Τα σεντάν αυτοκίνητα δεν βιώνουν την καλύτερη περίοδο αυτή τη στιγμή. Αν ήταν διαφορετικά, το Hyundai Ioniq 6 θα ήταν ανάμεσα στα ηλεκτρικά οχήματα με τις υψηλότερες πωλήσεις, κάτι που δεν συμβαίνει. Η Kia αποκάλυψε σήμερα το μοντέλο EV4, στην Ημέρα Kia EV 2025, ενισχύοντας τη γκάμα της Kia, ώστε να βελτιώσει την υιοθέτηση και την ελκυστικότητα της ηλεκτροκίνησης.
Ευέλικτο και πρακτικό, το EV4 είναι ένα σπορ all-rounder, σχεδιασμένο για οδήγηση τόσο σε πόλεις όσο και σε μακρινά ταξίδια. Το Kia EV4, κυκλοφόρησε για να επαναπροσδιορίσει το C-segment και παρουσιάζεται σε αμάξωμα σεντάν και χάτσμπακ, ενώ αντιπροσωπεύει μια νέα προσέγγιση στην παραδοσιακή αισθητική σχεδίασης.
Όπως υποδεικνύεται από το σλόγκαν της καμπάνιας «Your Edge in Motion», το Kia EV4 εισάγει μια νέα «κοσμοθεωρία» για τα σεντάν και τα χάτσμπακ. Με αυτόν τον τρόπο, η Kia επεκτείνει τις επιλογές σε μια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, που παραδοσιακά επικεντρώνεται στα SUV. Με προσιτή τιμή, μεγάλη αυτονομία και ελκυστική σχεδίαση, το EV4 μπορεί να αποδείξει ότι υπάρχει ζωή, πέρα επίσης και από τα crossover.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Kia, Ho Sung Song, δήλωσε: «Η Ημέρα Kia EV δείχνει το όραμά μας για ένα βιώσιμο μέλλον, όπου η ηλεκτρική κινητικότητα είναι προσβάσιμη σε όλους. Το EV4 ενσωματώνει αυτό το όραμα τέλεια, ως δήλωση της δέσμευσής μας για καινοτόμο σχεδιασμό, τεχνολογία αιχμής και μια συνδεδεμένη οδηγική εμπειρία που συναρπάζει και εμπνέει. Το EV4 σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στο ταξίδι μας στην ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας προηγμένη τεχνολογία και επιλογές αμαξώματος για οδηγούς, που αναζητούν μια απρόσκοπτη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα». Το μοντέλο αποκαλύφθηκε στην Ημέρα EV 2025 της Kia στη Βαρκελώνη και προσφέρει δύο εκδόσεις αμαξώματος, με δύο επιλογές μπαταρίας.
Δείτε ακόμα: Αυτό είναι το νέο Kia EV2 – Δείτε πόσο θα κάνει
Το EV4 μοιράζεται την πλατφόρμα E-GMP με το Kia EV3 και αναμένεται να έχει πιο προσιτές τιμές από τα EV6 και EV9. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ μπαταριών με χωρητικότητα 58,3 kWh ή 81,4 kWh, με ισχύ 201 ίππους (204 PS) στους μπροστινούς τροχούς, από έναν ηλεκτροκινητήρα.
Η επιτάχυνση από 0 έως 100 χλμ./ώρα, διαρκεί από 7,4 έως 7,7 δευτερόλεπτα, ανάλογα με την μπαταρία, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 170 χλμ./ώρα.
Χάρη στον εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (0,23 cd), το EV4 διαθέτει εντυπωσιακή αυτονομία: 410 χλμ για την μικρότερη μπαταρία και 590 χλμ για την μεγαλύτερη στην έκδοση χάτσμπακ, ενώ το σεντάν φτάνει τα 430 χλμ και 630 χλμ αντίστοιχα.
Η φόρτιση από 10% έως 80% διαρκεί 29 έως 31 λεπτά, αν και η χρήση της αρχιτεκτονικής 400 volt σημαίνει ότι δεν είναι τόσο γρήγορη, όσο τα μοντέλα 800 volt της Kia και της Hyundai.
Η σχεδίαση του EV4, ακολουθεί τη φιλοσοφία Opposites United της Kia, με χαμηλή μπροστινή γραμμή και επιμηκυμένη ουρά, δίνοντάς του μια ξεχωριστή εμφάνιση. Το EV4 δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον χώρο και την άνεση των επιβατών, μέσω χαρακτηριστικών όπως περιστρεφόμενο υποβραχιόνιο, συρόμενη κονσόλα τραπεζιού, μεγιστοποιημένο χώρο καθισμάτων στην πρώτη και δεύτερη σειρά και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία των 490 λίτρων (435 λίτρα για το χάτσμπακ). Τα εύχρηστα φυσικά κουμπιά, ο δυναμικός φωτισμός καλωσορίσματος και ο φωτισμός περιβάλλοντος, βελτιώνουν περαιτέρω την εμπειρία του χρήστη.
