Όταν η αγορά νέων αυτοκινήτων άρχισε να στρέφεται προς την ηλεκτρική ενέργεια, πολλοί από εμάς ελπίζαμε ότι τα μικρά, οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα θα πρωτοστατούσαν. Είναι κρίμα λοιπόν, που με εξαίρεση ένα ή δύο αξιόπιστα αλλά ακριβά αυτοκίνητα πόλης, αυτό που αποκτήσαμε κυρίως, ήταν ένα σωρό μεγάλα, βαριά SUV, που δεν έχουν σχεδόν κανένα νόημα στις αστικές περιοχές.
Μετά από μερικές λανθασμένες εκκινήσεις στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, η επιλογή πλέον επεκτείνεται ραγδαία. Τα μεγέθη των οχημάτων μειώνονται, αλλά το πιο σημαντικό, μειώνονται και οι τιμές. Τα δύο αυτοκίνητα που βλέπετε εδώ, είναι τέλεια παραδείγματα αυτού: ένα ζευγάρι μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που κοστίζουν λιγότερο από σχεδόν οποιαδήποτε βενζινοκίνητη εναλλακτική λύση, στην κατηγορία.
Το Dacia Spring είναι ήδη εξαιρετικά δημοφιλές στην ηπειρωτική Ευρώπη, με χιλιάδες από αυτά να κυκλοφορούν στους δρόμους των πόλεων. Το δοκιμάζουμε σε σύγκριση με το μινιμαλιστικό T03 μιας μάρκας γνωστής στους περισσότερους την Leapmotor. Θέλουμε να μάθουμε αν είναι δυνατόν ένα καινούργιο αυτοκίνητο, να είναι απλώς πολύ φθηνό. Και μήπως αυτοί οι δύο αντίπαλοι απαιτούν συμβιβασμούς, που θα είναι υπερβολικά δύσκολοι στην καθημερινή χρήση;
Dacia Spring
Μοντέλο: | Dacia Spring Extreme |
Τιμή: | €20.159 Βρετανία |
Σύστημα μετάδοσης κίνησης: | Μπαταρία 26,8 Wh, 1 ηλεκτρικός κινητήρας, 64 ίπποι |
0-100 χλμ/ώρα: | 13,7 δευτερόλεπτα |
Αποδοτικότητα δοκιμής: | 8 χλμ/kWh |
Επίσημη αυτονομία: | 217 χλμ |
Το Dacia Spring είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ρουμανικής μάρκας και είναι επίσης το μικρότερο μοντέλο, που έχει προσφέρει η εταιρεία. Και τα δύο αυτά στοιχεία, είναι πιθανό να προσελκύσουν νέους αγοραστές στη μάρκα, και αυτό υποστηρίζεται από δεδομένα από όλη την Ευρώπη. Η Dacia αναφέρει ότι με βάση τις πωλήσεις του Spring στην Ευρώπη, όπου το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο σε έκδοση πριν από το facelift, το 79% των αγοραστών, ήταν καινούργιοι στη μάρκα και το 93%, δεν είχε αγοράσει ποτέ πρίν ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Leapmotor T03
Μοντέλο: | T03 |
Τιμή: | €18.973 Βρετανία |
Σύστημα μετάδοσης κίνησης: | Μπαταρία 37,3 Wh, 1 ηλεκτρικός κινητήρας, 94 ίπποι |
0-100 χλμ/ώρα: | 12,7 δευτερόλεπτα |
Αποδοτικότητα δοκιμής: | 7,4 χλμ/kWh |
Επίσημη αυτονομία: | 265 χλμ |
Ενώ η Leapmotor είναι μια νέα μάρκα, επωφελείται από το γεγονός ότι αποτελεί μέρος του ευρύτερου ομίλου Stellantis. Ανοίξτε το πορτάκι φόρτισης και συνδέστε ένα βύσμα CCS σε έναν τυπικό ταχυφορτιστή και το Leapmotor T03, είναι ικανό να φορτίσει την μπαταρία του έως και 48kW. Αυτό είναι αρκετά μέτριο για τα σύγχρονα πρότυπα ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά εξακολουθεί να είναι πιο γρήγορο, από το μέγιστο των 30kW του Spring.
Δεδομένου ότι η μπαταρία δεν είναι και τόσο μεγάλη ούτως ή άλλως, αυτό σημαίνει ότι μια φόρτιση 30-80% διαρκεί 36 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια λογική αναμονή σε ένα μεγαλύτερο ταξίδι, αλλά αυτά τα ταξίδια, δεν είναι πιθανό να είναι πολύ συνηθισμένα σε ένα αυτοκίνητο σαν αυτό, ούτως ή άλλως. Τα περισσότερα T03, θα ξαναγεμίζονται στο σπίτι.
