Τον περασμένο Αύγουστο στην Ελλάδα είχαμε μειωμένες πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και μεγάλη αύξηση του αγοραστικού ενδιαφέροντος για τα υβριδικά μοντέλα.
Πλέον, τα υβριδικά μοντέλα γνωρίζουν αύξηση 14,7%, καταλαμβάνοντας το 26,1% του συνολικού όγκου των πωλήσεων, έχοντας μάλιστα ανοδική τάση, ενώ επίσης ανοδικά κινούνται, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), και τα ηλεκτρικά οχήματα με ποσοστό 4,1% με το 6,5% των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο να ανήκουν, επίσης, στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Το πρώτο οκτάμηνο, τα υβριδικά οχήματα καταλαμβάνουν το 22,1% του συνολικού όγκου, ενώ τα ηλεκτρικά το 4,1%. Αντίθετα, πτώση γνωρίζουν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων.
Τον Αύγουστο οι πωλήσεις της κατηγορίας γνώρισαν πτώση 10,9%, με το συνολικό μερίδιο του τελευταίου οκταμήνου να βρίσκεται στο 18%.
Διαβάστε επίσης: Η Αθήνα ανάμεσα στις πέντε κορυφαίες πόλεις παγκοσμίως για οδήγηση με EV
Πτώση γνώρισαν και οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σε ποσοστό 10,3%.
Όμως, ο συνολικός όγκος Ιανουαρίου-Αυγούστου εντοπίζεται αρκετά ψηλά στο 51,4%.
Μέσα στο πτωτικό κλίμα των πωλήσεων τα οχήματα που έχουν ως βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο και το υγραέριο γνώρισαν αύξηση 0,8% και 1,6% αντίστοιχα, καταλαμβάνοντας συνολικά το 2,7% και το 2% του συνολικού όγκου των πωλήσεων.
Η αγάπη για τα SUV και οι αναμονές για τα νέα αυτοκίνητα
Η αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων παραμένει η Β κατηγορία που έχει μερίδιο αγοράς 43,7%, με τα SUV να πετυχαίνουν τις μισές πωλήσεις (21,8%).
Ακολουθεί η κατηγορία C με 37,7%, με τα SUV σε αυτή την κατηγορία να είναι τα πιο αγαπημένα.
Χαρακτηριστικό είναι βέβαια ότι για μια νέα πώληση καινούριου αυτοκινήτου η αναμονή διαρκεί περίπου 3 μήνες και σε μερικά μοντέλα σε φουλ εκδόσεις αγγίζει ακόμη και τους 6 μήνες.
Το κύριο πρόβλημα των εργοστασίων, όπως άλλωστε επισημαίνουμε όλο τον τελευταίο καιρό, παραμένει η έλλειψη των ημιαγωγών, η οποία έχει προκληθεί εδώ και πολλούς μήνες και αναστάτωση έχει επεκταθεί σε όλη την αλυσίδα των πωλήσεων μέχρι τον τελικό καταναλωτή.
Διαβάστε επίσης: Τα πρώτα σε πωλήσεις ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα για το 2021 στην Ελλάδα
Άλλωστε αρκετά εργοστάσια είτε έχουν αναστείλει προσωρινά την λειτουργία τους, είτε έχουν περιορίσει την παραγωγή τους.