Το DS No8 δεν είναι ένα ακόμη ηλεκτρικό SUV. Είναι ένα ξεχωριστό δημιούργημα μιας γαλλικής μάρκας, που παραμένει παραγνωρισμένη, παρότι φέρνει στην αγορά ένα ηλεκτρικό μοντέλο, που μπορεί να σταθεί απέναντι –και συχνά να ξεπεράσει– κολοσσούς όπως το Audi A6 e-tron, το BMW i5 ή ακόμη και το Polestar 4. Παρά τη μοναδική του προσωπικότητα και τις τεχνικές αρετές του, παραμένει ένα από τα πιο παρεξηγημένα και υποτιμημένα μοντέλα στη Βρετανία – και γενικότερα στην Ευρώπη.
Ας το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή: το DS No8 είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Δεν υπάρχει κάποιο σημαντικό «αλλά» ή χτυπητό μειονέκτημα – εκτός ίσως από το γεγονός ότι πρόκειται για ένα μεγάλο, ακριβό γαλλικό αυτοκίνητο, σε μια αγορά που δεν τα υποδέχεται πάντα θερμά. Κι όμως, αυτό το γεγονός αδικεί κατάφωρα, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα EV της εποχής μας.
DS No8: Τεχνολογία, απόδοση και αυτονομία που αψηφούν τον ανταγωνισμό
Το DS No8 βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis, την οποία μοιράζεται με μοντέλα όπως το νέο Peugeot E-3008. Όμως η DS την έχει μεταμορφώσει: μακρύτερο μεταξόνιο, πιο χαμηλό ύψος, και ένα εξαιρετικά αεροδυναμικό αμάξωμα με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,24 Cd, που ξεπερνά σχεδόν όλα τα αντίστοιχα SUV.
Οι επιλογές κινητήρων και μπαταριών δίνουν σημαντική ευελιξία:
-
Ένας ηλεκτροκινητήρας 226 ίππων και μπαταρία 73,7 kWh
-
Έκδοση Long Range με 97,3 kWh και 242 ίππους
-
Διπλοκινητήρια διάταξη με 343 ίππους
Όλα τα συστήματα συνοδεύονται από λειτουργία overboost που προσφέρει επιπλέον ισχύ για σύντομες εκρήξεις δύναμης.
Αλλά αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι η αυτονομία:
-
Έως 870 χλμ. στη βασική έκδοση
-
750 χλμ. στη Long Range
-
640 χλμ. ακόμη και στην ισχυρή τετρακίνητη έκδοση
Σε σύγκριση, το Polestar 4 δεν ξεπερνά τα 610 χλμ., ενώ για να πλησιάσεις αυτά τα νούμερα σε Audi ή Mercedes, πρέπει να φτάσεις τα +23.500 ευρώ παραπάνω.
DS No8: Πραγματική οδηγική απόλαυση – Όχι μόνο νούμερα
Το DS No8 με έναν κινητήρα επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τετρακίνητη έκδοση, το πετυχαίνει σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα, προσφέροντας ουσιαστική σβελτάδα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Όμως αυτό που ξεχωρίζει δεν είναι η ευθεία, αλλά η συνολική οδηγική φινέτσα.
Χάρη στην προηγμένη ανάρτηση με προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και σύστημα προ-σάρωσης του δρόμου, το αυτοκίνητο «διαβάζει» τον δρόμο και ρυθμίζει την ανάρτηση σε πραγματικό χρόνο. Παρά τις μεγάλες ζάντες 20 ή 21 ιντσών, η άνεση είναι παραδειγματική – ακόμα και στους «σπασμένους» δρόμους των Άλπεων.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές, με ωραίο βάρος, αλλά χωρίς υπερβολές. Δεν προσποιείται ότι είναι σπορ και καλά κάνει: το No8 είναι χτισμένο για κομψή, πολιτισμένη και πολυτελή κίνηση.
Δείτε ακόμα: DS N°4: Το Νέο Premium συμπαγές SUV της DS Automobiles
DS No8: Εσωτερικό: Μια παριζιάνικη σουίτα στον δρόμο
Αν το εξωτερικό του No8 σε κάνει να κοντοσταθείς, τότε το εσωτερικό του θα σε κερδίσει. Είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο καλαίσθητα και πολυτελώς επιμελημένα εσωτερικά στην κατηγορία – ίσως και σε όλη την αγορά EV.
