Η Mercedes-Benz A-Class αποτελεί τα τελευταία χρόνια ένα από τα best-seller μοντέλα της μάρκας. Ξεχωρίζει χάρη στην κομψότητα, την τεχνολογία, την ποιότητα, αλλά και την πρακτικότητα που προσφέρει. Η πρόσφατη ανανέωσή της ενσωμάτωσε παράλληλα και την ήπια υβριδική τεχνολογία, που της έλειπε. Ας την δούμε αναλυτικότερα.
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, μην περιμένετε κοσμογονικές αλλαγές. Και εδώ που τα λέμε δεν ήταν αναγκαίες. Προφανώς, έγιναν μικρές αλλαγές που φρέσκαραν την ήδη ελκυστική εμφάνιση της 4ης γενιάς Mercedes-Benz A-Class.
Στο εμπρόσθιο τμήμα διακρίνει κανείς το μυώδες καπό με τα 2 έντονα εξογκώματα. Ο δυναμισμός συνεχίζει με την «μύτη καρχαρία», τα νέα LED φώτα, αλλά και την ανασχεδιασμένη μάσκα με το αστέρι. Στο πίσω τμήμα υπάρχει ανανεωμένος προφυλακτήρας, ενώ εντύπωση δημιουργούν και τα στάνταρ πίσω φώτα LED.
Test Drive || Mercedes-Benz EQA 300 4MATIC: Πολύ-τέλεια!
Απτή πολυτέλεια στην καμπίνα
Τα μοντέλα της γερμανικής μάρκας ανέκαθεν ξεχώριζαν για την πολυτέλεια που διαθέτουν. Σε αυτό το μοτίβο κινείται και το εσωτερικό της ανανεωμένης A200 της δοκιμής μας. Η πολυτέλεια είναι απτή σε κάθε εκατοστό της καμπίνας της Mercedes-Benz A200.
Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι ποιοτικά, ενώ και η συναρμολόγηση είναι εξαιρετική. Εμάς μας άρεσε ιδιαίτερα το flat bottom τιμόνι, καθώς και οι 2 οθόνες στο ταμπλό με διαγώνιο 10,25 ιντσών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων δίνει την απαραίτητη πληροφόρηση στον οδηγό, όπως και η οθόνη του infotainment ΜΒUX (Mercedes-Benz User Experience).
Test Drive || Στο Ναύπλιο με την Mercedes-Benz EQB 250
Μάλιστα, το αναβαθμισμένο σύστημα φωνητικών εντολών MBUX εξυπηρετεί σημαντικά τον οδηγό. Το μόνο που έχει να πει είναι «Hey Mercedes». Εν συνεχεία το σύστημα αλληλοεπιδρά μαζί του και μέσω εκείνου λαμβάνει διάφορες πληροφορίες που κάνουν πιο άνετη τη διαδρομή του. Οι επιβάτες απολαμβάνουν άνεση, με αρκετό χώρο για τα γόνατα, τους ώμους και τα κεφάλια τους. Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί από τα 370 στα 355 λίτρα λόγω της μπαταρίας του mild hybrid συστήματος.
Ήπια υβριδική και φουλ αποδοτική η Mercedes-Benz A200
Κάτω από το μυώδες καπό συναντάμε τον 1,33 turbo κινητήρα με ισχύ 163 ίππων και 270 Nm ροπής. Αυτός συνεργάζεται με 48-βολτο mild hybrid υβριδικό σύστημα, με ένα ηλεκτρομοτέρ 14 ίππων και 150 Nm ροπής. Το υβριδικό σύστημα υποβοηθά τον κινητήρα, ενώ το 7ταχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κάνει εξαιρετική δουλειά.
Η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα. Όμως, το ήπια υβριδικό σύστημα συμβάλλει σημαντικά και στη διατήρηση της κατανάλωσης σε χαμηλά επίπεδα. Η Mercedes-Benz ανακοινώνει μόλις 5,8 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να είναι στα 136 γρ./χλμ.
Test Drive || Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz E 300 e!
Σπορ και δυναμική στον δρόμο
Η Mercedes-Benz A200 αρχικά ξεχωρίζει με την άνεση που προσφέρει σε κάθε είδους διαδρομή. Συνδυαστικά με την κορυφαία ηχομόνωση, τα ταξίδια με την A200 MHEV είναι απόλαυση. Οι ευθείες των αυτοκινητοδρόμων είναι βούτυρο στο ψωμί της Mercedes-Benz, με το γερμανικό hatchback να φτάνει με άνεση υψηλές ταχύτητες στο κοντέρ της. Εξίσου όμως ικανή είναι η A200 MHEV και σε δρόμο με στροφές.
Η ανάρτηση δουλεύει εξαιρετικά, με τις κλίσεις να είναι ελάχιστες. Η πρόσφυση είναι άφθονη, βοηθούν βέβαια και οι 19αρες ζάντες, σε κάθε περίσταση. Υπό πίεση η Mercedes-Benz A200 αντιδρά ουδέτερα, εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό της. Τέλος, τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς πίσω, είναι άκρως αποτελεσματικά και έχουν καλή αίσθηση.
Ότι πληρώσεις, παίρνεις!
Ναι, η ανανεωμένη Mercedes-Benz A200 είναι ολίγον… αλμυρή σε κόστος. Τα 39.990 ευρώ για την αρχική της έκδοση, δεν είναι και… λίγα. Ωστόσο, η mild hybrid τεχνολογία, η συνολική αναβάθμιση του εξοπλισμού και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο δικαιολογούν εν μέρει το εν λόγω κόστος. Αν λοιπόν το οικονομικό δεν είναι πρόβλημα, τότε την Α200 με την ήπια υβριδική τεχνολογία, θα την λατρέψετε!