Η τετρακίνηση είναι αναμφίβολα μια χρήσιμη επιλογή για κάθε αυτοκίνητο που προορίζεται για περιπέτειες εκτός δρόμου, ή απαιτητικές συνθήκες, όπως χιόνι ή βροχή. Ωστόσο, συνοδεύεται συνήθως από ένα σημαντικό μειονέκτημα: την αυξημένη κατανάλωση ενέργειας, σε σύγκριση με τα δικίνητα οχήματα. Παρ’ όλα αυτά, η τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων έχει εξελιχθεί τόσο, ώστε πλέον μπορούμε να μιλάμε για ηλεκτρικά τετρακίνητα, που καταφέρνουν να διατηρούν την κατανάλωση τους σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. To elektroauto-news.net, αντλώντας στοιχεία από την ανεξάρτητη και πιο ρεαλιστική βάση δεδομένων EV (όχι από τις εργοστασιακές τιμές WLTP), παρουσιάζει τα επτά πιο οικονομικά ηλεκτρικά μοντέλα με τετρακίνηση, σε κατάταξη από το 7 έως το 1, με βάση τη χαμηλότερη καταγεγραμμένη κατανάλωση, στην πιο αποδοτική έκδοση κάθε μοντέλου (δεδομένα προσβάσιμα στις 10 Ιουνίου 2025).
7η θέση – Ford Explorer (18,0 kWh/100 km)
Το ηλεκτρικό SUV της Ford, βασίζεται στην πλατφόρμα MEB της Volkswagen και προσφέρεται και ως τετρακίνητο στην έκδοση Extended Range AWD, με ρεαλιστική κατανάλωση 18,0 kWh/100 χλμ. Αν και δεν είναι το πιο οικονομικό στη λίστα, η τιμή εκκίνησης των 52.430 € στη Γερμανία το καθιστά ανταγωνιστικό, ειδικά με βάση τον εξοπλισμό και τη χωρητικότητα της μπαταρίας.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Ford Explorer – Ηλεκτρικός εξερευνητής
6η θέση – Mini Countryman SE (17,7 kWh/100 km)
Το νέο και «μεγαλύτερο» Mini με τετρακίνηση, αποδεικνύεται αρκετά αποδοτικό. Η κατανάλωσή του περιορίζεται στις 17,7 kWh, ενώ η τιμή στη Γερμανία ξεκινά από 49.500 €. Αν αναζητάτε έναν συνδυασμό στυλ, premium αίσθησης και ηλεκτρικής τετρακίνησης, είναι μια πολύ καλή πρόταση.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mini Aceman SE: Ηλεκτρική ελευθερία με στυλ
5η θέση – Volkswagen ID.4 Pro 4Motion (17,7 kWh/100 km)
Το compact SUV της VW, ισοφαρίζει το Mini Countryman SE στην κατανάλωση, αλλά κερδίζει έδαφος, λόγω της ελαφρώς χαμηλότερης τιμής εκκίνησης στη Γερμανία, από 49.020 €. Η coupe εκδοχή του, το ID.5 με τετρακίνηση, βρίσκεται λίγο πιο πίσω με 17,9 kWh/100 km.
Δείτε ακόμα: Volkswagen ID.4: Έρχεται αναβαθμισμένο με 335 ίππους!
4η θέση – Skoda Elroq RS (17,6 kWh/100 km)
Η νεότερη άφιξη της Skoda στον κόσμο των ηλεκτρικών SUV, το Elroq, ξεχωρίζει για τη χαμηλή κατανάλωση στην κορυφαία τετρακίνητη έκδοση RS, η οποία φτάνει τα 17,6 kWh/100 km. Η τιμή εκκίνησης στη Γερμανία τοποθετείται στα 53.050 €, με έμφαση στη σχέση τιμής-απόδοσης.
Δείτε ακόμα: Το πιο γρήγορο Skoda στην ιστορία της μάρκας, το Elroq vRS αποκαλύφθηκε
3η θέση – BMW iX1 xDrive30 (17,0 kWh/100 km)
Η BMW, δείχνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με το iX1, το οποίο έρχεται τρίτο στη λίστα μας, χάρη στη χαμηλή του κατανάλωση (17,0 kWh/100 km). Το συμπαγές SUV με τετρακίνηση διατίθεται από 55.000 € στη Γερμανία και προσφέρει premium αίσθηση με εξαιρετική απόδοση.
Δείτε ακόμα: Η νέα BMW iX1 είναι όλα τα λεφτά!
2η θέση – BMW iX2 (16,8 kWh/100 km)
Στη δεύτερη θέση, βρίσκουμε τον «αδελφό» του iX1, το iX2, ένα coupe SUV που κερδίζει πόντους στην αεροδυναμική και καταφέρνει ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση στα 16,8 kWh/100 km. Η αρχική του τιμή ανέρχεται στα 56.500 € στη Γερμανία. Αν και η διαφορά με το iX1 είναι μικρή, το στιλ του coupe αμαξώματος τον καθιστά πιο εκλεπτυσμένο και ελαφρώς πιο αποδοτικό.
1η θέση – Skoda Enyaq Coupé 85x (16,7 kWh/100 km)
Η κορυφή ανήκει στο Skoda Enyaq Coupé 85x, το οποίο ξεχωρίζει για την κορυφαία αποδοτικότητα του στην τετρακίνητη κατηγορία, με μόλις 16,7 kWh/100 km. Αξίζει να σημειωθεί ότι και η ισχυρότερη έκδοση RS του μοντέλου, διατηρεί εντυπωσιακή απόδοση με 16,8 kWh. Οι τιμές για το Enyaq Coupé 85x ξεκινούν από 53.400 € στη Γερμανία, καθιστώντας το ένα εξαιρετικό value-for-money ηλεκτρικό SUV με τετρακίνηση.
Συμπέρασμα
Τα ηλεκτρικά SUV με τετρακίνηση, δεν χρειάζεται πλέον να είναι ενεργειακά «αδηφάγα». Με τεχνολογικές βελτιώσεις στην απόδοση των μοτέρ και στη διαχείριση της ενέργειας, βλέπουμε μοντέλα που προσφέρουν κορυφαία πρόσφυση, χωρίς να θυσιάζουν την αυτονομία. Αν αναζητάς ένα ηλεκτρικό 4×4 για καθημερινή χρήση, οι παραπάνω επιλογές αποδεικνύουν, ότι μπορείς να έχεις και δύναμη και οικονομία – με στυλ.
Πηγή: elektroauto-news.net