Ενσωματώνοντας οθόνες 12,3 ιντσών, 5,3 ιντσών και 12,3 ιντσών, η 30 ιντσών συνδυασμένη οθόνη ευρείας οθόνης του EV4 που συνδέεται με το πιλοτήριο πλοήγησης αυτοκινήτου (ccNC), θέτει κορυφαία πρότυπα για την ψυχαγωγία στο αυτοκίνητο. Η απομακρυσμένη ενημέρωση OTA, που παρουσιάστηκε πρόσφατα από την Kia, επιτρέπει στους πελάτες να πραγματοποιούν ενημερώσεις εξ αποστάσεως μέσω των κινητών τους τηλεφώνων και να συνδέονται απρόσκοπτα με τα οχήματά τους. Επιπλέον, η καινοτόμος λειτουργία συνδεσιμότητας, επιτρέπει επίσης στους πελάτες να επωφεληθούν από νέα θέματα οθόνης, όπως περιεχόμενο σχετικό με το NBA και τη Disney.
Επιπλέον, η προηγμένη λύση Vehicle Smart TV ανεβάζει την ψυχαγωγία στο επόμενο επίπεδο, προσφέροντας μια πλούσια σειρά επιλογών ψυχαγωγίας, όπως YouTube, Netflix, Disney+, παιχνίδια και καραόκε. Με υποστήριξη για ένα ευρύ φάσμα μορφών περιεχομένου (όπως αναλογία διαστάσεων 21:9) για το YouTube και το Netflix, η οθόνη του συστήματος, μπορεί να χρησιμοποιηθεί πλήρως για μια καθηλωτική εμπειρία σε όλο το εσωτερικό και θα βελτιώνεται συνεχώς, με την προσθήκη πιο κατηγοριοποιημένου περιεχομένου, όπως υπηρεσίες ροής, παιχνίδια και ειδήσεις μέσω ενός «καταστήματος» εφαρμογών.
Το EV4 προσφέρει μια από τις πιο ολοκληρωμένες εμπειρίες ψυχαγωγίας αυτοκινήτου που αναπτύχθηκε ποτέ για ένα όχημα παραγωγής. Η λειτουργία ανάπαυσης, χρησιμοποιεί τα καθίσματα χαλάρωσης της πρώτης σειράς και τη λάμπα διάθεσης, για να δημιουργήσει μια άνετη ατμόσφαιρα. Το Theatre Mode, βελτιστοποιεί τις ρυθμίσεις για τη συνδυασμένη ευρεία οθόνη 30 ιντσών, τον εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό και το ηχοσύστημα των οκτώ ηχείων (διατίθεται επίσης ένα προαιρετικό σύστημα Harmon/Kardon με οκτώ ηχεία) για να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία θέασης. Το AI Assistant της Kia, αξιοποιεί τη μηχανική εκμάθηση, για να βελτιώνει συνεχώς την ακρίβεια απόκρισης της αναγνώρισης φωνής, ενισχύοντας τις συνδέσεις μεταξύ του EV4 και των εξωτερικών συστημάτων πληροφοριών, για να προσφέρει μια πιο βολική εμπειρία χρήστη.
Επίσης, διαθέτει τεχνολογίες όπως βοηθός τεχνητής νοημοσύνης και σύστημα αυτόματης οδήγησης (ADAS), με χαρακτηριστικά όπως Highway Driving Assist 2 και έξυπνη υποβοήθηση στάθμευσης.
Η ανάρτηση του EV4 είναι σχεδιασμένη για άνεση και σταθερότητα, με βαλβίδες SFD3 που προσαρμόζονται στις συνθήκες του δρόμου. Εν κινήσει, το προσαρμόσιμο σύστημα i-Pedal 3.0 της Kia, λειτουργεί σε όλα τα επίπεδα αναγεννητικής πέδησης, για να συμβάλει στη βελτίωση της άνεσης των επιβατών και της ευκολίας οδήγησης, παράλληλα με την προσαρμοστική λειτουργία Smart Regenerative Braking του EV4. Το σύστημα i-Pedal 3.0 λειτουργεί επίσης αντίστροφα για ομαλούς, εύκολους ελιγμούς, ενώ η λειτουργία i-Pedal Memory του EV4, σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα επιστρέψει στη ρύθμιση i-Pedal που χρησιμοποιήθηκε τελευταία φορά κατά την επανεκκίνηση.
Η οροφή του EV4 είναι ικανή να αντέξει περισσότερο από πέντε φορές το συνολικό βάρος του οχήματος. Επιπλέον, η χρήση μιας δομής πολλαπλών ραβδώσεων στο πάνελ, που εκτείνεται κατά μήκος της πλευράς του οχήματος μεταξύ των μπροστινών και των πίσω τροχών κάτω από τις πόρτες, παρέχει βελτιωμένη πλευρική προστασία για τους επιβάτες. Το Kia EV4, στοχεύει στην επίτευξη πλήρους αξιολόγησης ασφάλειας πέντε αστέρων Euro NCAP με προαιρετικές λειτουργίες ασφαλείας όπως το ADAS F+, το US NCAP πέντε αστέρων και το Top Safety Pick, του Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).
Το σεντάν EV4 θα παράγεται στο εργοστάσιο Autoland Gwangmyeong EVO της Kia στην Κορέα, ενώ το χάτσμπακ θα παράγεται μόνο στη Σλοβακία, στοχεύοντας κυρίως στις πωλήσεις στην Ευρώπη. Η παραγωγή θα ξεκινήσει στα μέσα Μαρτίου για το σεντάν και το δεύτερο εξάμηνο του έτους, για το EV4 χάτσμπακ μόνο για την Ευρώπη. Η τιμή αναμένεται να ξεκινά από περίπου 37.500 ευρώ, κάνοντάς το μια συναρπαστική πρόταση, για όσους αναζητούν ένα προσιτό και τεχνολογικά προηγμένο ηλεκτρικό σεντάν.