Η κορυφαία έκδοση Etoile με μπλε Alcantara ή δέρμα Nappa θυμίζει περισσότερο boutique ξενοδοχείο στο Παρίσι, παρά αυτοκίνητο. Ακόμη και στις βασικές εκδόσεις, η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εντυπωσιακή. Κανένα στοιχείο δεν φαίνεται φτηνό. Ακόμα και η κεντρική κονσόλα, έχει ανάγλυφα φινιρίσματα και φωτιστικά σώματα, που αλλάζουν ατμόσφαιρα στο σκοτάδι.
Το infotainment των 16 ιντσών λειτουργεί και ως κύρια και ως οθόνη επιβάτη. Μαζί με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την προαιρετική head-up display, η πληροφορία φτάνει με σαφήνεια στον οδηγό. Εντάξει, ίσως δεν είναι τόσο άμεσο και πλούσιο όσο στις BMW ή Polestar, αλλά το σύστημα είναι γρήγορο, λειτουργικό και κομψό.
DS No8: Χώροι και πρακτικότητα: Λίγες ατέλειες, πολλές αρετές
Η θέση οδήγησης βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε sedan και SUV, προσφέροντας υψηλή ορατότητα χωρίς να χάνεται η αίσθηση οδηγικής εμπλοκής. Οι πίσω θέσεις είναι επαρκείς για ενήλικες, αν και η χαμηλωμένη οροφή περιορίζει κάπως τον χώρο για το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 620 λίτρα, αν και το σχήμα του είναι πιο sedan παρά SUV.
Το πιο αμφιλεγόμενο στοιχείο; Το τιμόνι σε σχήμα “Χ”. Στην αρχή μοιάζει παράξενο, αλλά μετά από λίγη χρήση γίνεται δεύτερη φύση – ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι τα χειριστήρια αφής λειτουργούν πολύ καλύτερα απ’ όσο θα περίμενες.
DS No8 – Το μεγάλο εμπόδιο: Η αντίληψη της μάρκας
Εδώ βρίσκεται ίσως το μοναδικό πραγματικό μειονέκτημα του DS No8: η αντίληψη. Πολλοί εξακολουθούν να βλέπουν τη DS ως «ένα ακριβό Citroën». Κι όταν το αυτοκίνητο ξεκινά από 58.700 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 75.000 ευρώ +, είναι δύσκολο να πειστούν να αφήσουν πίσω τους τα γερμανικά λογότυπα.
Προσθέστε και την υψηλή υποτίμηση (διατηρεί μόλις το 47% της αξίας του σε 3 χρόνια) και η εξίσωση γίνεται πιο δύσκολη. Αλλά η αλήθεια είναι. ότι και οι άλλοι premium ανταγωνιστές EV έχουν παρόμοια νούμερα, γεγονός που δείχνει ότι πρόκειται για πρόβλημα της αγοράς και όχι της DS.
Συμπέρασμα: Ένα πολυτελές EV που αξίζει περισσότερη προσοχή
Το DS No8 είναι ίσως το πιο καλοφτιαγμένο, κομψό και τεχνολογικά προηγμένο EV που δεν έχεις σκεφτεί να αγοράσεις. Με εξαιρετική αυτονομία, πολυτελές σαλόνι, πρωτοποριακή οδηγική άνεση και τολμηρό design, αποτελεί μια εναλλακτική επιλογή που αξίζει σοβαρή σκέψη.
Αν ξεπεράσεις το στίγμα του σήματος και την παραδοσιακή γερμανολαγνεία, θα ανακαλύψεις ένα EV-διαμάντι, που κοιτά στα μάτια – και ξεπερνά – ονόματα όπως Audi, Mercedes και Tesla. Μήπως ήρθε η ώρα να του δώσεις μια ευκαιρία;
Μοντέλο: | DS Automobiles No8 Long Range Étoile |
Βασική τιμή: | €69.618 |
Σύστημα μετάδοσης κίνησης: | Μπαταρία 97,3 kWh, 1 ηλεκτρικός κινητήρας |
Μετάδοση: | Αυτόματο κιβώτιο μίας ταχύτητας, κίνηση στους εμπρός τροχούς |
Ισχύς/ροπή: | 242 ίπποι/345 Nm |
0-100 χλμ/ώρα: | 7,7 δευτερόλεπτα |
Ολοταχώς: | 180 χλμ/ώρα |
Αυτονομία/φόρτιση: | 748 χλμ/160kW 20-80% σε 27 λεπτά |
Μέγεθος (Μ/Π/Υ): | 4.820 χιλ./1.900 χιλ./1.580 χιλ. |
Πηγή: autoexpress.co.uk