ACEA: Νέα μεγάλη μείωση στις πωλήσεις τον Οκτώβριο

Ο περασμένος Οκτώβριος είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας που σημειώθηκε μείωση του όγκου των πωλήσεων σύμφωνα με τον ACEA.

Ακούστε το άρθρο

Τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις των νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέγραψαν μεγάλη πτώση, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Όπως αναφέρει η ACEA, οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν κατά 30,3%. Ο περασμένος Οκτώβριος είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας που ο όγκος των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ παρουσίασε μείωση.

Οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν στις 665.001 μονάδες. Πρόκειται για την πιο χαμηλή επίδοση τον δέκατο μηνά της χρονιάς από τότε που υπάρχουν επίσημα στοιχεία στην ACEA.

Ο όγκος πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ για τον Σεπτέμβριο γύρισε… 26 χρόνια πίσω

Αξίζει να σημειώσουμε πως επίσης σημαντική μείωση παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο.

Η έντονη πτωτική τάση στις πωλήσεις έχει να κάνει με την αδυναμία των εταιρειών να παραδώσουν τα καινούρια τους αυτοκίνητα. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς, η οποία έχει επηρεάσει την παραγωγή όλων τις αυτοκινητοβιομηχανιών.

Πριν λίγες ημέρες έγινε γνωστό πως οι γραμμές συναρμολόγησης των εργοστασίων της Volkswagen στη Σαξονία παύουν τη λειτουργία τους για μία εβδομάδα.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ. Άλλωστε τα συγκεκριμένα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για να λειτουργούν τα αυτοκίνητα, ειδικά τα νέα μοντέλα αυτοκίνητα που διαθέτουν πιο εξελιγμένα και περίπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα.

Μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων παραμένει ακινητοποιημένος είτε στο επίπεδο της εργοστασιακής κατασκευής, είτε σε τελωνειακούς χώρους. Σε ορισμένα κράτη, μάλιστα, αναμενόταν η έλευση των τσιπ για να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους, ώστε να μπορέσουν να πάρουν το δρόμο προς τις εκθέσεις αυτοκινήτων.

Διψήφιες απώλειες σε Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία και Ισπανία

Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ υπέστησαν διψήφιες απώλειες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ: Ιταλία (-35,7%), Γερμανία (-34,9%), Γαλλία (-30,7%) και Ισπανία (-20,5%).

Τους πρώτους 10 μήνες του 2021, οι ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν αύξηση κατά 2,2% σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα. Συνολικά, έφτασαν σε περίπου 8,2 εκατομμύρια μονάδες.

Παρά την πρόσφατη πτώση των πωλήσεων, λόγω του συνεχιζόμενου αντίκτυπου της κρίσης εφοδιασμού ημιαγωγών, τα σημαντικά κέρδη νωρίτερα μέσα στο έτος συνέβαλαν στη διατήρηση των σωρευτικών όγκων σε θετικό έδαφος.

Το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου ο όγκος των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν μεγαλύτερος κατά 2,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Ομοίως, η ζήτηση παρέμεινε θετική σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ: Ιταλία (+12,7%), Ισπανία (+5,6%) και Γαλλία (+3,1%). Αντίθετα, οι επιδόσεις της Γερμανίας σε σχέση με πέρυσι έχουν παρουσιάσει μείωση κατά 5,2%.

Τέλος, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αντιπροσωπεύει τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη

Πιο συγκεκριμένα τις:

  • BMW Group
  • CNH Industrial
  • DAF Trucks
  • Daimler
  • Ferrari
  • Ford Ευρώπης
  • Honda Motor Europe
  • Hyundai Motor Europe
  • Jaguar Land Rover
  • Renault Group
  • Stellantis
  • Toyota Motor Europe
  • Volkswagen Group
  • Volvo Cars
  • Volvo Group
abb_img