Η αγορά των αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου στις Ηνωμένες Πολιτείες όπως δείχνει παρουσιάζει σημαντική αύξηση με 2.968 νέα οχήματα προγραμματισμένα να εισέλθουν στην αγορά το 2023. Παρά την αύξηση αυτή, τα αυτοκίνητα υδρογόνου παραμένουν ένα εξειδικευμένο τμήμα της αγοράς, επηρεαζόμενα κυρίως από έλλειψη υποδομής.
Solaris: 700 οχήματα με καύσιμο υδρογόνου στην Ευρώπη
Η Κατάσταση στην Καλιφόρνια με τα αυτοκίνητα υδρογόνου
Τα δύο διαθέσιμα μοντέλα, το Toyota Mirai και το Hyundai Nexo, είναι διαθέσιμα προς πώληση αποκλειστικά στην Καλιφόρνια. Μάλιστα, το σύνολο των πωλήσεων φτάνει σε 2.737 (Mirai) και 241 (Nexo) το προηγούμενο έτος. Παρόλη την αύξηση 10% σε σχέση με το 2022, η αγορά των Battery Electric Vehicles (BEV) παρουσίασε αύξηση κατά 48%, φτάνοντας τις 1,1 εκατομμύρια πωλήσεις το 2023.
Υδρογόνο: Ανάπτυξη του ελληνικού δικτύου μεταφοράς
Προκλήσεις στην Υποδομή
Η έλλειψη υποδομής αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για την αγορά των αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου. Με μόλις 100 σταθμούς ανεφοδιασμού H2 σε Βόρεια Αμερική, από τους οποίους το 75% βρίσκεται στην Καλιφόρνια, οι περιορισμένοι αριθμοί αυτών των σταθμών δυσχεραίνουν τη χρήση των οχημάτων αυτών, ιδίως εκτός της πολιτείας.
Ειδικότερα, από τους 92 σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου των ΗΠΑ, οι 75 είναι στην Καλιφόρνια. Ωστόσο, υπάρχουν επίσης αναφορές από τις ΗΠΑ ότι αρκετοί από αυτούς τους σταθμούς ανεφοδιασμού ήταν «εκτός λειτουργίας λόγω τεχνικών προβλημάτων ή ελλείψεων καυσίμων», όπως ανέφερε το InsideEVs τον Δεκέμβριο.
Hyundai Motor: Στο επίκεντρο το υδρογόνο και η τεχνητή νοημοσύνη
Επιπτώσεις στις πωλήσεις
Παρά την ενδιαφέρουσα αύξηση των πωλήσεων, η αγορά των Fuel Cell Electric Vehicles (FCEV) μειώθηκε, ειδικά το τέταρτο τρίμηνο του 2023, καταγράφοντας πτώση 72% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022. Η αύξηση των τιμών του υδρογόνου στην Καλιφόρνια συνέβαλε στη μείωση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών. Μάλιστα, η Toyota καταγράφει πτώση 80% στις πωλήσεις του Mirai το τελευταίο τρίμηνο.
Το Toyota Hilux με υδρογόνο είναι πλέον γεγονός!
Η κατάσταση στην Ιαπωνία
Τέλος, και στην Ιαπωνία, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με υδρογόνο σημείωσαν μείωση κατά 83%, φτάνοντας μόλις τις 422 μονάδες το 2023, αποτυπώνοντας μια σαφή πτώση τα τελευταία 2 χρόνια.