Η Δανία στοχεύει σε απαλλαγμένες από ορυκτά καύσιμα πτήσεις, έως το 2030

Η κυβέρνηση της Δανίας ανακοίνωσε την πρόθεσή της να καταστήσει όλες τις εσωτερικές πτήσεις απαλλαγμένες από ορυκτά καύσιμα έως το 2030.

Το αργότερο έως το 2025, οι πρώτες πτήσεις εσωτερικού στη Δανία πρόκειται να αρχίσουν να χρησιμοποιούν «πράσινα» καύσιμα, κάτι το οποίο δήλωσε η επικεφαλής της κυβέρνησης, Mette Frederiksen, στην πρωτοχρονιάτικη ομιλία της.

Η Mette Frederiksen παραδέχτηκε ωστόσο ότι οι τεχνικές λύσεις για την επίτευξη του στόχου της δεν είναι ακόμη διαθέσιμες σε επαρκή βαθμό και ότι η υλοποίηση του στόχου θα είναι δύσκολη. «Εάν άλλες χώρες στον κόσμο είναι πολύ αργές σε αυτή τη διαδικασία, η Δανία πρέπει να πάρει το προβάδισμα και να ανεβάσει τον πήχη πιο ψηλά», φέρεται να είπε η Frederiksen.

Η πρωθυπουργός της Δανίας δεν διευκρίνισε ποια συγκεκριμένη τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί αλλά το πιο πιθανό είναι να χρησιμοποιηθούν τα αεροσκάφη με ηλεκτρική μπαταρία ή κυψέλες καυσίμου.

Ωστόσο, μένει να δούμε εάν αεροσκάφη με ηλεκτρική μπαταρία με αντίστοιχη εμβέλεια και χωρητικότητα επιβατών θα είναι διαθέσιμα έως το 2030. Το ίδιο ισχύει και για τις κυψέλες καυσίμου, που απαιτούν υδρογόνο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η υψηλή ενεργειακή ζήτηση για συνθετικά καύσιμα αποτελεί επίσης ένα κρίσιμο σημείο, και δεν είναι ακόμη σαφές πότε θα κατασκευαστούν μονάδες που θα μπορούν να παράγουν συνθετικά καύσιμα σε μεγαλύτερη κλίμακα αλλά και με ποιο κόστος.

Οι ΗΠΑ στοχεύουν σε μηδενικές εκπομπές ρύπων στις αεροπορικές μεταφορές έως το 2050

Στη Νορβηγία, όλες οι πτήσεις μικρών αποστάσεων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικές έως το 2040

Επί του παρόντος, πολλές εταιρείες αναπτύσσουν αεροσκάφη μηδενικών εκπομπών ρύπων συμπεριλαμβανομένων μεγαλύτερων επιβατικών αεροπλάνων.

Ενδεικτικά η αμερικανική νεοφυής εταιρεία Wright Electric θέλει να μετατρέψει ένα αεροσκάφος 100 θέσεων και η ZeroAvia και η Mitsubishi αναπτύσσουν επί του παρόντος έναν κινητήρα H2 για ένα περιφερειακό τζετ.

Πριν από περίπου ένα χρόνο, η Airbus παρουσίασε επίσης μια μελέτη αεροσκαφών με έξι αποσπώμενα συστήματα κίνησης έλικας κυψελών καυσίμου αλλά η εταιρεία δεν στοχεύει να δημιουργήσει ένα εμπορικό αεροσκάφος χωρίς εκπομπές ρύπων πριν από το 2035.

«Το ταξίδι είναι ζωή και γι’ αυτό πετάμε. Αλλά ταυτόχρονα βλάπτει το κλίμα μας. Θέλουμε να κάνουμε την αεροπορία πράσινη», είπε επίσης η πρωθυπουργός στην πρωτοχρονιάτικη ομιλία της.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Σουηδία στοχεύει επίσης να εξαλείψει από τα εσωτερικά αεροπορικά ταξίδια τη χρήση ορυκτών καυσίμων έως το 2030, ενώ στη Νορβηγία, όλες οι πτήσεις μικρών αποστάσεων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικές έως το 2040.

Sydney Seaplanes: Τα πρώτα ηλεκτρικά αεροπλάνα αρχίζουν να απογειώνονται από την Αυστραλία

Editorial

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!