Η Volvo ετοιμάζεται να κάνει το ντεμπούτο της με το νέο πλήρως ηλεκτρικό σεντάν ES90 στις 5 Μαρτίου, ενώ παράλληλα αναβαθμίζει και την έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) του S90. Το ES90, που θα είναι το πιο προηγμένο ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo, θα διαθέτει την υψηλότερη υπολογιστική ισχύ, τη μεγαλύτερη αυτονομία (πάνω από 700 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP) και την ταχύτερη δυνατή φόρτιση στην γκάμα της εταιρείας.
Από τα teaser που έχουν κυκλοφορήσει, το ES90 διατηρεί μια κλασική σιλουέτα σεντάν με αεροδυναμική γραμμή οροφής και ένα πρωτότυπο σύστημα πίσω φώτων, που περιλαμβάνει επιπλέον LED φώτα στα πλαϊνά του πίσω παρμπρίζ. Το μπροστινό μέρος αναμένεται να θυμίζει το EX90, με τους χαρακτηριστικούς προβολείς «Σφυρί του Θωρ».
Το ES90 θα βασίζεται στην πλατφόρμα SPA2, η οποία υποστηρίζει συστήματα 800 βολτ, επιτρέποντας ταχύτερη φόρτιση (έως 350 kW) και αυξημένη αυτονομία. Εκτιμάται ότι θα μπορεί να αποκτά 300 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά φόρτισης, ενώ μια φόρτιση από 10% έως 80% θα ολοκληρώνεται σε 20 λεπτά. Επιπλέον, το ES90 θα διαθέτει διπλή μονάδα Nvidia Drive AGX Orin, προσφέροντας εξαιρετική υπολογιστική ισχύ για τα συστήματα ασφαλείας και τεχνητής νοημοσύνης.
Σε θέμα βιωσιμότητας, η Volvo θα χρησιμοποιήσει ανακυκλωμένα και φυσικά υλικά στην κατασκευή του ES90, ενώ θα είναι ξεκάθαρη σχετικά με την προέλευση των σπάνιων μετάλλων στις μπαταρίες και το αποτύπωμα άνθρακα του μοντέλου.
Παράλληλα, η Volvo ετοιμάζει μια ανανέωση για το S90, το οποίο θα συνεχίσει να προσφέρεται με κινητήρες ICE. Οι φωτογραφίες που έχουν διαρρεύσει δείχνουν έναν επανασχεδιασμό του μπροστινού και του πίσω μέρους, δίνοντας στο μοντέλο μια πιο μοντέρνα εμφάνιση. Η εταιρεία φαίνεται να επεκτείνει τον κύκλο ζωής των υπαρχόντων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, προσφέροντας εναλλακτικές επιλογές στους πελάτες, παράλληλα με την ανάπτυξη της γκάμας των ηλεκτρικών της.
Αυτή η στρατηγική αντικατοπτρίζει την πρόσφατη απόφαση της Volvo να μην περιοριστεί αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030, διατηρώντας παράλληλα την προσφορά μοντέλων με παραδοσιακούς κινητήρες.