Beta CX-300: Πανέτοιμο για… «ηλεκτρικές» πτήσεις!

Η Beta Technologies θα αναπτύξει το πρώτο της ηλεκτρικό αεροσκάφος eCTOL, εν ονόματι CX-300, το οποίο ετοιμάζει για πτήσεις με επιβάτες.

Ακούστε το άρθρο

Η εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αεροσκαφών Beta Technologies, δηλώνει έτοιμη για την ανάπτυξη του πρώτο της ηλεκτρικού συμβατικού αεροσκάφους ή αλλιώς eCTOL. Το εν λόγω ηλεκτρικό αεροσκάφος «ακούει» στο όνομα CX-300 και έχει περάσει τις απαραίτητες δοκιμές ώστε να «ηλεκτρίσει» τους αιθέρες.

Η αμερικάνικη εταιρεία με έδρα το Βέρμοντ, αναπτύσσει προηγμένη τεχνολογία αεροπλάνων μηδενικών εκπομπών. Μάλιστα, το Beta CX-300 τροφοδοτείται από ηλεκτρικούς κινητήρες, ενώ μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί καθώς έχει σταθερά φτερά.

Jekta PHA-ZE 100: Το ηλεκτρικό αμφίβιο… αεροσκάφος!

Άπειρες δοκιμές για το Beta CX-300

Το ηλεκτρικό αεροσκάφος έχει ήδη διανύσει περισσότερα από 35.000 χιλιόμετρα. Για την ακρίβεια, έχει πραγματοποιήσει πτήσεις αξιολόγησης για πιστοποίηση από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορία (FAA), διανύοντας 35.405 χιλιόμετρα.

Επιπλέον, έχει καλύψει περισσότερα από 2.000 ναυτικά μίλια, ήτοι 40.700 χιλιόμετρα, από το Plattsburgh της Νέας Υόρκης έως το Bentonville του Αρκάνσας. Σε ότι αφορά τη φόρτισή του, χρησιμοποιεί τις υποδομές της εταιρείας.

Electron 5: «Ηλεκτρίζοντας» τους αιθέρες της Νότιας Κορέας

Οι κρατήσεις θέσεων έχουν ήδη ξεκινήσει

Μετά τις επιτυχημένες δοκιμές, η Beta Technologies προορίζει το CX-300 για πτήσεις με επιβάτες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αμερικάνικης εταιρείας, κάτι τέτοιο θα είναι δυνατό μέσα στα επόμενα 2 χρόνια, με πολλούς ενδιαφερόμενους να έχουν προχωρήσει ήδη σε κρατήσεις.

Η εταιρεία είναι σε αναμονή έγκρισης της πιστοποίησης από τη FAA. Στόχος της είναι να λάβει την έγκριση μέχρι το 2025, ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει την παράδοση των ηλεκτρικών αεροσκαφών σε διάφορες επιχειρήσεις.

Να σημειώσουμε ότι το CX-300 είναι πιθανότερο να λάβει την εν λόγω πιστοποίηση νωρίτερα από τα eVTOL της εταιρείας, καθώς χρησιμοποιεί κανονικές τεχνικές απογείωσης και προσγείωσης.

Beta ALIA-250: «Ηλεκτρίζοντας» τους αιθέρες της Νέας Υόρκης

Δοκιμές και στο νέο εργοστάσιο

Τέλος, σύμφωνα με τη Beta Technologies, οι δοκιμές του ηλεκτρικού αεροσκάφους θα συνεχίσουν στη νέα μονάδα παραγωγής της το ερχόμενο καλοκαίρι. Εκεί, η εταιρεία θα αναπτύξει παράλληλα με το CX-300 και το eVTOL ALIA-250.

abb_img