Τα φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με… «καταγωγή» από την Κίνα μοιάζουν απειλή για την αγορά της Ευρώπης. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να μην επιδοτεί τα κινέζικα ηλεκτρικά, ενώ παράλληλα έχει στα πλάνα της ακόμη και την εισαγωγή δασμών για αυτά.
Την ανακοίνωση για τα νέα σχέδια της ΕΕ, έκανε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η Πρόεδρος μίλησε περί κατάργησης κρατικών επιδοτήσεων για τα φθηνά κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία σύμφωνα με την ίδια «στρεβλώνουν» την αγορά της ΕΕ.
Ευρωπαϊκή Ένωση: Ποια είναι η ασφαλέστερη χώρα για τους οδηγούς;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση κάνει έρευνα για τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Πιο συγκεκριμένα, εξήγησε ότι θα πρέπει να υπάρχουν ίσοι όροι ανταγωνισμού, καθώς η οι ευρωπαϊκές εταιρείες δεν λαμβάνει επιδότηση. Μάλιστα, δήλωσε ότι έχει ξεκινήσει έρευνα σχετικά με τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα που έρχονται στην ΕΕ.
Ευρωπαϊκή Ένωση: Πρώτη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2030!
Επιπλέον, πρόσθεσε ότι η γέφυρα επικοινωνίας και ο διάλογος με την Κίνα θα συνεχίσει να υπάρχει. Επίσης, επεσήμανε ότι η έρευνα θα αξιολογήσει εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να επιβάλλει δασμούς για την προστασία της από τους κινέζικες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες κερδίζουν πολλά από κρατικές επιδοτήσεις.
Ειδικότερα, δήλωσε:
«Η τιμή τους παραμένει τεχνητά χαμηλή με τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις. Αυτό στρεβλώνει την αγορά μας. Και καθώς δεν δεχόμαστε αυτή τη στρέβλωση από το εσωτερικό της αγοράς μας, δεν τη δεχόμαστε και από το εξωτερικό.
Οι παγκόσμιες αγορές έχουν πλέον πλημμυρίσει από φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλά από τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις. Η Επιτροπή ξεκινά μια έρευνα κατά των επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα που προέρχονται από την Κίνα. Η Ευρώπη είναι ανοιχτή στον ανταγωνισμό. Όχι για έναν αγώνα προς τα κάτω».
ACEA: Ασφαλέστατοι οι δρόμοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Η αντίδραση για ότι σκοπεύει να κάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση
Μετά την ανακοίνωση της φον ντερ Λάιεν, η κορυφαία BYD Co διεύρυνε τις απώλειες της έως και 2% στο Χονγκ Κονγκ. Επίσης, η XPeng υποχώρησε έως και 2,8% και η Li Auto Inc. Παρουσίασε πτώση έως και 0,5%.
Ο δείκτης Stoxx 600 Automobiles & Parts Index κέρδισε έως και 2,2%, το μεγαλύτερο ενδοσυνεδριακό κέρδος από τις 27 Ιουλίου. Μάλιστα, είναι ο υποτομέας με τις καλύτερες επιδόσεις στον ευρύτερο ευρωπαϊκό δείκτη μετοχών. Η Renault SA σημείωσε άνοδο 4,9% και η Volkswagen AG σημείωσε άνοδο 2,6%.
Η BYD κάνει στροφή στο… νάτριο!
Η θέση της Γαλλίας
Η έρευνα αποτελεί νίκη για τη γαλλική κυβέρνηση, η οποία «φωνάζει» εδώ καιρό για τα κινέζικα μοντέλα που υποβαθμίζουν τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Ειδικότερα, το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζει την προσαρμογή των δικών του κρατικών επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στη Γαλλία. Στόχος ο περιορισμός των για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στη Γαλλία.
Μάλιστα, ο Υπουργός Οικονομικών, Μπρούνο Λε Μερ, δήλωσε ότι το μέτρο θα ευνοήσει την ευρωπαϊκή παραγωγή. Παράλληλα, τα εργοστάσια της Ασίας δεν θα λαμβάνουν χρηματοδότηση από το γαλλικό δημόσιο χρήμα.
Ευρωπαϊκή Ένωση: Τέλος οι θερμικοί κινητήρες το 2035!
Τέλος, σε συνέντευξή του τόνισε τα εξής:
«Χρειαζόμαστε τώρα μια ευρωπαϊκή βιομηχανική στρατηγική που να είναι πολύ πιο προληπτική, πολύ πιο καινοτόμα, πολύ πιο προστατευτική των βιομηχανικών μας συμφερόντων σε σχέση με την Κίνα και τις ΗΠΑ. Δεν υπάρχει ούτε μια μέρα για χάσιμο».