Alva Ocean Eco 90 H2: Ένα «καταπράσινο» ηλεκτρικό σκάφος

Το ηλεκτρικό σκάφος Alva Ocean Eco 90 H2, δεν χρησιμοποιεί καθόλου ορυκτά καύσιμα, αφού διαθέτει ηλιακά πάνελ και κυψέλες υδρογόνου.

Ακούστε το άρθρο

Το σκάφος Alva Ocean Eco 90 H2 θα «φροντίσει» για το περιβάλλον, κάνοντας πέρα τα ορυκτά καύσιμα, χρησιμοποιώντας την ενέργεια του ήλιου και κυψέλες υδρογόνου. Κοινώς, η εταιρεία Alva Yachts Ocean κατασκευάζει ένα superyacht απόλυτα φιλικό στο περιβάλλον, το οποίο θα έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Το πολυτελές σκάφος των 27 μέτρων, προφανώς διαθέτει μπαταρία, αλλά και ηλιακούς συλλέκτες για την τροφοδότηση των ηλεκτροκινητήρων. Ωστόσο, αυτοί εάν δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του, τότε το σκάφος θα χρησιμοποιεί κυψέλες υδρογόνου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θα εκπέμπει μόνο… νερό.

Η PowerX μοιράζει… ενέργεια με ηλεκτρικό δεξαμενόπλοιο!

Το Alva Ocean Eco 90 H2 θα χρησιμοποιεί ηλιακό φως και… υδρογόνο

Πιο συγκεκριμένα, τα φωτοβολταϊκά πάνελ του είναι ενσωματωμένα στην οροφή του σκάφους και παράγουν ενέργεια για την τροφοδότηση των 2 ηλεκτρικών κινητήρων. Όταν η μέρα δεν είναι ηλιόλουστη και υπάρχουν σύννεφα στον ορίζοντα, «πιάνουν» δουλειά οι μπαταρίες ιόντων λιθίου 500 kWh. Αυτές παρέχουν εμβέλεια 93 χιλιομέτρων για ταχύτητα πλεύσης 5 με 7 κόμβους.

Σε ότι αφορά τις κυψέλες υδρογόνου, το Alva Ocean Eco 90 H2 θα χρησιμοποιεί τις rex h2 της εταιρείας EODev. Μάλιστα, η εταιρεία τις έχει αναπτύξει σε συνεργασία με την Toyota για αποκλειστική χρήση σε θαλάσσιες μεταφορές.

GoBoat 2.0: Ένα φορητό… ηλεκτρικό σκάφος!

Έτσι θα λειτουργούν οι κυψέλες υδρογόνου

Ειδικότερα, οι κυψέλες περνούν το υδρογόνο μέσα από μια κυψέλη καυσίμου, που χρησιμοποιεί μια άνοδο καταλύτη λευκόχρυσου. Έτσι, καταφέρνει να διασπάσει το υδρογόνο σε θετικά φορτισμένα ιόντα και αρνητικά φορτισμένα ιόντα.

Κάθε μία από αυτές τις κυψέλες καυσίμου αναπτύσσει έως και 70 kW και μπορεί να συσσωρευτεί για να παρέχει μεγαλύτερη ισχύ.

Τέλος, η εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμη πόσες από αυτές τις κυψέλες καυσίμου ή πόσο υδρογόνο θα μεταφέρει το σκάφος. Ούτε τι εύρος πλεύσης θα επιτρέπει αυτό. Ωστόσο, η αποθήκευση του υδρογόνου θα γίνεται σε δεξαμενές υψηλής πίεσης για την ελαχιστοποίηση του απαιτούμενου χρόνου.

Candela C-8: Νέα έκδοση σε συνεργασία με την Polestar

Με πτερύγια αντί για πανιά το Alva Ocean Eco 90 H2

Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό του Alva Ocean Eco 90 H2 είναι τα πτερύγια που φέρει, αντί για πανιά. Αυτά θα προσφέρουν ταχύτητες πλεύσης και μειωμένη κατανάλωση ισχύος ακόμη και με ασθενείς ανέμους. Σε αντίθεση με τα συμβατικά πανιά, τα πτερύγια είναι ημι-άκαμπτες κατασκευές με διπλό φλοιό σε σχήμα πτέρυγας.

Επίσης, τα φτερά διαθέτουν αισθητήρες που μετρούν την ταχύτητα και την κατεύθυνση του ανέμου, ενώ ένας υπολογιστής αναλύει τα δεδομένα και ρυθμίζει αναλόγως τα πτερύγια. Πιο συγκεκριμένα, τα εν λόγω πτερύγια είναι Ayro Oceanwings.

The ICON: Η BMW «ηλεκτρίζει» τα… ύδατα!

Φιλικό στο περιβάλλον αλλά με τιμή… απλησίαστη

Τέλος, το Alva Ocean Eco 90 H2 θα είναι ιδανικό τόσο για ιδιωτική όσο και για εμπορική χρήση. Η ακριβής τιμή της κατασκευής παραμένει εμπιστευτική, αλλά η τιμή ενός τυπικού Alva Ocean 90 με ηλιακή ηλεκτρική κίνηση και πετρελαιοκίνητα range-extenders, ξεκινά από περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ χωρίς φόρους.

abb_img