Μπαταρίες στέρεας κατάστασης: Φιλικές προς το περιβάλλον!

Οι μπαταρίες στέρεας κατάστασης μειώνουν έως και 39% το ανθρακικό αποτύπωμα ενός τυπικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Ακούστε το άρθρο

Ένας από τους στόχους της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση είναι η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος στην αυτοκίνηση. Μάλιστα, οι μπαταρίες στέρεας κατάστασης μειώνουν ακόμα περισσότερο το αποτύπωμα άνθρακα στις μεταφορές.

Πιο συγκεκριμένα, οι εν λόγω μπαταριές μειώνουν το ανθρακικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως και 39%. Εξάλλου, μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα παρουσιάζει τόσο η παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όσο και η παραγωγή της μπαταρίας του.

VinFast: Με μπαταρίες στέρεας κατάστασης τα ηλεκτρικά της!

Μπαταρίες στέρεας κατάστασης και πλεονεκτήματα

Η στροφή σε αιολικές, ηλιακές και άλλες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μειώνει επίσης το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ωστόσο, η εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών προσφέρει καθαρότερες μπαταρίες με καλύτερη απόδοση.

Έτσι, οι μπαταρίες στέρεας κατάστασης χρησιμοποιούν στέρεα κεραμικά ως αγωγό ηλεκτρισμού. Επομένως, οι συγκεκριμένες μπαταρίες είναι ελαφρύτερες, φορτίζουν γρηγορότερα και έχουν συνολικά χαμηλότερη τιμή σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Τέλος, κατά πάσα πιθανότητα θα τις δούμε από το 2025.

Solid Power: Νέες μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με έρευνα της Transport & Environment η μπαταρία NMC-811 μειώνει το ανθρακικό αποτύπωμα μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου κατά 24%. Το ποσοστό αυτό αγγίζει το 39%, αν χρησιμοποιήσει κανείς στην κατασκευή αυτής της μπαταρίας βιώσιμές μεθόδους εξόρυξης.

Κβαντικές μπαταρίες: Φόρτιση μέσα σε λίγα λεπτά!

Η ανακύκλωση λιθίου

Οι μπαταρίες στέρεας κατάστασης απαιτούν κατά την κατασκευή τους πολύ λιγότερο γραφίτη και κοβάλτιο σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ωστόσο, χρησιμοποιούν έως και 35% περισσότερο λίθιο.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω ενός κανονισμού της, προτείνει την υπεύθυνη προμήθεια και κατανάλωση του λιθίου, ώστε το στοιχείο να επαρκεί για την παραγωγή μπαταριών.

Επιπλέον, η έρευνα της T&E αναφέρει πως ο ευρωπαϊκός κανονισμός πρέπει να παρέχει κίνητρα για την παραγωγή μπαταριών με χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα. Ακόμη προτείνει, την ανακύκλωση του λιθίου κατά 70% το 2025 και κατά 90% μέχρι το 2030.

abb_img