Το προσκέφαλο των καθισμάτων σώζει ζωές

Το προσκέφαλο του καθίσματος έχει ιδιαίτερη αξία, καθώς μπορεί να σώσει ακόμη και τη ζωή μας. Που αλλού όμως χρησιμεύει;

Ακούστε το άρθρο

Πριν την παραγωγή κάθε μοντέλου οι κατασκευαστές μελετάνε ενδελεχώς το κάθε εξάρτημα. Όπως για παράδειγμα το προσκέφαλο των καθισμάτων. Πέρα από την άνεση που είναι η κύρια λειτουργία του, προστατεύει την σωματική μας ακεραιότητα τόσο εν κινήσει, όσο και σε περίπτωση ατυχήματος. Σε αυτό το πλαίσιο, οι κατασκευαστές δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην αντοχή του σκελετού των καθισμάτων στις καταπονήσεις.

Πώς γλιτώνεις την ουρά στα διόδια χωρίς e-pass;

Το προσκέφαλο στην σωστή ρύθμιση

Τα καθίσματα των σύγχρονων μοντέλων διαθέτουν πλήθος ρυθμίσεων, ώστε να ενισχύουν τόσο την άνεση που παρέχουν, όσο και την ασφάλεια. Τα εμπρός φέρουν και τις περισσότερες ρυθμίσεις. Σε ότι αφορά τα πίσω καθίσματα, έχουν ρύθμιση που αφορά την απόσταση από τα εμπρός, αλλά και την κλίση της πλάτης.

Όμως η πλειοψηφία των οδηγών αμελεί τη σωστή ρύθμιση του προσκέφαλου. Σε περίπτωση μετωπικής ή πλαγιομετωπικής σύγκρουσης, η κατάλληλη ρύθμιση συγκρατεί τον αυχένα και προστατεύει από την υπερέκταση. Βλέπετε η υπερέκταση του αυχένα προκαλεί σημαντικές βλάβες, ακόμη και θάνατο.

Το προσκέφαλο των καθισμάτων σώζει ζωές

Για να είναι όντως χρήσιμο ένα προσκέφαλο, θα πρέπει να έχει ρυθμιστεί σωστά και σύμφωνα με το ύψος του εκάστοτε οδηγού ή συνεπιβάτη. Το ύψος του προσκέφαλου θα πρέπει να βρίσκεται στο ίδιο ύψος με το πάνω μέρος του κεφαλιού μας, αν αυτό είναι δυνατό, ή όσο ψηλότερα είναι εφικτό. Παράλληλα, το προσκέφαλο θα πρέπει είναι όσο πιο κοντά στο κεφάλι μας, χωρίς φυσικά να μας ενοχλεί. Αρκεί να περιορίζει στο ελάχιστο τη κίνηση του κεφαλιού μας προς τα πίσω.

Φορτιστής vs ταχυφορτιστής: Ποιες οι διαφορές τους;

Ακόμη μία σημαντική χρήση

Τα προσκέφαλα έχουν ακόμη μία λειτουργία, εξαιρετικά σημαντική σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Αν μετά από ατύχημα οι πόρτες του αυτοκινήτου δεν… ανοίγουν, το προσκέφαλο βοηθά στο σπάσιμο των τζαμιών, ώστε να βγουν οι επιβάτες από την καμπίνα.

Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αφαιρεθεί το προσκέφαλο από τη θέση του. Στη συνέχεια, ο ένας από τους 2 μεταλλικούς βραχίονες υψηλής αντοχής, μπαίνει στο κατώτερο μέρος του παραθύρου και ο χρήστης πιέζει δυνατά προς το μέρος του. Η πίεση βοηθάει στο να σπάσει το κρύσταλλο.

Τέλος, αν το εμπρός προσκέφαλο δεν κάνει… δουλειά, τότε ίσως το πίσω με την ίδια διαδικασία, να είναι πιο αξιόπιστο. Επιπλέον, πέρα από τη θεωρία, μερικές… πρόβες θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμες.

abb_img