Η γαλλική εταιρεία θα επαναφέρει στη «ζωή» μέσα στο 2024 το θρυλικό Renault 5, το οποίο θα διαθέτει ηλεκτρική «καρδιά». Ωστόσο, για να φτάσει σε αυτό το σημείο, πραγματοποιεί δοκιμές ώστε να τελειοποιήσει το μοντέλο, πριν αυτό βγει στην παραγωγή. Αυτή την εποχή, οι ειδικευμένοι τεχνικοί της μάρκας, κάνουν τεστ αντοχής σε 9 πρωτότυπα μοντέλα, τα οποία έχουν ήδη διαθέσιμα.
Προφανώς, αυτά τα 9 οχήματα δεν μοιάζουν εξωτερικά στο μελλοντικό Renault 5, διαθέτοντας εμφάνιση παραπλήσια του Renault Clio. Έτσι, η γαλλική μάρκα μέχρι να ολοκληρώσει την εξέλιξή του, μπορεί να τα κυκλοφορεί δημόσια, χωρίς να αποκαλύψει την σχεδίασή του. Όμως, το μοναδικό στοιχείο που μπορεί να εντοπίσει ένα έμπειρο μάτι, είναι ότι σε αυτά τα οχήματα υπάρχει πορτάκι φόρτισης.
Test Drive || Renault Arkana 1.3 TCe 140 PS MHEV: Οικονομία με στιλ!
Οι σκληρές συνθήκες δοκιμών του νέου ηλεκτρικού Renault 5
Για τις τελικές ρυθμίσεις και τα τεστ αντοχής, τα πρωτότυπα πραγματοποίησαν χειμερινές δοκιμές σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (πάγος, χιόνι). Αυτές, έλαβαν χώρα στο Arvidsjaur (Λαπωνία), καθώς και στα κέντρα δοκιμών της Renault, στο Lardy (Γαλλία) και στην Aubevoye (Νορμανδία).
Ειδικότερα, το τεχνικό κέντρο στην Aubevoye διαθέτει τα κατάλληλα μέσα για κάθε τύπου καταπόνηση ενός μοντέλου σε εξέλιξη. Εκεί, υπάρχουν 35 πίστες, 42 γραμμές δοκιμών, 2 αεροδυναμικές σήραγγες και 18 θάλαμοι διάβρωσης. Και όλα αυτά, «κρυμμένα» σε 272 εκτάρια δάσους, που προστατεύουν τα πρωτότυπα από τα… αδιάκριτα βλέμματα.
Test Drive || Renault Captur MHEV 140 PS: Ιδανική επιλογή!
Επιπλέον, οι δοκιμές στο Arvidsjaur είναι ιδανικές για να φτάσουν το αυτοκίνητο στα όρια του. Πρόκειται για μία χώρα με πάγους και παγωμένες λίμνες, όπου τις χειμωνιάτικες μέρες η θερμοκρασία πέφτει ακόμα και στους -30°C. Ο κινητήρας, όσο και τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου, παρακολουθούνται και ελέγχονται συνεχώς.
Επιπλέον, εκεί η εταιρεία καταγράφει δεδομένα σχετικά με την απόδοση όλων των συστημάτων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Προφανώς, σε ένα τέτοιο περιβάλλον, μπορεί να γίνει έλεγχος κάποιων παραμέτρων, σε αντίθεση με ένα κέντρο δοκιμών.
Test Drive || Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS: Υβριδική φινέτσα!
Βασισμένο πάνω στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-B EV
Η νέα πλατφόρμα CMF-B EV φιλοδοξεί να προσδώσει κορυφαία χαρακτηριστικά στο μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5. Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω πλατφόρμα υιοθετεί πάνω από το 70% των εξαρτημάτων της πλατφόρμας CMF-B, των Clio και Captur. Επιπλέον, σε σύγκριση με το Zoe, η πλατφόρμα CMF-B EV επιτυγχάνει μείωση του κόστους παραγωγής κατά 30%.
Τo βασικό πλεονέκτημά της είναι ότι δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας μίας νέας γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων, με ρυθμιζόμενα μετατρόχια και μεταξόνιο. Έτσι, επιτρέπει στην κατασκευή διαφορετικών τύπων αμαξώματος και στυλ. Επιπλέον, το βελτιστοποιημένο πλαίσιο και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, θα προσφέρουν εξαιρετικά δυναμική οδήγηση στο νέο Renault 5.
Το νέο Renault Austral σε… τεστ κοπώσεως!
Τα χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης του μοντέλου
Ο ηλεκτροκινητήρας του μελλοντικού γαλλικού μοντέλου θα έχει ως βάση το ηλεκτρικό μοτέρ των Zoe και Megane E-Tech. Βασικά, ο εν λόγω κινητήρας εξασφαλίζει καλύτερη απόδοση από έναν κινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Επιπλέον, δεν θα απαιτεί τη χρήση μετάλλων σπάνιων γαιών. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος μαζικής παραγωγής και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα είναι σε χαμηλό επίπεδο.
Επιπλέον, θα διαθέτει νέα εσωτερική αρχιτεκτονική, με τον μετατροπέα DC/DC να μετατρέπει την τάση των 400V της μπαταρίας σε 12V. Επιπλέον, θα ενσωματώνει τον φορτιστή της μπαταρίας, καθώς και το πρόσθετο κουτί για τη διαχείριση της διανομής της ισχύος.
Renault Clio: Φύσηξε ισχυρός άνεμος ανανέωσης!
Συγκεντρώνοντας σε ένα μόνο κουτί τις διαφορετικές λειτουργίες των τριών παραπάνω συστημάτων, ο κινητήρας γίνεται μικρότερος και ελαφρύτερος. Μάλιστα, θα είναι πιο απολαυστικός και δυναμικός στην οδήγηση από τον προκάτοχό του.
Η νέα συστοιχία μπαταριών θα βοηθήσει τη Renault να δώσει στο μοντέλο της το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που αναζητά. Η εξέλιξη της μπαταρία του Zoe, κάνει τη νέα αρχιτεκτονική να είναι απλούστερη και κατά 15 κιλά ελαφρύτερη. Σύμφωνα με τη μάρκα, το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5 θα χρησιμοποιεί λιγότερο χώρο για να «χωρέσει» περισσότερες kWh.