Του χρόνου θα κυκλοφορήσει το Cupra Raval, το πρώτο μοντέλο της «οικογένειας ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης» της VW. Το ισπανικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, παίζει το χαρτί της δυναμικής – και μάλιστα με αρκετή επιτυχία, όπως δείχνει μια δοκιμαστική οδήγηση με το πρωτότυπο. Ο Δρ. Werner Tietz δεν μασάει τα λόγια του: «Δεν μου αρέσει η υποστροφή», λέει ο τεχνικός διευθυντής της Seat. Δεδομένου ότι ο μηχανικός είναι επίσης επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης στον όμιλο VW, αυτή η δήλωση πιθανότατα ισχύει για όλα τα μελλοντικά οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με έδρα την Κάτω Σαξονία. Και αυτό ακριβώς το είδος αυτοκινήτου οδηγούμε τώρα – το Cupra Raval. Είμαστε πίσω από το τιμόνι και ο αρχιμηχανικός κάθεται στη θέση του συνοδηγού. Σαν να έχουμε ένα σύνθημα, πλησιάζουμε σε έναν από εκείνους τους στενούς συνδυασμούς αριστεράς-δεξιάς, που είναι τόσο χαρακτηριστικοί των λόφων γύρω από τη Βαρκελώνη.

Θέλουμε να δοκιμάσουμε τα λόγια του μηχανικού και να αντιμετωπίσουμε αυτές τις δύο στροφές με φιλοδοξία. Το πρωτότυπο αντιμετωπίζει αυτή την πρόκληση με ευκολία. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και παρέχει ουσιαστική ανατροφοδότηση για την επιφάνεια του οδοστρώματος και την πρόσφυση των ελαστικών. Ακόμα και μια αλλαγή στο φορτίο, δεν ενοχλεί το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Αυτή η δυναμική απόδοση δεν είναι τυχαία. Ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, τιθασεύει τους κινητήριους τροχούς στον μπροστινό άξονα. Μπορεί να κλειδώσει λίγο-πολύ ανάλογα με τις ανάγκες. Αυτό ελέγχεται από μια μονάδα ελέγχου, που είναι δικτυωμένη με το ESP και άλλα συστήματα. Όταν προτείνουμε ένα φαινόμενο κλειδώματος 36%, ο Werner Tietz γνέφει επιβεβαιωτικά: «Κάτι τέτοιο». Αυτά τα σπορ χαρακτηριστικά ήδη υπονοούν ότι δεν βρισκόμαστε στην τυπική έκδοση του Cupra Raval, αλλά στην πιο ισχυρή του μορφή: το Raval VZ Extreme, την ισπανική έκδοση του ID.2 GTI. Αυτό μεταφράζεται σε 166 kW / 226 hp, μέγιστη ροπή 290 Nm και τελική ταχύτητα 175 km/h. Ωστόσο, ο περιοριστής ταχύτητας έχει νόημα αν σκεφτεί κανείς την αυτονομία των περίπου 400 χιλιομέτρων. Η οδήγηση υψηλής ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, θα εξαντλούσε γρήγορα αυτήν την αυτονομία.
Δείτε ακόμα: Το πιο εκρηκτικό Cupra όλων των εποχών

Αυτό μας φέρνει στις μπαταρίες. Το Raval θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: NMC (νικέλιο-μαγγάνιο-κοβάλτιο) και LFP (φωσφορικό λίθιο-σίδηρο). Η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να αποσιωπά τις χωρητικότητες. Για το Raval VZ Extreme, οι μηχανικοί έχουν βελτιώσει την πλατφόρμα MEB+ του ομίλου VW. Έχει μήκος 4,05 μέτρα και πλάτος 1,78 μέτρα. Σε σύγκριση με τις τυπικές εκδόσεις πλατφόρμας MEB+, έχει 10 χιλιοστά φαρδύτερο μετατρόχιο, χάρη στο offset των τροχών. Το ESC μπορεί να απενεργοποιηθεί και διαθέτει ελαστικά σειράς 235 τοποθετημένα σε ζάντες 19 ιντσών. Η ανάρτηση είναι 5% πιο άκαμπτη και χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά.
Το Raval δεν το παρακάνει με τον σπορ χαρακτήρα.
«Κατασκευάσαμε μόνοι μας την ανάρτηση», εξηγεί ο Werner Tietz. Όταν ρωτήθηκε ποια κόλπα χρησιμοποίησαν, απάντησε: «Τροποποιήσαμε τα ελαστικά στοιχεία στα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, για να επιτύχουμε καλύτερη στήριξη». Οι μηχανικοί ρύθμισαν επίσης το λογισμικό. Παρατηρήσαμε την αυξημένη ευελιξία και την πιο σκληρή ρύθμιση, αλλά και ότι τα ελατήρια και τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, δεν υπερβάλλουν με τον σπορ χαρακτήρα.

