Το παρκάρισμα για πολλούς είναι μία κουραστική διαδικασία, καθώς αρκετές φορές χρειάζεται παραπανίσια προσπάθεια. Προφανώς, ανάλογα με τον χώρο στάθμευσης ή το μέγεθος του αυτοκινήτου. Κατά βάθος όλοι θα ήθελαν να παρκάρουν πιο εύκολα από ότι συνήθως. Το σύστημα της γερμανικής εταιρείας ZF, Easy Turn, ήρθε για να βοηθήσει.
Συνήθως, αυτό που δυσκολεύει τους οδηγούς με το παρκάρισμα, είναι οι κινήσεις του τιμονιού που πρέπει να κάνουν, οι οποίες συχνά είναι… απαιτητικές. Για αυτό ευθύνεται κυρίως ο κύκλος στροφής των αυτοκινήτων, ο οποίος κατά μέσο όρο είναι 10 με 11 μέτρα.
Ο ρόλος των ρομπότ στην αυτοκινητοβιομηχανία
Το ZF Easy Turn μειώνει πολύ τον κύκλο στροφής του οχήματος
Η γερμανική εταιρεία βρήκε έναν τρόπο, για να μειώσει σημαντικά τον κύκλο στροφής των αυτοκινήτων και να κάνει το παρκάρισμα πιο ξεκούραστο. Ειδικά, εντός πόλεων αυτό είναι απαραίτητο.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία παρουσίασε ένα νέο σύστημα τιμονιού, το Easy Turn, το οποίο από το όνομα και μόνο είναι πολλά υποσχόμενο. Το εν λόγω σύστημα έχει την ικανότητα να μειώνει τον κύκλο στροφής ενός αυτοκινήτου στα 6,8 μέτρα χωρίς τη βοήθεια κάποιου συστήματος τετραδιεύθυνσης.
Επιπλέον, ο κύκλος στροφής μπορεί να μειωθεί ακόμη περισσότερο και να φτάσει τα 5,7 μέτρα. Αυτό συμβαίνει σε περίπτωση που το επιτρέψουν οι πίσω τροχοί. Επίσης, το σύστημα είναι πλήρως λειτουργικό και η γωνία στρέψης του μπροστινού τροχού μπορεί να φτάσει έως και τις 80 μοίρες.
Bolt: Διανομή φαγητού με… ρομπότ!
Το εμπόδιο για το ZF Easy Turn
Το σύστημα της ZF έχει πολλά θετικά, αλλά έχει και ένα μειονέκτημα. Αυτό έχει να κάνει με την σχεδίασή του. Πιο συγκεκριμένα, για να χωρέσει το Easy Turn, είναι απαραίτητη η επανασχεδίαση των θόλων των αυτοκινήτων, ενώ πρέπει να απουσιάζουν και τα μηχανικά μέρη στο κενό ανάμεσα στους 2 τροχούς.
Ford: Ένας εξομοιωτής για την ανάρρωση ασθενών
Ιδανικό για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Βέβαια, το γεγονός ότι σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο ο κινητήρας είναι κάτω από το καπό, κάνει λίγο δύσκολη την τοποθέτηση του συστήματος. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν θα ήταν δύσκολο εάν πρόκειται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ως γνωστόν, στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι ηλεκτροκινητήρες και η μπαταρία είναι πίσω και χαμηλά, αφήνοντας τον μπροστά χώρο… κενό.
Honda Driver Coaching: Στο πλευρό των νέων οδηγών!
Τέλος, αυτή τη στιγμή το σύστημα κοστίζει ακριβά. Ακόμη, σύμφωνα με την εταιρεία θα είναι έτοιμο για την αγορά σε τουλάχιστον 2 χρόνια. Προς το παρόν, η ZF δεν έχει κάνει συμφωνία με κάποια εταιρεία αυτοκινήτων, ωστόσο υπάρχει έντονο ενδιαφέρον.
Δείτε το Easy Turn σε δράση: