ενός χάρτη της Ευρώπης που θα εμπεριέχει ένα δίκτυο με τα σημεία φόρτισης όπου θα μπορούν να φορτίζουν τα ηλεκτρικά φορτηγά.
Ο χάρτης αυτός αφορά τόσο στα φορτηγά που συνηθίζουν να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις, όσο και σε εκείνα που καλύπτουν πιο περιορισμένες, τοπικές ανάγκες σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και στη Βρετανία.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών φορτηγών πολλαπλασιάζονται και αναμένεται να αυξηθούν ραγδαία στα αμέσως επόμενα χρόνια.
Το επείγον ζήτημα
Ωστόσο, η υποδομή φόρτισης που απαιτείται προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα συγκεκριμένα οχήματα βρίσκεται ακόμη υπό διαμόρφωση και αποτελεί ένα “επείγον ζήτημα”, σύμφωνα με τον Eric-Mark Huitema, ο οποίος είναι Γενικός Διευθυντής της ACEA.
Οι μελλοντικές τοποθεσίες των σημείων φόρτισης θα βασίζονται στα τωρινά δεδομένα που αφορούν στα συγκεκριμένα οχήματα.
Προκειμένου μάλιστα να εντοπιστούν αυτά τα σημεία η έρευνα ανέλυσε 30.000 σημεία στάσης φορτηγών. Οι πληροφορίες βασίστηκαν στη δραστηριότητα 400.000 φορτηγών που χρησιμοποιούν 740.000 ανεξάρτητες θέσεις στάθμευσης.
Στην πραγματικότητα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι στάσεις των φορτηγών είναι συγκεντρωμένες κυρίως γύρω από πυκνοκατοικημένες περιοχές της κεντρικής Ευρώπης.
Διαβάστε επίσης: Η Volvo θα εξοπλίζει με ιδιαίτερους ήχους τα ηλεκτρικά φορτηγά της
Επίσης, είναι πιο πυκνές γύρω από σημαντικές βιομηχανικές περιοχές όπως είναι η βόρεια Ιταλία, το Παρίσι, το Μάντσεστερ, το Βερολίνο και η Φρανκφούρτη και βρίσκονται συνήθως πάνω σε κεντρικές οδικές αρτηρίες.
Μάλιστα το ένα τρίτο των στάσεων βρίσκονται σε σημεία για ανάπαυση κοντά σε αυτοκινητόδρομους. Περίπου το άλλο ένα τρίτο βρίσκονται σε θέσεις στάθμευσης εταιρειών και μόλις ένα με πέντε τοις εκατό σε λιμάνια.
Δύο κατηγορίες στάθμευσης
Επιπλέον υπάρχουν δύο κύριες κατηγορίες στάθμευσης. Εκείνες που διαρκούν λιγότερο από 3 ώρες (με ένα 35% να κυμαίνεται μεταξύ 30 και 60 λεπτά) και εκείνες που διαρκούν περισσότερο από 8 ώρες.
Οι στάσεις μικρότερης διάρκειας είναι πιο συχνές, όπως άλλωστε απαιτούν και οι κανόνες οδηγικής ασφάλειας, κάτι που υπογραμμίζει και την ανάγκη να δημιουργηθούν σημεία στάθμευσης που θα διαθέτουν ταχυφορτιστές, κατάλληλους για τη φόρτιση των φορτηγών μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα.
Αυτή η νέα ανάλυση παρέχει και μια καλή εικόνα όσον αφορά και στις ανάγκες για ανάπτυξη της κατάλληλης υποδομής και στις ανάγκες από λειτουργικής άποψης.
Ωστόσο, χρειάζονται και άλλα δεδομένα ώστε να γίνουν επενδύσεις βασισμένες πάνω στη συγκεκριμένη έρευνα, όπως είναι για παράδειγμα διάφορες τοπικές ιδιομορφίες ή ύπαρξη υποδομών φόρτισης που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Διαβάστε επίσης: Οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου για βαρέα οχήματα που απαιτούνται στην Ευρώπη έως το 2030