Η BYD κάνει στροφή στο… νάτριο!

Το λίθιο στερεύει και ακριβαίνει, οπότε η BYD στρέφεται στο -πιο οικονομικό- νάτριο για την κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ακούστε το άρθρο

Το λίθιο αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά για την κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, τα αποθέματα λιγοστεύουν και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την απότομη αύξηση της τιμής του. Η BYD όμως, έχει τη λύση για το εν λόγω πρόβλημα.

Ποια είναι αυτή αυτή; Η απάντηση ακούει στο όνομα νάτριο, το οποίο έρχεται για να περιορίσει την αύξηση του κόστους παραγωγής εξαιτίας του λιθίου. Φυσικά, η κινέζικη εταιρεία ήδη σχεδιάζει σε ποιο όχημα θα τοποθετήσει πρώτα τις μπαταρίες ιόντων νατρίου.

H BYD δεν… «πιστεύει» στην αυτόνομη οδήγηση

Η BYD ετοιμάζει το πρώτο εργοστάσιο για… νάτριο

Πιο συγκεκριμένα, η BYD σχεδιάζει την κατασκευή του πρώτου εργοστασίου ιόντων νατρίου. Ειδικότερα, η FinDreams που ανήκει στη κινέζικη εταιρεία, έχει συνάψει συμφωνία κοινοπραξίας με την Huaihai Holding Group, για την παραγωγή μπαταριών ιόντων νατρίου.

Μαζί θα δημιουργήσουν το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπαταριών ιόντων νατρίου για μικρά ηλεκτρικά οχήματα, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία κατασκευής της BYD. Επιπλέον, το εκτεταμένο δίκτυο της Huaihai θα παρέχει τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ.

Σύμφωνα με τo BloombergNEF, το νάτριο θα έχει σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια, με τις μπαταρίες να εφοδιάζουν τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα. Το πρώτο θα είναι το BYD Seagull, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση αυτοκινήτου της Σανγκάης, στις 18 Απριλίου.

BYD Seagull: Μικρό και ηλεκτρικό με 8.000 ευρώ!

Το νάτριο είναι μία πολύ καλή επιλογή

Όπως όλα δείχνουν το νάτριο είναι μία καλή επιλογή, σε ότι αφορά τη χρήση στις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό έχει να κάνει με την αφθονία που υπάρχει, αφού η εξόρυξή του είναι εύκολη και τα αποθέματα είναι υψηλά επίπεδα.

Οι αναλυτές του BloombergNEF σημειώνουν:

«Οι μπαταρίες ιόντων νατρίου είναι μία εναλλακτική τεχνολογία που μπορεί να ανακουφίσει’ την πίεση της εφοδιαστικής αλυσίδας αναφορικά με το λίθιο. Παρόλο που το σχετικό μερίδιο των ιόντων νατρίου φαίνεται μικρό, η αύξηση σε απόλυτους αριθμούς είναι εξαιρετικά μεγάλη».

BYD e2: «Εγγυημένο» ηλεκτρικό με 405 χιλιόμετρα αυτονομία

Ποιο είναι όμως το μειονέκτημά του;

Φυσικά, υπάρχουν και μειονεκτήματα σχετικά με το νάτριο. Για παράδειγμα, ένα μειονέκτημα του έχει να κάνει με τις χαμηλές επιδόσεις που προσφέρει στις μπαταρίες. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν πρόβλημα για τη χρήση σε μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έτσι, το νάτριο θα μπορούσε να είναι η καλύτερη λύση αντί του λιθίου.

Τέλος, σύμφωνα με τους ειδικούς, το νάτριο θα μειώσει τη ζήτηση του λιθίου κατά περίπου 272.000 τόνους μέχρι το 2035. Ωστόσο, εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το μερίδιο του στην αγορά εκείνη τη χρονιά θα αγγίξει μόλις το 7%. Ωστόσο, εάν τα αποθέματα λιθίου μειωθούν ακόμη περισσότερο, δεν αποκλείεται το ποσοστό να είναι μεγαλύτερο.

abb_img