Ποιο ADAS θα είναι υποχρεωτικό στα νέα μοντέλα από Ιούλιο;

Η οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι ξεκάθαρη: Από τον Ιούλιο όλα τα νέα μοντέλα θα έχουν εγκατεστημένο ένα επιπλέον σύστημα υποβοήθησης του οδηγού.

Ακούστε το άρθρο

Είναι γεγονός πως τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα γνωστά μας ADAS, έχουν συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Και αυτό γιατί προλαμβάνουν μια σειρά ατυχημάτων, που υπό άλλες συνθήκες θα είχαν συμβεί.

Το αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος δεν λειτουργεί σωστά

Ένα ακόμα ADAS στο βασικό εξοπλισμό των μοντέλων

Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν συνεχώς νέες τεχνολογίες με σκοπό τη μέγιστη ασφάλεια οδηγού και επιβατών. Αντίστοιχα και η Ευρωπαϊκή Ένωση από τη μεριά της προσπαθεί να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων. Για αυτό το λόγο έχει θεσπίσει το Γενικό Κανονισμό Ασφαλείας ή διαφορετικά GSR. Αυτός ο κανονισμός αναφέρει τις τεχνολογίες που μειώνουν τα ατυχήματα από λάθος του οδηγού. Για το λόγο αυτό ο νέος κανονισμός ορίζει πως από τον Ιούλιο, όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να ενσωματώνουν στο βασικό εξοπλισμό το σύστημα εντοπισμού υπνηλίας του οδηγού.

Για όσους δεν γνωρίζουν το σύστημα αυτό, χρησιμοποιεί υπέρυθρες ακτίνες για να «διαβάσει» τα μάτια και το πρόσωπο του οδηγού. Έτσι είναι εφικτό να εντοπίσει τάσεις υπνηλίας, κόπωσης ή απλά απόσπαση προσοχής του οδηγού. Το σύστημα αυτό θα προστεθεί στο βασικό εξοπλισμό των οχημάτων, μαζί με το σύστημα ειδοποίησης ταχύτητας ISA και φυσικά το «μαύρο κουτί».

H οθόνη infotainment θέλει το σεβασμό της!

Πώς λειτουργεί όμως το σύστημα εντοπισμού υπνηλίας

Η τεχνολογία αυτή βασίζεται σε μια κάμερα που κοιτάει τον οδηγό και σε συνδυασμό με το προηγμένο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης «σκανάρει» συνεχώς το πρόσωπο του. Παράλληλα, αισθητήρες ελέγχουν και τη θέση, αλλά και χρήση του τιμονιού. Σε περίπτωση που εντοπίσει ότι ο οδηγός έχει κουραστεί, κλείνει τα μάτια με μεγαλύτερη συχνότητα από αυτή που έχει υπολογίσει ο αλγόριθμος και το όχημα δυσκολεύεται να διατηρήσει μία ομαλή πορεία στον δρόμο, τότε αρχίζει να εκπέμπει προειδοποιητικά σήματα. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, τότε το σύστημα αναλαμβάνει να διατηρήσει το όχημα εντός των προκαθορισμένων ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας.

abb_img