Η αφρικανική σκόνη μας «χτύπησε» για τα καλά τις προηγούμενες μέρες και μαζί της ήρθε και η ζέστη και βάλαμε μπροστά τον κλιματισμό. Η θερμοκρασία σκαρφάλωσε αρκετά παραπάνω για τα επίπεδα της εποχής και ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο μας μπήκε σε λειτουργία. Όμως μια άσχημη μυρωδιά βγήκε από τους αεραγωγούς που ήταν αρκετά ενοχλητική, ενώ και η απόδοσή του δεν ήταν επαρκής. Για να δούμε ποιες μπορεί να είναι οι πιθανές αιτίες;
Ποια λάθη που κάνουν οι νέοι οδηγοί;
Γιατί συμβαίνει όμως αυτό;
Σύμφωνα με τους ειδικούς η κακοσμία πηγάζει από την υγρασία που υπάρχει στους αεραγωγούς του κλιματισμού. Επιπλέον η μυρωδιά μπορεί να προέρχεται και από το φίλτρο καμπίνας που δεν έχει αλλαχτεί για χρόνια. Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως το φίλτρο καμπίνας πρέπει να αλλάζει κάθε χρόνο. Μάλιστα, αν το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά βρώμικη, καλό θα είναι να γίνει ένας βιολογικός καθαρισμός. Όλα τα παραπάνω ισχύουν για τη μυρωδιά του κλιματισμού. Αν τώρα δεν βγαίνει κρύος αέρας οι αιτίες είναι άλλες. Στην καλύτερη περίπτωση απλά δεν υπάρχει φρέον. Στη χειρότερη περίπτωση υπάρχει πρόβλημα στο συμπιεστή του κλιματιστικού ή κάποιο άλλο εξάρτημα έχει βλάβη.
Πρώτα φρένο ή συμπλέκτη στο φρενάρισμα;
Πώς θα λειτουργεί καλά ο κλιματισμός για χρόνια;
Για την καλύτερη δυνατή λειτουργία του κλιματισμού πρέπει ο οδηγός να το ενεργοποιεί σε τακτά χρονικά διαστήματα και το χειμώνα. Με αυτό τον τρόπο θα λιπαίνονται οι τσιμούχες του συστήματος και δεν θα ξεραίνονται, λόγω αυτού τρυπάνε και υπάρχει διαρροή. Καλό επίσης είναι να μην μπαίνει σε λειτουργία ο κλιματισμός πριν μπει μπροστά ο κινητήρας. Επίσης πρέπει να σβήνουμε τον κλιματισμό πριν απενεργοποιήσουμε τον κινητήρα. Αυτό για να μην υπάρχει επιβάρυνση του συμπιεστή και της μπαταρίας. Τέλος, καλό θα είναι ο οδηγός φροντίσει για την επαρκή συντήρηση του συστήματος κλιματισμού πριν ξεκινήσουν για τα καλά οι ζέστες.