Σύμφωνα με την ACEA, οι πωλήσεις καινούργιων μοντέλων ήταν αυξημένες κατά 11,3% τον Ιανουάριο του 2023 σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ξεχωρίζουν. Για την ιστορία, οι συνολικές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων άγγιξαν τα 760.041 αυτοκίνητα.
Επιπλέον, η αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων, άγγιξε το 9,5% και το 26% αντίστοιχα. Σε υψηλά επίπεδα παρέμειναν οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων, με μερίδιο αγοράς της τάξεως του 37,9%.
Τα μεγαλύτερα κέρδη είχε η αγορά της Ισπανίας με αύξηση 51,4% και ακολούθησε η Ιταλία με 19%. Στην τρίτη θέση είναι η Γαλλία με ποσοστό κέρδους 8,8%. Εντύπωση βέβαια προκάλεσε η πτωτική τάση των πωλήσεων στη Γερμανία σε ποσοστό 2,6%.
17.801 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα!
Κερδίζουν συνεχώς έδαφος τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ενθαρρυντικά νέα από τις ταξινομήσεις Ιανουαρίου των νέων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Η αύξηση στις πωλήσεις τους άγγιξε το 22,9%, με τον συνολικό όγκο να αγγίζει τα 71.984 αυτοκίνητα.
Ο αριθμός αυτός αφορά στο σύνολο την αγορά της Ε.Ε., με το μερίδιο αγοράς να αγγίζει το 9,5%. Ενδεικτικό της ανάπτυξης που γνωρίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι ότι οι περισσότερες αγορές σημείωσαν διψήφια (ακόμη και τριψήφια) ποσοστιαία κέρδη.
EuroNCAP: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο ασφαλή για το 2022!
Παράλληλα, εξίσου δυνατά ξεκίνησε η χρονιά και για τα υβριδικά αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 22,1%, αγγίζοντας τις 197.982 μονάδες, με μερίδιο αγοράς 26,0%. Ποσοστό βελτιωμένο κατά 2,3% συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2022.
Η πτωτική τάση στην αγορά της Γερμανίας είχε ως αποτέλεσμα την ελαφρά μείωση στις πωλήσεις PHEV στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η μείωση άγγιξε το 9,9%, με τον συνολικό όγκο των πωλήσεων να είναι στις 53.649 μονάδες τον Ιανουάριο.
Πώς θα τα πάνε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2023;
Τέλος, οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. είχαν άνοδο 12,3% τον Ιανουάριο. Όλες οι μεγάλες αγορές συνέβαλλαν σε αυτήν την ανάπτυξη: Ισπανία (+59,4%), Ιταλία (+15,5%), Γαλλία (+11,9%) και Γερμανία (+3,5%). Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων diesel τα βρίσκει δύσκολα!
Η πτώση αγγίζει το 1,6%, παρά την αξιοσημείωτη αύξηση των ταξινομήσεων στην Ιταλία (+21,4%) και στην Ισπανία (+19,0%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του μεριδίου αγοράς κατά 2%, από 17,9% σε 15,9%.