Ο όγκος πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ για τον Σεπτέμβριο γύρισε… 26 χρόνια πίσω

Σε ιστορικό χαμηλό 26 ετών οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο

Σημαντική μείωση παρουσίασε ο όγκος των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η έντονη πτωτική τάση στις πωλήσεις οφείλεται κυρίως στην αδυναμία των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδώσουν τα καινούρια τους αυτοκίνητα. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την παγκόσμια έλλειψη σε τσιπ, η οποία έχει επηρεάσει την παραγωγή όλων τις αυτοκινητοβιομηχανιών.

Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στη παραγωγή τους, λόγω της έλλειψης των τσιπ. Άλλωστε τα συγκεκριμένα εξαρτήματα είναι απαραίτητα για να λειτουργούν τα αυτοκίνητα, ειδικά τα νέα μοντέλα αυτοκίνητα που διαθέτουν πιο εξελιγμένα και περίπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα.

Μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων παραμένει ακινητοποιημένος είτε στο επίπεδο της εργοστασιακής κατασκευής, είτε σε τελωνειακούς χώρους. Σε ορισμένα κράτη μάλιστα αναμενόταν η έλευση των τσιπ για να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους, ώστε να μπορέσουν να πάρουν το δρόμο προς τις εκθέσεις αυτοκινήτων.

new cars

Η μείωση των πωλήσεων αγγίζει τα επίπεδα του 1995

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), που αφορούν σε 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη, η ζήτηση για νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,1% σε 718.598 μονάδες, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό εγγραφών για τον Σεπτέμβριο… από το 1995.

Η μείωση των πωλήσεων προκλήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την έλλειψη προσφοράς οχημάτων, λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών.

Οι μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν πτώση με διψήφιους αριθμούς και πιο συγκεκριμένα η Ιταλία -32,7%, η Γερμανία -25,7%, η Γαλλία -20,5% και η Ισπανία -15,7%.

Μόνο κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021 η εικόνα ήταν διαφορετική αφού οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 6,6% φτάνοντας τις 7,5 μονάδες.

Από την άλλη η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μέχρι τώρα +20,6%, ακολουθούμενη από την Ισπανία +8,8% και τη Γαλλία +8,0%.

Αντίθετα, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων είχε πωλήσεις με αρνητικό πρόσημο -1,2%.

Σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ

Περίπου, 12,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εργάζονται στη βιομηχανία αυτοκινήτων (άμεσα και έμμεσα), αντιπροσωπεύοντας το 6,6% όλων των θέσεων εργασίας στην ΕΕ.

Το 11,6% των θέσεων εργασίας στην ΕΕ – περίπου 3,5 εκατομμύρια – είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τα μηχανοκίνητα οχήματα αποφέρουν 398,4 δισεκατομμύρια ευρώ από φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για την ΕΕ.

Ο κύκλος εργασιών που παράγει η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ.

Επενδύοντας 62 δισεκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη ετησίως, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός παροχής της Ευρώπης στην καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.

Διαβάστε επίσης: Έρχεται το τέλος και των βενζινοκινητήρων το 2035; – Πτωτική η αγορά πετρελαιοκίνητων στην Ελλάδα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 15 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.