ACEA: Η Ελλάδα ανάμεσα στις 10 ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν φορτιστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά 100 χλμ.

Σοβαρή έλλειψη σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο οδικό δίκτυο αρκετών χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαπιστώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), σύμφωνα με νέα στοιχεία που έδωσε την Πέμπτη στη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με την ACEA, 10 χώρες της Ε.Ε. δεν διαθέτουν έναν φορτιστή ηλεκτρικού οχήματος ανά 100 χιλιόμετρα στο κεντρικό τους οδικό δίκτυο.

Επίσης, η ACEA αναφέρει πως σε αυτές τις χώρες το μερίδιο στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι κάτω του 3%, εκτός της Ουγγαρίας.

Δεκαοκτώ κράτη-μέλη της Ε.Ε. έχουν λιγότερα από πέντε σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ. κεντρικού οδικού δικτύου, ενώ μόλις τέσσερις χώρες παρέχουν περισσότερους από 10 φορτιστές για την ίδια απόσταση.

Υπενθυμίζουμε πως, σύμφωνα με τις οδηγίες – προϋποθέσεις που προβλέπει το πακέτο «Fit for 55» για την κλιματική αλλαγή, που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Κομισιόν τον Ιούλιο για την μείωση των τιμών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030, έως το τέλος της δεκαετίας τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να εκλύουν 55% λιγότερες εκπομπές ρύπων από τα επίπεδα του 2021, πάνω από το 37,5% του στόχου που είχε τεθεί πριν από τρία χρόνια.

Διαβάστε επίσης: Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία: Οι 12 προτάσεις της Κομισιόν για τον μετασχηματισμό της οικονομίας και της κοινωνίας της ΕΕ

Γενικός Διευθυντής ACEA: Θα πρέπει να γίνει τεράστια ανάπτυξη στις υποδομές

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να προμηθεύσουν με εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα την αγορά τα επόμενα χρόνια, ώστε να επιτύχουν τον απαιτητικό στόχο που έχει θέσει η Κομισιόν.

«Οι καταναλωτές δεν θα μπορέσουν να κάνουν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, εάν δεν υπάρχουν διαθέσιμοι αρκετοί σταθμοί ανεφοδιασμού και φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων τους στους δρόμους που χρησιμοποιούν», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, Eric-Mark Huitema.

O Γενικός Διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, Eric-Mark Huitema.

«Για παράδειγμα, εάν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας θα πρέπει να ταξιδεύουν 200 χιλιόμετρα ή και περισσότερα, για να βρουν έναν σταθμό φόρτισης, να μην περιμένουμε πως θα είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο», είπε χαρακτηριστικά ο Huitema.

Διαβάστε επίσης: Η Ελλάδα ουραγός στις χώρες της ΕΕ που διαθέτουν υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

«Θα πρέπει να γίνει μία τεράστια ανάπτυξη στις υποδομές, όλης της Ευρώπης, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Τα βήματα προόδου που έχουν γίνει σε ορισμένες χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντικά, αλλά δεν θα πρέπει να μας αποσπάται η προσοχή από την δυσχερή κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα δίκτυα φόρτισης στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες», τόνισε ο ίδιος.

Η αντίθεση Ολλανδίας – Πολωνίας

Πράγματι, η αντίθεση μεταξύ της Ολλανδίας, η οποία είναι η χώρα με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα κεντρικού οδικού δικτύου (47,5 ανά 100 χλμ.) στην Ε.Ε. και της Πολωνίας, η οποία είναι οκτώ φορές μεγαλύτερη σε έκταση από την Ολλανδία και διαθέτει μόλις έναν φορτιστή ανά 250 χιλιόμετρα, είναι εντυπωσιακή.

Όπως τονίζει ο Γενικός Διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, «Δυστυχώς, η πρόταση για έναν Κανονισμό Λειτουργίας Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων, ο οποίος περιλαμβάνεται ως προϋπόθεση για το πακέτο «Fit for 55», δεν είναι απόλυτα σύμφωνος με τους στόχους της Κομισιόν για μείωση του διοξειδίου του άνθρακα.

Ενώ εκτιμούμε την ύπαρξη των αυστηρών δεσμεύσεων που απαιτούνται για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης και ανεφοδιασμού σε κάθε κράτος-μέλος της Ε.Ε, αυτές θα πρέπει να είναι πολύ συγκεκριμένες, εάν θα πρέπει να αγγίξουμε τους στόχους».

Κάλεσμα της ACEA προς Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Ευρωπαϊκό Συμβούλιο

Η ACEA απευθύνει κάλεσμα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο να δράξουν την ευκαιρία και να θέσουν επί τάπητος τις σωστές συνθήκες για την ηλεκτροκίνηση, ενόψει των μελλοντικών συζητήσεων που θα διεξαχθούν για το πακέτο «Fit for 55».

Διαβάστε επίσης: Η πρώτη αντίδραση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων στις προτάσεις της Κομισιόν για το Κλίμα