Από τις 25 Οκτωβρίου ο νέος «καθαρός» Δακτύλιος

Ο νέος, «Καθαρός Δακτύλιος» της Αθήνας θα βασίζεται, σε πρώτη φάση, στη λογική των μονών-ζυγών, με τη διαφορά πως θα εξαιρούνται τα ηλεκτρικά.

Ακούστε το άρθρο

Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα «παραθυράκια» στον δακτύλιο της Αθήνας, που ξεκινά στις 25 Οκτωβρίου. Τις αλλαγές φέρνει ο «καθαρός Δακτύλιος», σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Ο «καθαρός Δακτύλιος» χρησιμοποιεί σε πρώτη φάση, τη λογική των μονών-ζυγών, αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά.

«Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία μπαίνουν στο δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα μπαίνει θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε “καθαρός Δακτύλιος”», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Τα τρία στάδια λήψης μέτρων του προγράμματος «Ανάσα για την Αθήνα»

Το συγκεκριμένο μέτρο του «καθαρού Δακτυλίου» εντάσσεται στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», το οποίο και περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Αναπροσαρμοσμένος Δακτύλιος

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί ήδη μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.

Ο Δακτύλιος αλλάζει τα ωράρια

Η δεύτερη άμεση κίνηση που σχεδιάζεται, είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα.

Τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι, όπως υπογράμμισε, το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί κιόλας.

«Αυτή τη στιγμή το ζήτημα που υπάρχει με την τροφοδοσία δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας. Άποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπροσαρμοστεί το ωράριο και να ξέρει ο καθένας πότε πρέπει να κάνει τροφοδοσία και πώς πρέπει να κάνει την τροφοδοσία», εξήγησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Δημιουργία του Ενιαίου Παρατηρητηρίου Μεταφορών στην Αττική

Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα», που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η περιφέρεια και δύο υπουργεία.

«Επομένως, νομίζω ότι ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας θα μας λύσει μακροπρόθεσμα αρκετά προβλήματα», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής.

ACEA: Η Ελλάδα ανάμεσα στις 10 ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν φορτιστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά 100 χλμ.

Όσον αφορά εξάλλου στον «Μεγάλο Περίπατο», καταρχάς σημείωσε ότι είναι σωστή η γενικότερη κατεύθυνση, καθώς σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης ο στόχος των σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι να βγουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αλλά επισήμανε ότι για αυτό είναι σπουδαίο να υπάρχει ένα θεσμοθετημένο Παρατηρητήριο, ώστε να μην κάνει ο κάθε φορέας κάτι μόνος του, χωρίς να είναι σε απόλυτη συνεννόηση με τους άλλους φορείς.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Καραμανλής εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «εκεί που υπάρχουν δυσλειτουργίες, ο δήμος και ο δήμαρχος θα σκύψουν πάνω από το ζήτημα και θα κάνουν διορθώσεις».

Ξεκινούν οι εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό – Το καλοκαίρι του 2022 οι τρεις νέοι σταθμοί σε Πειραιά

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε, επίσης, ότι ξεκινάνε οι εργασίες της Γραμμής 4 του Μετρό.

Σημείωσε ότι έχουν γίνει κυκλοφοριακές μελέτες, ώστε να ταλαιπωρηθούν όσο το δυνατόν λιγότερο οι κάτοικοι της Αθήνας, ενώ τόνισε πως όταν το φιλοπεριβαλλοντικό αυτό έργο ολοκληρωθεί θα λύσει πολλά προβλήματα.

«Η Γραμμή 4 είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Είναι ένα έργο που ξεκίνησε και ήδη είδαμε τα πρώτα εργοτάξια. Θα δώσει πραγματικά λύση και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που έχει η Αθήνα, αλλά είναι και ένα καθαρά φιλοπεριβαλλοντικό έργο. Η κατασκευαστική περίοδος θα είναι επτά χρόνια», είπε ο κ. Καραμανλής.

Υπενθύμισε επίσης, ότι οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά θα είναι έτοιμοι το καλοκαίρι.

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, σημείωσε:

«Μετά από ένα διχασμό, το θέμα με τα αρχαία έληξε στο ανώτατο επίπεδο, με την απόφαση του ΣτΕ. Έχει ξεκινήσει η απόσπαση και επανατοποθέτηση».

Πρώτα εργοτάξια στην Πατρών-Πύργου αρχές 2022 και στον ΒΟΑΚ τέλος του 2022

Όσον αφορά στην Πατρών-Πύργου, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι η Προγνωστοποίηση Κρατικής Ενίσχυσης θα έρθει άμεσα. Επιπλέον, στη Βουλή δήλωσε:

«Θα δείτε τα πρώτα εργοτάξια στις αρχές του 2022».

Για τον ΒΟΑΚ, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το έργο δεν είχε μελετητική ωριμότητα και χρηματοδότηση, δύο ζητήματα που λύθηκαν και έτσι θα ξεκινήσει τμηματικά η κατασκευή του.

Είναι ένα τεράστιο έργο 300 χιλιομέτρων και τα πρώτα εργοτάξια θα μπουν στο τέλος του 2022.

Διαβάστε επίσης: ΣΕΑΑ: Αυξάνονται οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

abb_img