Η PowerX μοιράζει… ενέργεια με ηλεκτρικό δεξαμενόπλοιο!

Η μεταφορά καθαρής ενέργειας θα πραγματοποιείται μέσω θαλάσσης, με το ηλεκτρικό δεξαμενόπλοιο της ιαπωνικής εταιρείας PowerX.

Ακούστε το άρθρο

Η εταιρεία PowerX έχει σκοπό να μεταφέρει «καθαρή» ενέργεια με… «καθαρό» τρόπο. Πώς θα το κάνει αυτό; Με το ηλεκτρικό της δεξαμενόπλοιο, το οποίο θα αναλάβει τη μεταφορά ενέργειας σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω θαλάσσης, δημιουργώντας ένα «ωκεάνιο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας».

Το ηλεκτρικό δεξαμενόπλοιο θα βοηθήσει στη σύνδεση δικτύων, υπεράκτιων αιολικών πάρκων και νησιών με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Εκεί, όπου τα υπόγεια καλώδια δεν είναι ιδανικά λόγω σεισμικής δραστηριότητας και των βαθιών υδάτων.

GoBoat 2.0: Ένα φορητό… ηλεκτρικό σκάφος!

Τι ακριβώς κάνει η εταιρεία PowerX;

Αρχικά, η PowerX είναι μία νεοσύστατη εταιρεία μπαταριών με έδρα την Ιαπωνία, η οποία έχει μία αποστολή. Να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος χρησιμοποιεί και μεταφέρει καθαρή ενέργεια.

Πιο συγκεκριμένα, η νεοφυής επιχείρηση αποκάλυψε τα σχέδια της το περασμένο καλοκαίρι. Σε αυτά ξεχώριζε το Power Base, το πρώτο γιγαντιαίο εργοστάσιο στην Ιαπωνία για την παραγωγή «λύσεων» αποθήκευσης ενέργειας.

Candela C-8: Νέα έκδοση σε συνεργασία με την Polestar

Ειδικότερα, μία από αυτές τις λύσεις είναι ο Hypercharger, ένας υπερταχύτατος φορτιστής ηλεκτρικών οχημάτων. Επιπλέον, η εταιρεία κατασκευάζει σταθερές μπαταρίες κλίμακας δικτύου, θαλάσσιες μπαταρίες και οικιακές μπαταρίες.

Το εργοστάσιο διαθέτει ετήσια παραγωγική ικανότητα 5 GWh, που ισοδυναμεί με περίπου 10.000 μονάδες αποθήκευσης μπαταριών.

The ICON: Η BMW «ηλεκτρίζει» τα… ύδατα!

Το ηλεκτρικό δεξαμενόπλοιο της PowerX

Το ηλεκτρικό δεξαμενόπλοιο της εταιρείας είναι μήκους 140 μέτρων και διαθέτει αυτονομία έως και 300 χιλιόμετρα για τη μεταφορά καθαρής ενέργειας, από ένα δίκτυο σε ένα άλλο ή σε ένα νησί.

Επιπλέον, διαθέτει 96 μπαταρίες  LFP θαλάσσιου τύπου, με την κάθε μία να έχει ενεργειακή χωρητικότητα 2,5 MWh. Η PowerX δηλώνει ότι το ηλεκτρικό δεξαμενόπλοιο θα μπορεί να χειριστεί και να φέρει περισσότερες μπαταρίες στο μέλλον.

Ακόμη, το πλοίο διαθέτει ένα ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου ισχύος, για την παρακολούθηση των συστημάτων μπαταριών και τους ελεγκτές φόρτισης. Έτσι, αναμεταδίδουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Από τη Νορβηγία ξεκινά το πρώτο πλοίο υδρογόνου

Το πρώτο ηλεκτρικό βυτιοφόρο θα είναι έτοιμο το 2025

Προς το παρόν, το ηλεκτρικό βυτιοφόρο είναι ιδανικό για ταξίδια μικρών αποστάσεων. Ωστόσο, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, με την αύξηση της πυκνότητας των μπαταριών το κόστος θα μειωθεί και πραγματοποιεί μεγαλύτερες αποστάσεις.

Τέλος, η PowerX στοχεύει να ολοκληρώσει το πρώτο της πλοίο μέχρι το 2025, ενώ οι δοκιμές πεδίου θα ξεκινήσουν το επόμενο έτος.

abb_img