Πιο συγκεκριμένα, στις μάρκες του δυτικού κόσμου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολύ υψηλές τιμές. Ακόμη και τα προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα κοστίζουν περισσότερο από τα αντίστοιχα θερμικά. Βέβαια, κάποιες μάρκες κάνουν λόγω για μείωση των τιμών με τις νέες πλατφόρμες της επόμενης γενιάς, κάνοντας λόγο για επανάσταση. Ωστόσο, η επανάσταση συμβαίνει αλλού, προς… Κίνα μεριά.
BYD Seagull: Μικρό και ηλεκτρικό με 8.000 ευρώ!
Το BYD Seagull με τιμή κάτω των 10.000 δολαρίων
Για την ακρίβεια, η κινεζική μάρκα BYD προχώρησε ένα ακόμη βήμα στον «πόλεμο» των τιμών, μειώνοντας την τιμή του φθηνότερου της ηλεκτρικού, Seagull, κατά 5%. Αυτή η κίνηση έχει ως αποτέλεσμα το κόστος λιανικής πώλησης να πέσει σε μόλις 9.700 δολάρια. Μία σούπερ προσιτή τιμή για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η BYD κάνει στροφή στο… νάτριο!
Αντίθετα, οι μάρκες από τη Δύση, προμηθεύουν αυτοκίνητα όπως το Citroen e-C3 και το επερχόμενο Fiat, με τιμές που αγγίζουν τα 22.000 δολάρια. Επιπλέον, η Volkswagen σχεδιάζει το ID.2 με κόστος περίπου 26.500 δολάρια.
Η BYD έχει στο μανίκι της το… Yuan Up
Να σημειώσουμε πως το πιο φθηνό ηλεκτρικό όχημα στην Αμερική, το Nissan Leaf 40 kWh, κοστίζει 28.140 δολάρια. Το ακόμη φθηνότερο Mitsubishi Mirage, έρχεται στα 16.695 δολάρια. Αυτές οι τιμές αποκαλύπτουν μια σημαντική ανισορροπία στην πρόσβαση στα ηλεκτρικά οχήματα στη Δύση.
Το αυτοκίνητο του λαού προκαλεί άγχος στη… Δύση
Πολλοί Αμερικανοί ίσως να μην προτιμήσουν ένα Seagull 74 ίππων, ωστόσο πολλοί οδηγοί σε άλλες περιοχές του κόσμου θα έδειχναν μεγάλο ενδιαφέρον για αυτό. Και μάλιστα, ανεξαρτήτως της μικρής μπαταρίας ή της τεχνολογίας ιόντων νατρίου. Το σημαντικότερο γι’ αυτούς είναι η πραγματική αυτονομία, και το Seagull προσφέρει έως και 240 χιλιόμετρα.
Η εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων έχει έρθει, και η πρόκληση για τους δυτικούς κατασκευαστές είναι η προσαρμογή στη νέα τάση της αγοράς και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε μια μεγαλύτερη και πιο ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά.
Πηγή: Carscoops