Δεν έχει τέλος το θρίλερ με την Xiaomi!

Η Xiaomi κατηγορείται για παραπλανητική διαφήμιση στο SU7 Ultra. Οι εξελίξεις, οι αντιδράσεις και οι νομικές συνέπειες.

Ακούστε το άρθρο

Η είσοδος της Xiaomi στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων με το SU7 Ultra συνοδεύτηκε από φαντασμαγορικό marketing, αλλά και έναν άνευ προηγουμένου σάλο. Στο επίκεντρο της διαμάχης, βρίσκεται το προαιρετικό καπό από ανθρακονήματα αξίας 42.000 γιουάν (5.800 δολάρια), το οποίο διαφημίστηκε ως αεροδυναμική αναβάθμιση με «διπλούς αεραγωγούς ψύξης».

Όμως, η πραγματικότητα αποδείχθηκε διαφορετική…

Δεν έχει τέλος το θρίλερ με την Xiaomi!

Χρονολόγιο της κρίσης

27 Φεβρουαρίου 2025:
Η Xiaomi παρουσιάζει το SU7 Ultra. Το καπό από ανθρακονήματα διαφημίζεται ως στοιχείο «υψηλής απόδοσης», με αεραγωγούς εμπνευσμένους από το πρωτότυπο.

Μάρτιος 2025:
Ο CEO της Xiaomi, Lei Jun, επιβεβαιώνει τον σχεδιασμό σε live μετάδοση, λέγοντας ότι οι αεραγωγοί βοηθούν στην ψύξη των φρένων.

Απρίλιος 2025:
Οι πρώτοι ιδιοκτήτες παραλαμβάνουν τα οχήματά τους και γρήγορα συνειδητοποιούν πως οι υποσχέσεις δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα: το καπό δεν έχει λειτουργικούς αεραγωγούς.

Ανεξάρτητες δοκιμές αποκαλύπτουν ελάχιστη έως μηδενική βελτίωση στη ροή αέρα. Οι αντιδράσεις ξεσπούν.

Δεν έχει τέλος το θρίλερ με την Xiaomi!

Η συγγνώμη που άναψε… φωτιές

7 Μαΐου 2025:
Η Xiaomi ζητά συγγνώμη, παραδεχόμενη ότι η περιγραφή του προϊόντος ήταν «ασαφής». Προσφέρει δύο επιλογές:

Αλλαγή σε στάνταρ καπό αλουμινίου για οχήματα που δεν έχουν παραδοθεί (με καθυστέρηση 30-40 εβδομάδων).

20.000 πόντοι ανταμοιβής (περίπου 280 δολάρια) για τα οχήματα που έχουν ήδη παραδοθεί.

Η αντίδραση των πελατών; Έντονη απόρριψη. Ορισμένοι αποκαλούν την προσφορά «προσβλητική». Δημιουργείται ομάδα 400 ατόμων που ζητούν επιστροφές χρημάτων ή αναδιαμόρφωση παραγγελιών.

Δεν έχει τέλος το θρίλερ με την Xiaomi!

Δεν έχει τέλος το θρίλερ με την Xiaomi!

Οι νομικές απειλές πληθαίνουν

10 Μαΐου 2025:
Ο Lei Jun δηλώνει δημόσια ότι αυτή είναι η «δυσκολότερη περίοδος για τη Xiaomi». Η ανάρτησή του στο Weibo, κατακλύζεται από αρνητικά σχόλια, πριν απενεργοποιηθούν οι απαντήσεις.

13 Μαΐου 2025:
Η κοινότητα ιδιοκτητών, ανακοινώνει την πρόσληψη νομικής ομάδας για ομαδικές αγωγές. Ο καθηγητής Dai Shengyi δηλώνει ότι η Xiaomi ενδέχεται να έχει παραβιάσει τον Νόμο Προστασίας Καταναλωτών. Οι αγοραστές μπορεί να δικαιούνται τριπλή αποζημίωση!

15 Μαΐου 2025:
Οι αρμόδιες αρχές κλείνουν την υπόθεση, ζητώντας από τους καταναλωτές να στραφούν στα δικαστήρια. Το Γραφείο Εμπορίου του Πεκίνου, αρνείται κάθε σχολιασμό.

Δεν έχει τέλος το θρίλερ με την Xiaomi!

Ποιος πληρώνει το τίμημα;

Η υπόθεση αναδεικνύει σοβαρές νομικές και ηθικές επιπτώσεις για τη Xiaomi, αλλά και για ολόκληρη τη βιομηχανία των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα. Σε μια εποχή που το performance marketing κυριαρχεί, η απαίτηση για διαφάνεια και υπευθυνότητα γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ.

Δείτε ακόμα: Σάλος πάλι με το Xiaomi SU7 Ultra: Το πανάκριβο καπό ήταν… διακοσμητικό!

Αυτό που ξεκίνησε ως μια εμπορική επιτυχία, μετατράπηκε σε κρίση εμπιστοσύνης – και ίσως σε νομικό προηγούμενο για τα δικαιώματα των καταναλωτών.

Πηγή: carnewschina.com