Μπορεί ένα Plug-in Hybrid όχημα να κινηθεί με άδειο ντεπόζιτο;

Τι συμβαίνει στην περίπτωση που ένα Plug-in hybrid όπως το Ford Kuga PHEV μείνει από βενζίνη; Συνεχίζει να κινείται ή μένει... ακίνητο;

Ακούστε το άρθρο

Το παραπάνω ερώτημα είναι κάτι που έχει προβληματίσει σίγουρα αρκετούς κατόχους Plug-in Hybrid μοντέλων. Τι θα γίνει αν το αυτοκίνητό τους «μείνει» από καύσιμο, αλλά έχει γεμάτες τις μπαταρίες του ηλεκτροκινητήρα; Μπορεί ο κάτοχος να συνεχίσει με το EV Mode ή… τέλος;

Την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα, δίνει το γνωστό site carscoops με ένα πείραμα. Ως «πειραματόζωο» οι δημοσιογράφοι του χρησιμοποίησαν ένα Ford Kuga PHEV με γεμάτες μπαταρίες. Το ντεπόζιτο ήταν σχεδόν άδειο με το Trip Computer να γράφει μόλις 8 χιλιόμετρα αυτονομίας. Αρχικά, ο οδηγός είχε ενεργό το πρόγραμμα οδήγησης EV Later. Με αυτό, το αυτοκίνητο κρατά την ενέργεια στις μπαταρίες του για μετέπειτα χρήση.

Πόσα χρήματα μπορείς να μεταφέρεις με αυτοκίνητο;

Μόλις το ντεπόζιτο άδειασε, το Kuga Plug-In Hybrid έβγαλε μήνυμα στο ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο και έλεγε στον οδηγό να σταματήσει σε ασφαλές σημείο. Τα συστήματα του Kuga PHEV κατάλαβαν αμέσως ότι υπήρχε θέμα με την τροφοδοσία καυσίμου και περιόρισε την ισχύ του ηλεκτρικού συστήματος στα 35 kW. Στο περίπου δηλαδή 47 ίπποι. Η συγκεκριμένη ισχύς σαφώς και δεν επαρκεί για την κίνηση του θηριώδους SUV. Τότε ο χειριστής του αυτοκινήτου σκέφτηκε να σβήσει το Kuga και να το βάλει ξανά μπροστά.

Auto Hold: Το κουμπί που σώζει στις ανηφόρες!

Το «άναψε-σβήσε» αποδίδει αρκεί να μην πατηθεί τέρμα γκάζι

Με την εκ νέου εκκίνηση του κινητήρα το υβριδικό σύστημα είχε κάνει reset και λειτουργούσε κανονικά ως αμιγώς ηλεκτρικό, με όλη τη διαθέσιμη ηλεκτρική ισχύ των 110 ίππων. Εκείνη τη στιγμή η αυτονομία από τις μπαταρίες άγγιζε τα 35 χιλιόμετρα. Και όλα θα κυλούσαν ομαλά αν ο οδηγός δεν σανίδωνε το γκάζι!

Τότε ο εγκέφαλος του PHEV κατάλαβε ότι υπήρχε ανάγκη και ήθελε να δώσει όλη την ισχύ των 225 ίππων. Όμως ο κινητήρας δεν κατάφερε να εκκινήσει λόγω άδειου ρεζερβουάρ, το safe mode επανήλθε και η ισχύς περιορίστηκε ξανά στους 47 ίππους.

Για να βγει ο οδηγός από αυτή τη δύσκολη κατάσταση σταμάτησε και επιχείρησε να το βάλει μπροστά. Αυτό δεν ήταν εφικτό, αφού ο περιστροφικός επιλογέας ταχυτήτων του Ford Kuga είχε «κλειδώσει» και δεν έβγαινε από το «P» (Park). Αυτό που προκύπτει είναι ότι αν ο οδηγός δεν είχε σανιδώσει το γκάζι, το αυτοκίνητο θα συνέχιζε. Όσο είχε φυσικά ενέργεια στις μπαταρίες των 14,4 kWh.

abb_img