Η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Λάρισας – Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσει πολύ σύντομα μέσω ηλεκτροκίνητων συρμών. Πιο συγκεκριμένα, παραμονές των εορτών των Χριστουγέννων θα γίνει η επανεκκίνηση με ηλεκτροκίνηση για τα εμπορευματικά και τα επιβατικά τρένα, στο τμήμα Δομοκός -Λάρισα. Το δρομολόγιο θα είναι σε μονή γραμμή και με ταχύτητες έως και 80 χλμ./ώρα.
Τα παραπάνω δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης. Ο κ. Τερζάκης συνάντησε στη Θεσσαλονίκη, τους εκπροσώπους των 4 εταιρειών που αναλαμβάνουν την προσωρινή αποκατάσταση του τμήματος Δομοκός- Λάρισα, μετά τις μεγάλες ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο, από την κακοκαιρία Daniel.
Ελλάδα: 250 ηλεκτρικά λεωφορεία από τον… Απρίλιο!
Τα βήματα πλήρους αποκατάστασης του σιδηροδρόμου
Αρχικά, θα γίνει προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής καθόδου στο τμήμα Λάρισα- Δομοκός, και θα ξεκινήσει η κυκλοφορία των συρμών. Έπειτα, θα ξεκινήσει η οριστική αποκατάσταση της γραμμής ανόδου. Όταν γίνει ολοκλήρωση των έργων, η γραμμή ανόδου θα παραλάβει όλη την κυκλοφορία, προκειμένου να υπάρξει η οριστική αποκατάσταση και στη γραμμή καθόδου.
Η πλήρης αποκατάσταση θα γίνει με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής και για το αυτόν το κόστος θα φτάσει τα 187 εκατομμύρια ευρώ. Αυτά είναι από τα 600 εκατομμύρια ευρώ που δίνει το Ταμείο Ανάκαμψης, για την αποκατάσταση υποδομών στην πληγείσα Θεσσαλία.
Στην παρούσα φάση, έχουν γίνει αυτοψίες στο δίκτυο και ένας εξωτερικός μελετητής ετοίμαζε τις προδιαγραφές του έργου και τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού. Αυτά θα παραδοθούν στον ΟΣΕ έως το τέλος του 2023.
Schaeffler & VDL Groep: Αυτόνομα ηλεκτρικά λεωφορεία
Πιο αναλυτικά, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ δήλωσε:
«Τελικά η επανέναρξη της κυκλοφορίας, στο τμήμα Δομοκός- Λάρισα, αποφασίστηκε να γίνει με ηλεκτροκίνητους συρμούς, αντί για ντιζελοκίνητους. Αυτός είναι ο λόγος, που ο χρόνος επανεκκίνησης της κυκλοφορίας, πηγαίνει από τις 20 Νοεμβρίου, κοντά στα τέλη Δεκεμβρίου.
Η κυκλοφορία, θα είναι ασφαλέστατη, παρότι δεν θα υπάρχει σε πλήρη ανάπτυξη, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, σε όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς. Η Alstom θα επαναφέρει σε λειτουργία σύστημα, που θα επιτρέπει στα κέντρα, Λάρισας και Λιανοκλαδίου να επιτηρούν συνεχώς τις θέσεις των συρμών, ενώ στη μία γραμμή από την οποία θα γίνεται η κυκλοφορία, το κάθε τρένο θα κυκλοφορεί αφού προηγουμένως έχει περάσει το προηγούμενο, κάτι που θα δίνει πρόσθετη εγγύηση ασφάλειας. Η γραμμή, θα πιστοποιηθεί για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου, πριν δοθεί στην κυκλοφορία».
ΚΤΕΛ: Έκτακτη ενίσχυση 18,3 εκατομμυρίων ευρώ
Τα έργα αποκατάστασης θα είναι έτοιμα μέχρι το 2026 (;)
Στις αρχές του 2024 ο ΟΣΕ θα προκηρύξει το διαγωνισμό για την πλήρη αποκατάσταση της γραμμής ανόδου όπως και της γραμμής καθόδου, στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα. Όπως επίσης και των καθέτων αξόνων. Δηλαδή, των γραμμών Λάρισα-Βόλος και Παλαιοφάρσαλο-Καλαμπάκα, που επίσης υπέστησαν μεγάλες ζημίες από τον Daniel.
Tα έργα αυτά, θα πρέπει να είναι έτοιμα μέχρι το 2026, καθώς θα τα χρηματοδοτήσει το Ταμείο Ανάκαμψης. Να σημειώσουμε πως η τελευταία προθεσμία για τις εκταμιεύσεις, Αύγουστος 2026.
Πηγή: makthes.gr