Ελλάδα: Μειώνονται τα όρια ταχύτητας

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα αναθεωρήσει τα όρια ταχύτητας στοχεύοντας να βάλει «στοπ» στα τροχαία ατυχήματα.

Ακούστε το άρθρο

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέλει να βάλει ένα τέλος στα τροχαία ατυχήματα που προκύπτουν από την υπερβολική ταχύτητα. Αυτό θα το κάνει αναθεωρώντας τα όρια ταχύτητας στους δρόμους. Μάλιστα, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ), ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, δήλωσε πως το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή.

Ξεπερνάς τα όρια ταχύτητας; Σε περιμένουν μέχρι και ισόβια!

Τι προβλέπει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας αφορά στην περίοδο 2021-2030. Ουσιαστικά, έχει σχέση με τον καθορισμό, την εφαρμογή και την παρακολούθηση των απαραίτητων δράσεων για τη δραστική μείωση του αριθμού των νεκρών και τραυματιών σε οδικά ατυχήματα.

Προφανώς, ένα σημαντικό πρώτο βήμα είναι η αναθεώρηση και συγκεκριμένα, η μείωση των ορίων ταχύτητας στους δρόμους. Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο, όπου πολλοί οδηγοί αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες ακόμη και σε ώρες που η κίνηση στους δρόμους είναι αυξημένη.

Δήμος Αθηναίων: 30 χλμ./ώρα το ανώτατο όριο ταχύτητας!

30 χλμ./ώρα σε αστικό περιβάλλον

Η Yφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δήλωσε πως η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα εντός πόλης είναι στα σκαριά. Σκοπός είναι η αποτροπή των ατυχημάτων και η ομαλή κυκλοφορία. Ωστόσο, αυτό θα δημιουργήσει και ένα φιλόξενο περιβάλλον για τα οχήματα μικροκινητικότητας, τα οποία είναι πλέον παντού.

Προφανώς, το όριο των 30 χλμ./ώρα δεν θα ισχύει σε μεγάλους δρόμους της πόλης, αλλά σε δήμους, περιφέρειες με έμφαση στους δρόμους, όπου κυκλοφορούν πεζοί και ποδήλατα. Επιπλέον, η αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας προβλέπει αλλαγές στο υπεραστικό δίκτυο με μείωση του ορίου. Δηλαδή, από τα 90 χλμ./ώρα που είναι σήμερα στα 80 χλμ./ώρα.

Τροχαία ατυχήματα: 5 προτάσεις για τη μείωση των θανάτων

Αλλαγές στα όρια ταχύτητας και σε αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα

Σε ότι έχει να κάνει με τους αυτοκινητοδρόμους, το σχέδιο προβλέπει την εισαγωγή μεταβλητών ορίων ταχύτητας. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν μελέτες για τον καθορισμό των τμημάτων που χρήζουν μείωσης ή και αύξησης του ορίου.

Τέλος, για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπάρχουν και άλλες παράμετροι που χρήζουν αναθεώρηση. Πιο συγκεκριμένα, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας προβλέπει εντατικοποίηση των τροχονομικών ελέγχων σε οδικά τμήματα, έργα υποδομών. Όπως επίσης και δυναμικές πινακίδες ένδειξης ταχύτητας που θα επισημαίνουν στους οδηγούς το πόσο γρήγορα οδηγούν.

abb_img