Θυμάστε το Caterham Project V; Το ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο, έκανε το ντεμπούτο του πέρυσι, στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, με το βάρος των 2.623 κιλών. Η εξειδικευμένη βρετανική μάρκα, έχει σχέδια να λανσάρει ένα ίδιο μοντέλο, σε σειρά παραγωγής. Και επιτέλους πλέον ξέρουμε ποιος θα τροφοδοτήσει αυτό το σπορ ηλεκτρικό κουπέ: Η Yamaha!
Η ιδέα εξελίσσεται τώρα σε ένα πρωτότυπο Project, που ανέλαβε να υλοποιήσει κατασκευαστικά, η ιαπωνική εταιρεία Tokyo R&D. Θα τροφοδοτείται από ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της Yamaha και θα πρέπει να ολοκληρωθεί στα μέσα του επόμενου έτους, με τη σειρά παραγωγής να αναμένεται να ξεκινήσει το 2026. Η Caterham δεν υπεισέρχεται σε λεπτομέρειες για τον ηλεκτροκινητήρα της Yamaha, αλλά στο αρχικό Project V, η αρχική ιδέα ήταν πισωκίνητη, με 268 ίππους.
Το εκθεσιακό αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στο Goodwood, είχε διάταξη 2+1, αλλά τώρα υπάρχει και μια προαιρετική διαμόρφωση 2+2. Το Caterham επιτάχυνε από 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα και είχε τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 55 KWh του κουπέ, είχε αρκετή ενέργεια, ώστε να δώσει μια ηλεκτρική αυτονομία 400 χλμ στον κύκλο WLTP. Το Project υποστηρίζει φόρτιση DC στα 150 κιλοβάτ για φόρτιση 20% έως 80% σε περίπου 15 λεπτά.
Επειδή τα concept είναι συνήθως «ακατέργαστα διαμάντια», η Caterham δανείστηκε κομμάτια και από άλλα αυτοκίνητα για να επιταχύνει την ανάπτυξη του Project V, χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα. Έτσι ήρθαν δανεικά στο ηλεκτρικό βρετανικό σπορ κουπέ, τα καθίσματα της Maserati και το άνοιγμα της πόρτας, από το Audi TT.
Παρόλο που δεν κατασκεύασε ποτέ δικό της αυτοκίνητο, η Yamaha δεν είναι άγνωστη στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σχεδίασε έναν αντίπαλο του Miata στα μέσα της δεκαετίας του 2010, που όμως δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή. Πηγαίνοντας πιο πίσω, βοήθησε την Toyota να αναπτύξει το 2000GT τη δεκαετία του 1960, λίγο πριν κατασκευάσει τα μοτέρ V-6 SHO και V-8 SHO για την Ford.
Ίσως η πιο γνωστή προσπάθεια στον κόσμο του αυτοκινήτου, ήταν η συμμετοχή της Yamaha στο Lexus LFA και στο ατμοσφαιρικό V-10. Η λίστα συνεχίζεται με έναν V-8 για τη Volvo, καθώς και με τετρακύλινδρους κινητήρες για τα Toyota Celica, MR2 και Lotus Elise. Υπήρχε επίσης το κόνσεπτ Motiv και το ματαιωμένο υπεραυτοκίνητο OX99-11 του 1992, που υποτίθεται ότι θα έβγαινε στην παραγωγή μερικά χρόνια αργότερα με ένα κινητήρα V12.