Η Bugatti υποστηρίζει ότι το Bolide είναι τόσο ικανό, που σε ευθεία μπορεί να προσπεράσει τα σύγχρονα αυτοκίνητα της Formula 1.
Η Bugatti ολοκλήρωσε επιτέλους τις δοκιμές για μια έκδοση παραγωγής του Bolide. Το άγρια όμορφο αυτοκίνητο έχει ξεκάθαρα προσανατολισμό για χρήση αποκλειστικά σε πίστα. Το υπεραυτοκίνητο έχει πολλά στοιχεία του concept που είδαμε πριν από τέσσερα χρόνια,. Όμως με μια σειρά διαφοροποιήσεων που κάνει η Bugatti μετά από ακραία και σημαντική αξιολόγηση σε πολλές αγωνιστικές πίστες. Οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες θα αρχίσουν σύντομα. Και αν αυτοί οι λίγοι αγοραστές πράγματι πάνε με το Bolide τους σε μια πίστα, θα μπορούσαν να απολαύσουν μια εξαιρετική εμπειρία. Αφού το μοντέλο έχει οδηγική συμπεριφορά παρόμοια με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο της Formula 1. Τουλάχιστον σύμφωνα με την Bugatti.
Και αυτά δεν είναι υπερβολή. Η Bolide έχει 1.578 ίππους από τον κινητήρα W-16. Έχει δηλαδή ίδια ισχύ με την έκδοση για χρήση στο δρόμο, είναι όμως αισθητά ελαφρύτερο, με βάρος περίπου 1.451 κιλά, έναντι των 1.950 κιλών του Chiron. Τα τρέχοντα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Formula 1 ξέρουμε ότι έχουν ισχύ περίπου 1.000 ίππων. Έτσι το Bolide σίγουρα έχει πλεονέκτημα στην ισχύ. Αλλά το βάρος ευνοεί με διαφορά τη Formula 1.
Οι εντυπωσιακές επιδόσεις της Bolide
Αλλά μάλλον είναι αρκετά κοντά για να δώσει στο Bolide κάποια δικαιώματα να υπερηφανεύεται στην πίστα. Ο οδηγός της Bugatti, Andy Wallace λέει ότι η απόδοση του είναι σε εντελώς διαφορετικό επίπεδο από άλλα αυτοκίνητα που έχει οδηγήσει. Είναι απίστευτα ικανό αλλά παραμένει εύκολο στον χειρισμό του. Και ναι, είναι και γρήγορο.
«Το συναίσθημα όταν βγαίνεις από μια στροφή, πατάς το γκάζι και ζεις αυτήν την αδιάκοπη έκρηξη δύναμης είναι ανεπανάληπτο», είπε. «Βγαίνεις από μια στροφή με 100 χλμ/ώρα, και από εκεί μέχρι τα 200 χλμ/ώρα και μετά τα 300 χλμ/ώρα είναι μια απόλυτη αποκάλυψη. Σε αυτό το συγκεκριμένο σενάριο, το Bolide θα ξεπερνούσε ένα αυτοκίνητο της Formula 1.»
Η έκδοση παραγωγής του Bolide είναι λίγο πιο ήπια από το concept car. Αρχικά «φορτωμένο» με 1.826 ίππους και με θεωρητική τελική ταχύτητα πάνω από 482 χλμ./ώρα, η έκδοση που μπορεί κάποιος να αγοράσει έχει τελική ταχύτητα 379 χλμ./ώρα. Συνεχίζοντας τη σύγκριση με τη Formula 1, η Bugatti λέει ότι αυτή η τιμή είναι καλύτερη από το σημερινό ρεκόρ ταχύτητας της Formula 1 (371 χιλιόμετρα την ώρα). Αλλά όπως όλοι ξέρουμε, ο αγώνας δεν έχει να κάνει μόνο με την επιτάχυνση σε ευθεία. Οι μηχανικοί έχουν κάνει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις στο Bolide ώστε να μην περιορίζεται στις ευθείες. Αλλά και να στρίβει αντίστοιχα εντυπωσιακά. Σύμφωνα με την Bugatti μπορεί να αναπτύξει έως και 2,5 G στις στροφές. Αυτό είναι εντυπωσιακό, αλλά πολύ κάτω από τα 5 G που βλέπουν οι οδηγοί της Formula 1 στις στροφές.
Τσουχτερή τιμή για τα 40 κομμάτια που θα φτιάξει η Bugatti
Παρ ‘όλα αυτά, το Bolide θα πρέπει να είναι ένα αρκετά ισχυρό αυτοκίνητο και στην πίστα. Και αξίζει να ελπίζουμε αυτά τα αυτοκίνητα να οδηγηθούν στο όριο τους τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους. Αλλά με τιμή στα 4 εκατομμύρια δολάρια και οι 40 μονάδες υποθέτουμε ότι θα πάνε σε συλλογές και θα περάσουν τον βίο τους άνετα σε κάποιον κλιματιζόμενο χώρο.
Πηγή: motor1.com