Μεταξύ τους
Στο δρόμο: Αν προσεγγίζαμε αυτό το ζευγάρι χωρίς να γνωρίζουμε τις αντίστοιχες τιμές τους, θα μπορούσαμε να πειστούμε ότι το T03 ήταν το πιο ακριβό.
Ενώ η αίσθηση επιστροφής στα βασικά κάνει το Spring ελαφρύ και γρήγορο στην πόλη, το Leapmotor, είναι αισθητά πιο αποτελεσματικό, στην καταστολή του θορύβου από τον αέρα, του βρυχηθμού των ελαστικών και των χτυπημάτων της ανάρτησης. Ενώ το T03 έχει ένα ελαφρύ πλεονέκτημα απόδοσης στα χαρτιά, τα δύο αυτοκίνητα έχουν παρόμοια γρήγορη αίσθηση στην πόλη.
Τεχνολογικά σημεία
Ο όρος «σωστό μέγεθος» (rightsizing), έχει χρησιμοποιηθεί τα τελευταία χρόνια για να περιγράψει την τοποθέτηση ενός αυτοκινήτου σε ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης κατάλληλου μεγέθους και οι συνδυασμοί κινητήρα και μπαταρίας αυτών των ηλεκτρικών οχημάτων, ταιριάζουν σε αυτόν τον όρο.
Ενώ οι 64 ίπποι και η ροπή των 113 Nm του Spring είναι πολύ χαμηλότερες από τα περισσότερα νέα ηλεκτρικά οχήματα, το Dacia ζυγίζει μόλις 984 κιλά. Το Leapmotor είναι λίγο βαρύτερο, με λίγο κάτω από 1.200 κιλά, αλλά το αντισταθμίζει με περισσότερη ισχύ 94 ίππους και ροπή 158 Nm.
Τιμή και λειτουργία
Η έλλειψη αδράνειας, είναι ένας από τους σπουδαιότερους συμμάχους της αποδοτικότητας, και αυτά τα δύο «ελαφρύτερα» αυτοκίνητα, το αποδεικνύουν αυτό: λίγα αυτοκίνητα που πωλούνται, καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια.
Σε μια εποχή που πολλά ηλεκτρικά οχήματα έχουν μέση κατανάλωση μεταξύ 4,8 και 6,4 χλμ/kWh, το Spring δυσκολεύτηκε να πέσει πολύ χαμηλότερα από τα 8 χλμ/kWh στα χέρια μας, πράγμα που σημαίνει ότι το κόστος λειτουργίας του είναι πολύ χαμηλό. Το T03 το πέτυχε κοντά, με μέση εντυπωσιακή κατανάλωση 7,4 χλμ/kWh σε παρόμοιο συνδυασμό δρόμων.
Πρακτικότητα
Και τα δύο αυτοκίνητα καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο στο δρόμο, αλλά το Leapmotor είναι το καλύτερο από τα δύο. Τα πίσω καθίσματα του T03, είναι πραγματικά εύχρηστα για ενήλικες σε σύντομα ταξίδια, με εντυπωσιακό χώρο, για τα γόνατα και το κεφάλι.
Τα πίσω καθίσματα του Spring, είναι λίγο πιο σφιχτά, αλλά εξακολουθούν να είναι καλά για παιδιά. Το δυνατό του σημείο είναι το πορτμπαγκάζ των 308 λίτρων, το οποίο έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα από το T03 (210 λίτρα), ακόμη και από το βενζινοκίνητο Hyundai i10 (252 λίτρα).
Ασφάλεια
Οι αξιολογήσεις της Dacia στο Euro NCAP, φαίνονται τακτικά μέτριες σε σχέση με τα ολοένα και πιο αυστηρά κριτήρια ασφαλείας. Το ίδιο ισχύει και για το αρχικό Spring, το οποίο έλαβε ένα αστέρι το 2021. Η πιο πρόσφατη εκδοσή του, ωστόσο, έχει αποκτήσει επιπλέον τεχνολογία ασφαλείας.
Ετυμηγορία – Νικητής: Leapmotor T03
Το να μπει μια νέα μάρκα στην αγορά και να βγει νικήτρια με την πρώτη κιόλας ευκαιρία, δεν είναι εύκολο κατόρθωμα και για την Leapmotor το να ξεπεράσει την Dacia, είναι ακόμη πιο σημαντικό. Είναι μια άξια νίκη, ωστόσο. Το T03 είναι εντυπωσιακά εκλεπτυσμένο και ώριμο για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο, η εσωτερική διαμόρφωση είναι εξαιρετική και η τιμή πολύ ανταγωνιστική.
Ωστόσο, θα λέγαμε ότι η νίκη του εδώ, θα έπρεπε να ήταν πολύ πιο άνετη, αν δεν υπήρχε η απογοητευτική οθόνη αφής και τα υπερβολικά ένθερμα συστήματα υποβοήθησης ασφαλείας. Με αυτά τα ελαττώματα κατά νου, κερδίζει με διαφορά μόλις μίας τρίχας.