Αυτό επηρεάζει επίσης τους τρόπους οδήγησης, στους οποίους η ισχύς παραμένει αμετάβλητη: Οι λειτουργίες Range, Comfort, Performance και Cupra διαφέρουν στην απόκριση του πεντάλ γκαζιού, στο τιμόνι και στην ανάκτηση ενέργειας. Εδώ, οι μηχανικοί χρησιμοποιούν εύκολα κόλπα βελτίωσης της ευελιξίας, αυξάνοντας την ανάκτηση ενέργειας στα δυναμικά προγράμματα οδήγησης, έτσι ώστε το μπροστινό μέρος, να βυθίζεται περισσότερο κατά το φρενάρισμα, μετατοπίζοντας έτσι περισσότερο βάρος στον μπροστινό άξονα. Μιλώντας για τα φρένα: Το Cupra Raval είναι εξοπλισμένο με τέσσερα δισκόφρενα. Είναι πιο ανθεκτικά και προσφέρουν καλύτερη ρύθμιση. Η κρίσιμη τεχνολογία λειτουργεί με βάση την αρχή του ενός κουτιού: Το σερβόφρενο, το υδραυλικό σύστημα και η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ABS/ESC), είναι ενσωματωμένα σε μία ενιαία συμπαγή μονάδα, αντί να αποτελούνται από πολλά ξεχωριστά εξαρτήματα.
Δείτε ακόμα: Cupra Formentor VZ5: Το μικρό SUV που έγινε… «τέρας» με κινητήρα Audi RS3!

Ο προσομοιωμένος θόρυβος του κινητήρα, ο οποίος συνοδεύει την επιτάχυνση στις λειτουργίες οδήγησης Performance και Cupra, δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί. Αυτό είναι δυνατό μόνο στη ρύθμιση Individual, όπου ο οδηγός μπορεί να δημιουργήσει το δικό του μενού ευελιξίας. Ο Werner Tietz και η ομάδα του έχουν ήδη σημειώσει σημαντική πρόοδο όσον αφορά τη δυναμική οδήγησης και το πλαίσιο. Λείπουν ακόμη μερικές λεπτομέρειες. «Δεν έχουμε κάνει ακόμη χειμερινές δοκιμαστικές διαδρομές», εξηγεί ο επικεφαλής τεχνικής ανάπτυξης. Αυτό θα γίνει τώρα για να βελτιωθεί το ESP και όλα τα άλλα συστήματα ελέγχου για ολισθηρές συνθήκες δρόμου, ή πιο συγκεκριμένα, για χαμηλή τριβή. Οδηγήσαμε σε θερμοκρασίες πολύ πάνω από το μηδέν και διαπιστώσαμε ότι το Raval VZ Extreme είναι ήδη αρκετά εκλεπτυσμένο.

Το Raval είναι το πρώτο μοντέλο της νέας «Οικογένειας Ηλεκτρικών Αστικών Αυτοκινήτων» του Ομίλου VW, η οποία περιλαμβάνει επίσης τα VW ID. Polo , ID. Cross και Škoda Epiq. Ως εκ τούτου, ο Ισπανός κατασκευαστής, ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξή του. Κατά την κυκλοφορία του τον επόμενο χρόνο, θα υπάρχουν τρεις διαφορετικές εκδόσεις του Raval: το VZ Extreme (166 kW / 226 hp), το Dynamic Plus (155 kW / 211 hp), με μέγιστη αυτονομία 450 χιλιομέτρων, και το Dynamic (155 kW / 211 hp), με την ίδια αυτονομία αλλά λιγότερο εξοπλισμό. Το βασικό μοντέλο, που αναμένεται να κοστίσει περίπου 26.000 ευρώ στη Γερμανία, θα κυκλοφορήσει αργότερα και θα έχει λιγότερο ισχυρό κινητήρα και μικρότερες μπαταρίες. Ωστόσο, σε αντίθεση με το βασικό Renault 5 E-Tech, αυτό το όχημα θα υποστηρίζει επίσης γρήγορη φόρτιση DC.
| Μοντέλο: | Cupra Raval VZ |
|---|---|
| Βασική τιμή: | €34.260-39.970 (εκτιμώμενο) |
| Σύστημα μετάδοσης κίνησης: | 1x ηλεκτρικός κινητήρας, μπαταρία TBC |
| Μετάδοση: | Αυτόματο κιβώτιο μίας ταχύτητας, κίνηση στους εμπρός τροχούς |
| Ισχύς/ροπή: | 222 ίπποι/290 Nm |
| 0-100 χλμ/ώρα: | 6,5 δευτερόλεπτα (εκτιμώμενος χρόνος) |
| Τελική ταχύτητα: | 170 χλμ/ώρα |
| Αυτονομία/φόρτιση: | 400 χλμ/TBC (εκτιμώμενη) |
| Μήκος/πλάτος/ύψος: | 4.064mm/1.784mm/1.518mm |
Πηγή: elektroauto-news.net