Jekta PHA-ZE 100: Το ηλεκτρικό αμφίβιο… αεροσκάφος!

Το αμιγώς ηλεκτρικό υδροπλάνο Jekta PHA-ZE 100, θα φέρει την επανάσταση στη βιώσιμη κινητικότητα μεταξύ θάλασσας και ουρανού.

Ακούστε το άρθρο

Το Passenger Hydro Aircraft Zero Emission 100 ή αλλιώς PHA-ZE 100 είναι το αμιγώς ηλεκτρικό υδροπλάνο της ελβετικής Jekta. Το PHA-ZE 100 στοχεύει να συνδέσει τα νησιά, καθώς επίσης και να διευκολύνει όσους ζουν σε παραθαλάσσιες μεγαλουπόλεις. Φυσικά, με σεβασμό στο περιβάλλον αφού οι εκπομπές ρύπων θα είναι μηδενικές!

Υπεύθυνη για τον σχεδιασμό του ηλεκτρικού υδροπλάνου είναι η ελβετική εταιρεία Jekta Aviation, σε συνεργασία με την ιταλική MBVision. Επιπλέον, η ελβετική εταιρεία έχει συνάψει συμφωνία και με την Swiss Aeropole. Ουσιαστικά, έχουμε να κάνουμε με ένα τεχνολογικό πάρκο αεροδιαστημικής στο Payerne της Ελβετίας, στο οποίο θα αναπτύξει μία μονάδα παραγωγής για το νέο υδροπλάνο.

Το Candela C-8 έχει «καρδιά»… Polestar!

Το PHA-ZE 100 μπορεί να πετάξει σε ύψος 10.000 ποδιών, ενώ έχει αυτονομία 160 χιλιομέτρων. Έχει δυνατότητα μεταφοράς 19 επιβατών συν τα 3 μέλη του πληρώματος με μέγιστο βάρος απογείωσης περίπου 86 τόνων.

Η Jekta Aviation σημείωσε:

«Η χρήση ενός νέου ηλεκτρικού υδροπλάνου θα δημιουργήσει ένα τμήμα βιώσιμης μεταφοράς για τον πληθυσμό, ο οποίος ζει σε μεγαλουπόλεις και μικρούς οικισμούς που βρίσκονται στις ακτές των θαλασσών και των ωκεανών, ενώ θα συνδέσει νησιά και θα διατηρήσει τη μοναδική φύση των καταφυγίων άγριας ζωής που έχουν γίνει δημοφιλή ως τουριστικά αξιοθέατα».

Electron 5: «Ηλεκτρίζοντας» τους αιθέρες της Νότιας Κορέας

To Jekta PHA-ZE 100 θα είναι για όλους;

Να σημειώσουμε ότι η Jekta δεν προορίζει το εν λόγω ηλεκτρικό αεροσκάφος για ιδιωτική χρήση. Στόχος της είναι η δημιουργία διαφορετικών παραλλαγών, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για εμπορικές πτήσεις. Όπως επίσης, και ένα πολυτελές μοντέλο VIP. Ακόμη, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Σύμφωνα με τη εταιρεία, το αεροσκάφος διαθέτει 10 ηλεκτρικά μπλοκ μπαταριών, η φόρτιση των οποίων διαρκεί μόνο 45 λεπτά. Αργότερα, θα φέρει κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, φυσικά όταν θα είναι διαθέσιμη η εν λόγω τεχνολογία.

Η Universal Hydrogen άνοιξε τα… φτερά της!

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Jekta, George Alafinov, δήλωσε:

«Η λύση είναι μπροστά μας: αντί να χτίζουμε αεροδρόμια με καταστροφικές μη αναστρέψιμες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το δώρο της φύσης των ωκεανών, λιμνών και ποταμών για να δημιουργήσουμε ένα οικονομικό σύστημα μεταφορών χρησιμοποιώντας αμφίβια αεροπλάνα. Η σημερινή αγορά υδροπλάνων προσφέρει απαρχαιωμένες λύσεις που είναι βαριές εκπομπές ρύπων, άβολα και εξαιρετικά δαπανηρά».

Το Roboat θα λύσει το κυκλοφοριακό στο Άμστερνταμ!

Θα είναι έτοιμο μετά το 2026

Προφανώς, ένα εγχείρημα όπως το PHA-ZE 100, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Η εταιρεία στοχεύει να ολοκληρώσει την κατασκευή του μετά το 2026, ενώ θα ξεκινήσει τα ταξίδια του το 2028. Τέλος, η Jekta έχει προβλέψει ότι η παγκόσμια ζήτηση για αμφίβια αεροσκάφη μέχρι το τέλος της δεκαετίας, θα ξεπεράσει τα 400.

abb_img