Μία ομάδα φοιτητών από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Delft στην Ολλανδία, κατάφερε να γράψει ένα δικό της κεφάλαιο στα ρεκόρ Guinness. Η εν λόγω ομάδα κατάφερε να διανύσει 2.488 χιλιόμετρα με μία μόνο δεξαμενή καυσίμου υδρογόνου 1 κιλού. Και όλα αυτά, χρησιμοποιώντας την εξελιγμένη εκδοχή του Eco-Runner, ενός πρωτότυπου μοντέλου που σχεδίασαν, κατασκεύασαν και οδήγησαν οι ίδιοι.
Αυτή η εντυπωσιακή προσπάθεια διήρκησε 3 ημέρες, με αρχική ημερομηνία τις 23 Ιουνίου 2023. Σύμφωνα με την ομάδα, καθ’ όλη τη διάρκεια του επιχειρήματος, το αυτοκίνητο διατήρησε μέση ωριαία ταχύτητα 45 χλμ./ώρα. Ωστόσο, η έκδοση του οχήματος είναι η 13η σε σειρά, με το σημερινό όχημα να έχει πάρει την ονομασία ECO XIII. Μάλιστα, το αρχικό πρωτότυπο ECO I έκανε την εμφάνισή του το 2005, διανύοντας 557 χιλιόμετρα με 1 λίτρο βενζίνης.
ΕΕ: Νέος νόμος για ακόμη περισσότερους φορτιστές
Παράλληλα, οι φοιτητές έδωσαν μία ηχηρή απάντηση στις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες προσπαθούν να βελτιώσουν τον χρόνο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων. Και αυτό το έκαναν, παρουσιάζοντας με το επίτευγμά τους, εν ονόματι ECO XIII, μία γρήγορη λύση για ανεφοδιασμό με υδρογόνο. Ολόκληρη η διαδικασία έλαβε χώρα στην πίστα δοκιμών Immendingen της Γερμανίας.
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ECO XIII για το ρεκόρ
Εξωτερικά, το ECO XII μοιάζει με ένα UFO, το οποίο συναντούσαμε στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας, μετά το 1950. Επιπλέον, διαθέτει αρκετά μικρό μέγεθος που μετά βίας καταφέρνει να χωρέσει ο οδηγός στο εσωτερικό του. Προφανώς, στην υψηλή αυτονομία του, σημαντικό ρόλο «παίζει» και το βάρος του. Μάλιστα, για αυτόν τον λόγο, για την κατασκευή του έχει γίνει χρήση ανθρακονήματος στα περισσότερα μέρη του. Έτσι, το αποτέλεσμα είναι το πρωτότυπο μοντέλο να ζυγίζει μόλις 72 κιλά.
Helix: Ηλεκτροκινητήρας 28 κιλών και 844 ίππων!
Το ιδιαίτερο παρουσιαστικό του δεν έχει ως σκοπό των εντυπωσιασμό, αλλά την μέγιστη βελτίωση της αεροδυναμικής. Μάλιστα, αυτό αποτελούσε και βασικό στόχο της ομάδας, η οποία αναζητούσε την μικρότερη αντίσταση του αέρα, κατά την οδήγηση. Ωστόσο, ο συνδυασμός του χαμηλού βάρους με την αντοχή της κατασκευής, δημιούργησε μία σπαζοκεφαλιά στους φοιτητές. Ωστόσο, το αποτέλεσμα τους δικαίωσε.
Ηλιακή ενέργεια: H λύση στη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων
Τέλος, ακόμη ένας στόχος της ομάδας, ήταν η αύξηση της αποδοτικότητας του συστήματος κίνησης του ECO XIII. Έτσι, τοποθέτησαν μία νέα κυψέλη καυσίμου, η οποία ελαχιστοποιεί τις απώλειες κατά τη μετατροπή του υδρογόνου σε ρεύμα και στη συνέχεια σε κινητική ενέργεια.
Στο παρακάτω video μπορείτε να δείτε το ECO XII να καταρρίπτει το ρεκόρ Guinness, καλύπτοντας 2.488 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό: