Διασυνοριακό δίκτυο 50 σταθμών φόρτισης σε περιοχές Ελλάδας και Βουλγαρίας

Οι 50 σταθμοί φόρτισης, 25 σε κάθε πλευρά των ελληνοβουλγαρικών συνόρων, θα χωροθετηθούν στην Κεντρική Μακεδονία και την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη στην Ελλάδα και στη Νοτιοδυτική και Νότια Κεντρική Βουλγαρία.

Στη Θεσσαλονίκη, στις εγκαταστάσεις του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη, επί ελληνικού εδάφους, συνάντηση των εταίρων του νέου έργου E.VE.CR.I, με τον διακριτικό τίτλο «Local-e», που στόχο έχει τη δημιουργία 50 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε περιοχές της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, κοντά στα σύνορα.

Για το συγκεκριμένο project έχουν ήδη πραγματοποιηθεί δύο συναντήσεις στη βουλγαρική πλευρά, στις 26/11 και 8/12.

Στο έργο E.VE.CR.I, με τον διακριτικό τίτλο «Local-e», μετέχει το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση του Ινστιτούτου, ένα βασικό ζήτημα για την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων είναι η έλλειψη ενός συνεχώς προσβάσιμου, εύχρηστου και ευρέως διαδεδομένου δικτύου σημείων φόρτισης.

Για περιοχές κοντά στα σύνορα, όπου γίνονται πολλά ταξίδια προς τη γειτονική Βουλγαρία, η δυνατότητα χρήσης του δικτύου φόρτισης της άλλης χώρας είναι πρωταρχικής σημασίας.

Οι περιοχές που θα χωροθετηθούν οι 50 σταθμοί φόρτισης κοντά στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα

Οι 50 σταθμοί φόρτισης, 25 σε κάθε πλευρά των ελληνοβουλγαρικών συνόρων, θα χωροθετηθούν στην Κεντρική Μακεδονία και την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη στην Ελλάδα και στη Νοτιοδυτική και Νότια Κεντρική Βουλγαρία, σε δρόμους οι οποίοι συνδέουν το Πέτριτς και το Σαντάνσκι με τις Σέρρες, το Γκότσε Ντόλτσεφ με τη Δράμα και την Καβάλα, το Σμόλιαν και το Ζλάτογκραντ με την Ξάνθη, το Κάρτζαλι με την Κομοτηνή και το Σβίλενγκραντ με την Αλεξανδρούπολη.

Επιπλέον, σταθμοί φόρτισης αναμένεται να εγκατασταθούν σε Αλεξανδρούπολη, Δράμα, Ελευθερούπολη, Καβάλα, Κάτω Νευροκόπι, Κομοτηνή, Ορεστιάδα, Σέρρες, Θεσσαλονίκη, Θάσο, Ξάνθη, Μπάνσκο, Μπλαγκόεβγκραντ, Ντόσπατ, Γκότσε Ντέλτσεφ, Κάρτζαλι, Μόμτσιλγκραντ, Πετριτσμοράνσκι, Σαντάνσκι, Σβίλενγκραντ, Βέλιγκραντ, Ζλάτογκραντ, καθώς και σε διαδρομές με κωμοπόλεις και χωριά ανάμεσά τους.

«Η ανάπτυξη και επέκταση του δικτύου ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη διασυνοριακή περιοχή έχει πολλαπλά οφέλη, όπως βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση, μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, βελτίωση της επιχειρηματικότητας μέσω της κοινής χρήσης ενός ζωντανού δικτύου υποστηρικτών της ηλεκτροκίνησης», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.

Συνολικά, 12 συναντήσεις με τοπικές αρχές, μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κοινωνίες των πολιτών, εταιρείες παροχής φορτιστών και ηλεκτρικών οχημάτων και άλλους ενδιαφερόμενους πρόκειται να πραγματοποιηθούν μέχρι την άνοιξη του 2022.

Στόχος τους είναι η διάδοση των ωφελειών ενός σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις τοπικές επιχειρήσεις της περιοχής.

Οι συμμετέχοντες μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την εγκατάσταση φορτιστών στον χώρο τους ή να λαμβάνουν άμεση ενημέρωση σχετικά με ημερομηνίες, τοποθεσίες και άλλες σχετικές πληροφορίες, στην ιστοσελίδα www.local-e.eu και στο Facebook με την αντίστοιχη επωνυμία του έργου.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, το έργο E.VE.CR.I συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από εθνικούς πόρους των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα συνεργασίας Interreg V-A «Ελλάδα- Βουλγαρία 2014-2020».

Αποτελεί μία απάντηση στη βιώσιμη ανάπτυξη και την επίλυση περιβαλλοντικών θεμάτων, με εταίρους τη «Συμμαχία των παραγωγών οικολογικής ενέργειας» (SPEE-BG), το «Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης / Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών» (EKETA/IMET-GR) και τη «Βουλγαρική Ένωση Ηλεκτρικών Οχημάτων» (BAEPS-BG).

Editorial

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!