Schaeffler & VDL Groep: Έρχονται αυτόνομα ηλεκτρικά λεωφορεία

Η γερμανική Schaeffler και η ολλανδική VDL Groep σχεδιάζουν την ανάπτυξη ηλεκτρικών λεωφορείων χωρίς οδηγό, για τις δημόσιες μεταφορές.

Ακούστε το άρθρο

Οι 2 εταιρείες, η Schaeffler και η VDL Groep, στοχεύουν στην από κοινού ανάπτυξη και κατασκευή μίας νέας γενιάς ηλεκτρικών λεωφορείων χωρίς την παρουσία οδηγού, για τις δημόσιες μετακινήσεις. Μάλιστα, σχεδιάζουν την παρουσίαση ενός πρωτότυπου όχημα επίδειξης στην Έκθεση του Μονάχου (IAA Mobility).

Πιο συγκεκριμένα, θα παρουσιάσουν στην Έκθεση τις τεχνολογίες για την ηλεκτροκίνηση και την αυτοματοποίηση των λεωφορείων. Απώτερος σκοπός τους είναι η παράδοση πιλοτικών οχημάτων στις δημόσιες συγκοινωνίες μέχρι το 2025.

Ξεκινάει η παράδοση του ηλεκτρικού λεωφορείου Ebusco 3.0

Schaeffler και VDL Groep σε συνεργασία Mobileye

Για το πρωτότυπο όχημα σχεδιάζουν να εφαρμόσουν την τεχνολογική τους τεχνογνωσία από τους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, της ανάπτυξης συστημάτων, της κατασκευής οχημάτων και των δημόσιων μεταφορών. Σε ότι αφορά το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, οι εταιρείες θα συνάψουν συνεργασία με την Mobileye.

Σχετικά με τις τεχνικές προδιαγραφές, τα αυτόνομα ηλεκτρικά λεωφορεία θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 70 χλμ./ώρα και εμβέλεια μεγαλύτερη των 100 χιλιομέτρων. Ωστόσο, θα προσφέρουν περισσότερα από 350 χιλιόμετρα ημερησίως, κάτι που σημαίνει δυνατότητα ταχείας φόρτισης.

Το πρωτότυπο όχημα έχει μήκος 5 μέτρα, πλάτος 2,2 μέτρα και ύψος 2,8 μέτρα. Το συνολικό του βάρος είναι περίπου 5.000 κιλά. Επίσης, διαθέτει 9 καθίσματα, εκ των οποίων τα 6 είναι σταθερά, ενώ τα άλλα 3 είναι ευέλικτα. Τέλος, έχει δυνατότητα μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου, που φτάνει τα 1.000 κιλά.

Η Nova Bus θα «ηλεκτρίσει» τη συγκοινωνία στο Κεμπέκ

Με αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 4

Schaeffler και VDL είναι ήδη σε συνομιλίες με εταιρείες μαζικών μεταφορών και φορείς εκμετάλλευσης για τα πρώτα πιλοτικά έργα στις δημόσιες οδικές μεταφορές. Επιπλέον, στοχεύουν σε πλήρως αυτόνομη ικανότητα επιπέδου 4, την οποία η πλατφόρμα μπορεί να υποστηρίξει.

Η Schaeffler δήλωσε σχετικά:

«Η πλατφόρμα Mobileye Drive που έχει σχεδιαστεί για τα οχήματα μεταφοράς επιτρέπει την αυτόνομη οδήγηση χρησιμοποιώντας ειδικά κατασκευασμένους επεξεργαστές EyeQ, πλεονάζοντα συστήματα αισθητήρων από κάμερες περιβάλλοντος και αισθητήρες lidar/radar, καθώς και λύσεις χαρτογράφησης».

BP και Uber «δίνουν τα χέρια» για την ηλεκτροκίνηση

Ο CEO της Schaeffler, Klaus Rosenfeld, δήλωσε:

«Τα αυτοκινούμενα οχήματα μεταφοράς θα γίνουν αναπόσπαστα στοιχεία των σύγχρονων οικοσυστημάτων κινητικότητας. Θα μεταφέρουν τους ανθρώπους με ασφάλεια, ταχύτητα και ευκολία από το Α στο Β. Επιπλέον, θα συμβάλλουν στην αύξηση της προσβασιμότητας στην κινητικότητα για όλους όσους ζουν στις πόλεις και τις αγροτικές περιοχές.

Εμείς στη Schaeffler θέλουμε να υποστηρίξουμε αυτή την εξέλιξη με την καλύτερη στην κατηγορία της μηχανική συστημάτων, καθώς και με καινοτόμο τεχνολογία αυτοκινήτων με βιώσιμο τρόπο και ευκολία από το Α στο Β, αυξάνοντας την προσβασιμότητα στην κινητικότητα για όλους όσους ζουν στις πόλεις και τις αγροτικές περιοχές».

abb_img