Με αφορμή την κακοκαιρία Daniel, πέρα από την απώλεια ζωών, είχαμε και εκτεταμένες καταστροφές σε περιουσίες. Όμως εμείς δεν είμαστε οι αρμόδιοι να σας απαντήσουμε τι ισχύει με τις αποζημιώσεις σπιτιών και καταστημάτων. Ωστόσο, θα σας αναφέρουμε τι ισχύει για την αποζημίωση των αυτοκινήτων από φυσικές καταστροφές.
Το προσκέφαλο των καθισμάτων σώζει ζωές
Τι λένε οι ασφαλιστικές;
Είναι δεδομένο ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες καλύπτουν ζημιές από φυσικά φαινόμενα. Δηλαδή καταστροφές που προκύπτουν από πλημμύρες, πτώση δέντρων, σεισμούς κ.α. Σαφώς για να αποζημιωθεί κανείς από φυσικά φαινόμενα, θα πρέπει να έχει συμπεριλάβει στο ασφαλιστήριό του και την κάλυψη φυσικών καταστροφών.
Επομένως δείτε το συμβόλαιό σας: Αν υπάρχει μόνο η «βασική κάλυψη» τότε μην περιμένετε αποζημίωση υλικών ζημιών από κακοκαιρία, πλημμύρες, πτώσεις δέντρων, χιόνια και φωτιές. Αντίθετα, οι πλήρεις ασφάλειες καλύπτουν απόλυτα τον πελάτη, με την προϋπόθεση να υπάρχει ο σχετικός όρος στο συμβόλαιο.
Τι πρέπει να κάνει ο παθών;
Από τη στιγμή που το ασφαλιστήριο συμβόλαιο είναι πλήρες, με τη λήξη των καιρικών φαινομένων, ο παθών πρέπει να μεταβεί στη Δημοτική Αρχή. Εκεί, θα δηλώσει το συμβάν και θα πάρει τη σχετική αναφορά. Μάλιστα, στις περισσότερες περιπτώσεις η ασφαλιστική εταιρεία ζητάει επικυρωμένη υπεύθυνη δήλωση για τις ζημιές που προκλήθηκαν. Επιπλέον, θα ζητήσει βεβαίωση και από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία.
Στη συνέχεια, όλα αυτά τα δικαιολογητικά τα λαμβάνει η ασφαλιστική εταιρεία. Από εκεί και έπειτα, η διαδικασία είναι όμοια με τα τροχαία ατυχήματα. Ο εμπειρογνώμονας καταγράφει τις ζημιές, εγκρίνει τις επισκευές στο συνεργείο και ο ιδιοκτήτης του οχήματος λαμβάνει την αποζημίωση που του αναλογεί. Αν η ζημιά είναι ολική, το ύψος της αποζημίωσης προκύπτει με βάση την τρέχουσα εμπορική αξία του αυτοκινήτου, η οποία αλλάζει σε ετήσια βάση.
Το σωτήριο κόλπο με τις ζώνες ασφαλείας που δεν ήξερες!
Τα ψιλά γράμματα μπορεί να κάνουν τη διαφορά
Ο κάθε ασφαλισμένος πρέπει να δώσει τη δέουσα προσοχή στα λεγόμενα «ψιλά γράμματα» του συμβολαίου. Σε αυτά συνήθως υπάρχει η λίστα των εξαιρέσεων. Για παράδειγμα, αν προκύψει υπαιτιότητα του ιδιοκτήτη του οχήματος για τη ζημιά, δηλαδή η ασφαλιστική υποστηρίξει ότι δεν το προστάτευσε επαρκώς, είτε δεν καταβάλλει την αποζημίωση, είτε παρέχει ένα ποσοστό αυτής. Αν τώρα η ζημιά είναι αποτέλεσμα κακοτεχνίας, τότε η ασφαλιστική εταιρεία αποζημιώνει κανονικά τον πελάτη.