Ευρωπαϊκή Ένωση: Πρώτη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2030!

Σύμφωνα με τον ACEA, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα αποκτήσει ξανά ηγετική θέση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030.

Ακούστε το άρθρο

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η παραγωγή τους, αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω της πανδημίας, των ελλείψεων σε ημιαγωγούς, καθώς και της ενεργειακής κρίσης.

Το σκηνικό είναι παρόμοιο για την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επιπλέον, ως επιβραδυντικός παράγοντας στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών λειτουργούν και οι υψηλές τιμές πώλησης τους.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσο «καθαρά» είναι;

Οι προβλέψεις του ACEA για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ανέλυσε τις τάσεις και τις εξελίξεις στις παγκόσμιες αγορές αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Μάλιστα, σήμερα η Κίνα έχει ξεπεράσει τόσο την Ευρώπη όσο και τις ΗΠΑ στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αντίθετα, η Ευρώπη θα ανακάμψει στην παραγωγή ηλεκτρικών το 2025, σύμφωνα με τον ACEA. Ακόμη, το 2030, κατά τις ίδιες προβλέψεις, θα αποκτήσει και πάλι το προβάδισμα.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Φόρτιση που;

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Στην Κίνα μέχρι στιγμής το 20% των πωλήσεων είναι αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μάλιστα, αυτό το ποσοστό χαρίζει στη χώρα την πρώτη θέση σχετικά με τον εξηλεκτρισμό της αγοράς αυτοκινήτων.

Επιπλέον, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα παρουσίασαν αύξηση 89,4% και έφτασαν τα 2,9 εκατομμύρια αντίτυπα. Προφανώς, σε αυτή την αύξηση συνέβαλλαν τα κυβερνητικά κίνητρα, τα οποία επιδιώκουν την ενίσχυση των πωλήσεων.

Αντίστοιχα, η ανάπτυξη στην περιοχή της Ευρώπης κατά τους πρώτους 9 μήνες του 2022 ήταν ισχυρή, αλλά λιγότερο απότομη. Ουσιαστικά τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έφτασαν το 1.000.000, παρουσιάζοντας αύξηση 25,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Στην Αγγλία θα φορολογήσουν τα ηλεκτρικά!

Η πρόκληση των υποδομών στην Ευρώπη

Τα σημεία φόρτισης και η ανάπτυξη τους αποτελεί μεγάλη πρόκληση για την Ευρώπη. Ουσιαστικά, εάν οι κυβερνήσεις τηρήσουν τις υποσχέσεις τους, θα προχωρήσει η ανάπτυξη του δικτύου.

Μέχρι στιγμής, το 50% των σημείων φόρτισης στην Ευρώπη είναι συγκεντρωμένο στην Ολλανδία και τη Γερμανία. Τέλος, μέχρι το 2030 είναι απαραίτητα 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης, για να είναι δυνατή η μείωση του CO2 κατά 55% ως προς τα επιβατικά αυτοκίνητα.

abb_img