Οι σχεδιαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων επαναπροσδιορίζουν τις γρίλιες του… ψυγείου

Ακούστε το άρθρο

Όταν η BMW αποκάλυψε την επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, του i4 και της iX – πριν από λίγο καιρό, το μπροστινό μέρος των αυτοκινήτων της μονοπώλησε τις συζητήσεις, σε τόσο μεγάλη έκταση, όσο απασχόλησαν και οι επιδόσεις των συγκεκριμένων μοντέλων.

Σημείο αναφοράς αποτέλεσαν τα χαρακτηριστικά «νεφρά» στη μάσκα των αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με το autonews.com, το μέγεθος της μάσκας, το οποίο είναι μεγαλύτερο από αυτό των υπόλοιπων μοντέλων της φίρμας που κινούνται με βενζίνη ή πετρέλαιο, προκάλεσε αίσθηση.

Μάλιστα, τα κλασσικά «νεφρά» της βαυαρικής εταιρείας είναι καλυμμένα με μία μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια, παίρνοντας τη θέση των χρωμιωμένων γριλιών που «κρύβουν» στα υπόλοιπα μοντέλα το σύστημα ψύξης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Ποιος ο λόγος ύπαρξης της μάσκας με τα “νεφρά”;

Το ερώτημα που αιωρούνταν ήταν: «Αφού δεν υπάρχει κινητήρας πίσω από αυτό το σημείο του αυτοκινήτου, και δεν υπάρχει ανάγκη εισροής αέρα για την ψύξη των εξαρτημάτων, λόγω έλλειψης ψυγείου, ποιος ο λόγος ύπαρξης αυτής της μάσκας με τα «νεφρά»;

Την απάντηση έδωσε ο αρχισχεδιαστής της BMW, Domagoj Dukec, αναφέροντας πως: «Τα «νεφρά» δεν είναι απλά ένα σύστημα ψύξης του κινητήρα. Είναι μία βασική και χαρακτηριστική διαφορά μεταξύ ημών και του ανταγωνισμού».

Αυτή τη γενικότερη αντίληψη για τις μάσκες του μπροστινού μέρους των οχημάτων φαίνεται πως μοιράζονται και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν ηλεκτροκίνητα οχήματα, με την BMW να  μην είναι η μόνη.

Όσο οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται όλο και περισσότερο προς την ηλεκτροκίνηση, η αντίληψή και ο σχεδιασμός τους για τις μάσκες του μπροστινού μέρους του αυτοκινήτου επαναπροσδιορίζεται και επανεξετάζεται.

Η μάσκα του ηλεκτρικού Hummer

Το ηλεκτρικό Hummer EV αναμένεται να διατεθεί στην αγορά το δεύτερο μισό του 2021. Παρά το γεγονός πως… είναι ηλεκτροκίνητο, στον σχεδιασμό του περιλαμβάνεται ένας «επανασχεδιασμός» της περίφημης γρίλια με τις επτά κάθετες γραμμές, παλαιότερο σημείο διαμάχης μεταξύ της εταιρείας με την Chrysler για το, επίσης, διάσημο χαρακτηριστικό που διακρίνει και την Jeep.

Ο επανασχεδιασμός, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες από το επερχόμενο μοντέλο, αφορά στις έξι – και όχι επτά, πλέον – «γρίλιες» που είναι τοποθετημένα τα γράμματα του αυτοκινήτου, η λέξη Hummer.

«Μας διασκεδάζει αυτό. Είναι σαν οπτική ψευδαίσθηση», αναφέρει για ο διευθυντής σχεδιασμού του ηλεκτρικού Hummer, Rich Scheer.

Διαβάστε επίσης: Drag Race: Audi RS e-tron GT vs Porsche Taycan vs Tesla Model S

Η πρωτοπορία της Tesla

Παρατηρείστε προσεκτικά ένα Tesla και θα δείτε πως στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα υπάρχει ένας σχεδιασμός που παραπέμπει σε μία… γρίλια!

Καθώς η εταιρεία ήταν πρωτοπόρος και έδωσε το «έναυσμα» της στροφής προς την ηλεκτροκίνηση, είχε το πλεονέκτημα να θέσει στο καταναλωτικό κοινό τα δικά της στάνταρ όσον αφορά στον γενικό σχεδιασμό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οι σχεδιαστές της εταιρείας δεν είχαν να σκεφτούν την «κληρονομιά» των γριλιών!

Στα πρώτα μοντέλα της εταιρείας ο σχεδιασμός των μοντέλων «ξεχώριζε» στο μπροστινό μέρος των αυτοκινήτων μία οβάλ «μάσκα» με νίκελ περίγραμμα , ενώ μετά τα πρώτα facelift, παρέμεινε στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα ένα άνοιγμα, αλλά η οβάλ «μάσκα» πλέον δεν υπήρχε και το άνοιγμα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα φαίνεται να δένει καλύτερα με τον γενικότερο σχεδιασμό.

Είναι σαν κάποιος να έβαψε το σημείο που κάποτε υπήρχε αυτή η οβάλ «μάσκα» στα μοντέλα και πλέον δίνεται η αίσθηση του ενιαίου συνόλου στο μπροστινό σήμα.

Αυτή η σχεδιαστική «υπογραφή» της Tesla, δηλαδή ενός αυτοκινήτου που στο μπροστινό του μέρος δεν βλέπουμε την παρουσία «μάσκας», αλλά ενός ενιαίου συνόλου, τείνει να γίνει χαρακτηριστικό γνώρισμα των περισσοτέρων ηλεκτρικών οχημάτων.

Η μη χρήση «μάσκας» ενός αυτοκινήτου υποδηλώνει, πλέον, την «ηλεκτροκίνητη φύση» του, αφού δεν χρειάζεται τις γρίλιες για την ψύξη του!

Διαβάστε επίσης: Ο Elon Musk ακυρώνει την παραγωγή του Tesla Model S Plaid+

abb_img