Toyota: Νέες μπαταρίες με αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων

Η Toyota συνεργάζεται με τη Idemitsu για να κατασκευάσουν νέες μπαταρίας στερεάς κατάστασης, οι οποίες θα φορτίζουν εξαιρετικά γρήγορα.

Ακούστε το άρθρο

Η Toyota θα κατασκευάσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης με εντυπωσιακή αυτονομία, οι οποίες θα τοποθετηθούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα την επόμενη 5ετία. Σε αυτή τη προσπάθεια δεν θα είναι μόνη, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωσή της, σύναψε συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής πετρελαίου Idemitsu.

Πριν λίγους μήνες η ιαπωνική φίρμα, είχε ανακοινώσει τα πλάνα της για τις μπαταρίες επόμενης γενιάς. Μέσα σε αυτά, υπήρχαν οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, οι οποίες θα ήταν έτοιμες για την αγορά το 2027 ή το 2028, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα για τα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα.

Εξερευνώντας τη Σελήνη με το… Toyota Baby Lunar Cruiser!

Φόρτιση έως 80% μέσα σε… 10 λεπτά

Πιο συγκεκριμένα, οι 2 ιαπωνικές εταιρείες, μέσω της εν λόγω συνεργασίας, θα κατασκευάσουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα κυκλοφορήσουν στην αγορά έως το 2027 ή το 2028.

Επιπλέον, η Toyota τονίζει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα που θα φέρουν τις εν λόγω μπαταρίες, θα έχουν αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων. Επίσης, θα φορτίζουν εξαιρετικά γρήγορα, καθώς θα φτάνουν από το 10% έως το 80% μέσα σε μόλις 10 λεπτά.

Η Toyota θα χρησιμοποιεί τις μπαταρίες της LG Energy

Σε τι ωφελούν οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης;

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης παρουσιάζουν συγκεκριμένα πλεονεκτήματα έναντι των παραδοσιακών μπαταριών ιόντων λιθίου, τις οποίες χρησιμοποιούν σήμερα τα ηλεκτρικά οχήματα. Ειδικότερα, αυτά έχουν σχέση με τις μεγαλύτερες δυνατότητες για αποθήκευση ενέργειας, κάτι που σημαίνει και μεγαλύτερη αυτονομία.

Ακόμη, προσφέρουν υψηλότερη σταθερότητα σε ακραίες θερμοκρασίες, ταχύτερη μεταφορά ενέργειας και το πιο σημαντικό, μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα.

Toyota: Ετοιμάζει μπαταρίες με αυτονομία έως 1.500 χιλιόμετρα

Μάλιστα, σύμφωνα με τον CEO της Toyota, Koji Sato, η ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης δεν είναι μία απλή υπόθεση. Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης τείνουν να δημιουργούν ρωγμές μεταξύ των εσωτερικών εξαρτημάτων τους κατά τη φόρτιση και την εκφόρτιση.

Ωστόσο, μέσω επαναλαμβανόμενων δοκιμών και σφαλμάτων και συνδυάζοντας τις τεχνολογίες υλικού και των 2 εταιρειών, κατάφεραν να αναπτύξουν ένα υλικό ανθεκτικό στις ρωγμές που επιδεικνύει υψηλή απόδοση.

Toyota: Καθυστερούν τα ηλεκτρικά της μοντέλα

Συνεργασία Toyota και Idemitsu σε 3 φάσεις

Η συνεργασία μεταξύ Toyota και Idemitsu θα γίνει σε 3 φάσεις. Πιο αναλυτικά, η πρώτη θα είναι η ανάπτυξη καλύτερων θειούχων στερεών ηλεκτρολυτών με έμφαση στην ποιότητα, το κόστος, καθώς και τον χρόνο παράδοσης. Η δεύτερη θα αφορά την κατασκευή μιας μεγάλης πιλοτικής εγκατάστασης. Εκεί, η Idemitsu θα αναλάβει την μαζική παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης.

Η Toyota θα αναλάβει την ενσωμάτωσή τους στα ηλεκτρικά της οχήματα. Η τρίτη θα είναι και η τελευταία φάση, η οποία ουσιαστικά αφορά την πλήρη παραγωγή μπαταριών αυτής της τεχνολογίας και την μαζική κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Τέλος, να σημειώσουμε ότι  δεν γνωρίζουμε πότε θα ξεκινήσει η κάθε φάση.

abb_img