Αρχικά δώσαμε αρκετά θετικές κριτικές για το Spring, με τη χαμηλή τιμή του, να καθιστά ευκολότερο να παραβλέψουμε ορισμένα από τα ελαττώματά του. Ωστόσο, η άφιξη του Leapmotor T03, δείχνει ακριβώς τι μπορούν να έχουν οι αγοραστές για τα χρήματα που διαθέτουν, προσφέροντας σημαντικά καλύτερη φινέτσα και χώρο, για ακόμη λιγότερα χρήματα, γεγονός που καθιστά τα μειονεκτήματα του Spring, πιο δύσκολο να παραβλεφθούν.
Οι χαμηλές βαθμολογίες της Dacia στο NCAP, θα είναι κρίσιμες για μερικούς, αλλά η εξαιρετική απόδοση, η ευκολία χρήσης και η ευελιξία, καθιστούν το Spring ιδανικό για αστική χρήση, ή για δεύτερο αυτοκίνητο. Πείστε τον αντιπρόσωπο της Dacia, να σας τοποθετήσει κατάλληλα ελαστικά και απολαύστε το μικρό κόστος λειτουργίας, αυτού του αυτοκινήτου πόλης.
Χαρακτηριστικά | Spring | T03 |
Τιμή | €20.159 | €18.973 |
Κινητήρας και απόδοση | ||
Σύστημα μετάδοσης κίνησης | 1 ηλεκτρικός κινητήρας | 1 ηλεκτρικός κινητήρας |
Ισχύς | 64 ίπποι | 94 ίπποι |
Ροπή | 113 Nm | 158 Nm |
Μετάδοση | Μονής ταχύτητας/εμπρός | Μονής ταχύτητας/εμπρός |
Χωρητικότητα μπαταρίας/χρησιμοποιήσιμο | 26,8/26,8kWh | 37,3/36kWh |
Αυτονομία | 217 χλμ | 265 χλμ |
Απόδοση/εύρος δοκιμής | 8 χλμ/kWh | 7,4 χλμ/kWh |
Φόρτιση | 30kW (20-80% σε 45 λεπτά) | 48kW (30-80% σε 36 λεπτά) |
Διαστάσεις | ||
Μήκος/μεταξόνιο | 3.701/2.423 χιλιοστά | 3.620/2.400 χιλιοστά |
Πλάτος/ύψος | 1.583/1.519 χιλιοστά | 1.652/1.577 χιλιοστά |
Χώρος για τα γόνατα πίσω | 574-764 χιλιοστά | 625-814 χιλιοστά |
Χώρος για το κεφάλι | 843 χιλιοστά | 935 χιλιοστά |
Χώρος αποσκευών (μπροστά/καθίσματα αναδιπλωμένα/μπροστά) | 35 (προαιρετικά)/308/1.004 λίτρα | 0/210/880 λίτρα |
Απόβαρο/βάρος ρυμούλκησης | 984 κιλά | 1.175 κιλά |
Κύκλος στροφής | 9,63 μέτρα | 9,7 μέτρα |
Βασική εγγύηση (χιλιόμετρα) | 3 χρόνια ή 96.560 χλμ | 4 χρόνια ή 96.560 χλμ |
Θέση κατασκευαστή Driver Power | 22η | Δ/Υ |
NCAP Ενήλικας/παιδί/παιδαγωγός/βοηθός/αστέρια | Θα ανακοινωθεί | Θα ανακοινωθεί |
Εξοπλισμός | ||
Μέγεθος ζαντών | 15 ίντσες | 15 ίντσες |
Αισθητήρες στάθμευσης/κάμερα | Ναι | Πίσω/ναι |
Εφεδρικός τροχός/σημεία Isofix | Κιτ επισκευής/δύο | Κιτ επισκευής/τρία |
Είσοδος χωρίς κλειδί/ηλεκτροκίνητη πόρτα χώρου αποσκευών | Όχι/όχι | Ναι/όχι |
Δερμάτινα/θερμαινόμενα καθίσματα | Όχι/όχι | Ναι/ναι |
Μέγεθος οθόνης/ψηφιακός πίνακας ελέγχου | 10,1 ίντσες/ναι | 10 ίντσες/ναι |
Κλιματισμός/πανοραμική ηλιοροφή | Ναι/όχι | Ναι/ναι |
USB/ασύρματη φόρτιση | Δύο/όχι | Τέσσερα/ναι |
Ασύρματο CarPlay/Android Auto | Ναι/ναι | Ναι/ναι |
Προειδοποίηση για τυφλό σημείο/ένδειξη στο παρμπρίζ | Όχι/όχι | Ναι/όχι |
Προσαρμοζόμενη υποβοήθηση ταχύτητας/διεύθυνσης | Όχι/όχι | Ναι/ναι |