Μετασχηματισμός των μεταφορών

Ο μετασχηματισμός των μεταφορών δεν θα πρέπει μόνο να μειώσει τις εκπομπές ρύπων, αλλά και να παρέχει ισότιμη πρόσβαση στην κινητικότητα.

Ακούστε το άρθρο

Σύμφωνα με μία πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο Cleantech News, η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης απαιτεί σημαντικές αλλαγές στον τομέα των αυτοκινήτων, των φορτηγών και των καυσίμων, αλλά η διασφάλιση ότι όλοι οι άνθρωποι θα μοιράζονται ισότιμα ​​τα οφέλη και τα βάρη της μετάβασης στις νέες μεταφορές απαιτεί μια βαθύτερη αλλαγή, που θα εστιάζει πλέον στους ανθρώπους και όχι την τεχνολογία. Προφανώς είναι αναγκαίος ο μετασχηματισμός των μεταφορών.

Πως θα αποβάλλουμε το άγχος αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων;

Ο μετασχηματισμός των μεταφορών μειώνει τις εκπομπές ρύπων και παρέχει ισότιμη πρόσβαση στην κινητικότητα.

Για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης αλλάζουμε τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα καύσιμα με ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Ωστόσο, τα ενεργειακά μοντέλα, συνήθως, δεν περιλαμβάνουν τις ευρύτερες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στον άνθρωπο. Επιπλέον, η καθαρή τεχνολογία από μόνη της δεν είναι αρκετή, ώστε να εκδημοκρατίσει τις μεταφορές.

Νέες μεταφορές με επίκεντρο τον άνθρωπο και όχι την τεχνολογία

micromobility

Θέλουμε ένα σύστημα μεταφοράς που βελτιώνει την πρόσβαση των ανθρώπων σε θέσεις εργασίας, εκπαίδευση, υγειονομική περίθαλψη, φαγητό. Αυτό δεν θα περιλαμβάνει απαραίτητα διαδρομές με κάποιο αυτοκίνητο.

Με επενδύσεις σε συγκοινωνίες, κατοικίες και γειτονιές βελτιώνουμε τη ζωή των ανθρώπων. Αυξάνουμε τις επιλογές κινητικότητας. Μειώνουμε την ανάγκη να κατέχουμε και να διατηρούμε όλοι μας από ένα αυτοκίνητο.

Μετασχηματισμός των μεταφορών άμεσα

emobility parking

Κάνουμε τη μεταφορά μας καλύτερη για όλους και να μειώνουμε τη ρύπανση. Αυξάνουμε, δηλαδή, την πρόσβαση σε διαφορετικές επιλογές κινητικότητας και μειώνουμε τη συνολική ανάγκη για οδήγηση με αυτοκίνητο.

Τα μεγάλα προβλήματα ρύπανσης στις μεταφορές προκαλούν οι εκπομπές ρύπων. Αυτές έχουν  βάση το πετρέλαιο, τη βενζίνη, το ντίζελ και τα καύσιμα των αεροσκαφών.

Η μείωση της ρύπανσης σημαίνει μείωση της χρήσης πετρελαίου, καθιστώντας όλα τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά, αλλά και τη γρήγορη μετάβαση σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων που τροφοδοτούνται τόσο από μπαταρίες, όσο και από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Ολοκληρώνοντας τη μετάβαση όλων των νέων ελαφρών επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών σε τεχνολογία μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2035, και όλων τα νέων μεσαίων και βαρέων οχημάτων έως το 2040, θα μειωθεί η χρήση των υγρών καυσίμων για τις μεταφορές κατά 50% πριν από το 2040 και περισσότερο από 80% έως το 2050.

Η κάλυψη της  ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας είναι μια μεγάλη πρόκληση

EV charging

Η κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση και μια σημαντική ευκαιρία. Εντός του χρονικού διαστήματος που το κάθε όχημα είναι τυπικά σταθμευμένο και μπορεί να φορτιστεί, η φόρτιση μπορεί να προγραμματιστεί να συμπίπτει με χρόνους υψηλότερης παραγωγής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από αιολική και ηλιακή ενέργεια.

 

Η υπεύθυνη κλιμάκωση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων θα απαιτήσει, επίσης, εστιασμένες προσπάθειες για την αντιμετώπιση κρίσιμων υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μπαταριών και την αύξηση της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης των μπαταριών.

Τα θερμικά αυτοκίνητα θα υπάρχουν για πολλά χρόνια ακόμα morning traffic

Ενώ η γρήγορη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα είναι κρίσιμης σημασίας, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα υπάρχουν για πολλά χρόνια ακόμα.

Τα οχήματα βενζίνης και ντίζελ που θα πουληθούν από τώρα έως το 2035, θα παραμείνουν στο δρόμο μέχρι το 2040.

Λόγω αυτής της καθυστέρησης, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι όλα τα οχήματα βενζίνης και ντίζελ συνεχίζουν να βελτιώνονται και να εκπέμπουν όσο το δυνατόν λιγότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους.

Πέρα από το συνολικό μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται και στο δρόμο, η  ηλεκτροκίνηση των μεταφορών πρέπει να δώσει προτεραιότητα σε μια δίκαιη κατανομή των οφελών.

Τα ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν πολλά οφέλη, αναφορικά με τα λειτουργικά έξοδα για όσους τα κατέχουν ή τα οδηγούν. Ακόμη προσφέρουν μειωμένη ατμοσφαιρική ρύπανση για τις κοινότητες στις οποίες τα χρησιμοποιούν.

 

Συνεπώς, χρειαζόμαστε, επίσης, στρατηγικές για την ανάπτυξη καθαρότερων υγρών καυσίμων, που θα αντικαταστήσουν το πετρέλαιο και θα μειώσουν τις εκπομπές που σχετίζονται με την παραγωγή και τη χρήση καυσίμων.

Η αυξημένη απόδοση και η ηλεκτροκίνηση μπορούν να μειώσουν τη ζήτηση υγρών καυσίμων κατά περισσότερο από 80% έως το 2050.

Ο μετασχηματισμός των μεταφορών είναι μια δίκαιη κανονικότητα

εμβέλεια

Η απομάκρυνση, μάλιστα, από τις μεταφορές που προκαλούν εκπομπές ρύπων είναι μια σημαντική τεχνική πρόκληση. Η συγκεκριμένη μετάβαση δίνει και τη δυνατότητα σύνδεσης των ανθρώπων τόσο με τις ευκαιρίες όσο και μεταξύ τους.

Η επένδυση, λοιπόν, σε λύσεις για τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών με ασφαλή τρόπο μπορεί βελτιώνει την ποιότητα ζωής για όλους. Αντιμετωπίζει ακόμα, τις βλάβες που έχει προκαλέσει το τρέχον σύστημα μεταφοράς.

Αυτές οι λύσεις και επενδύσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν ιδιαίτερα σε κοινότητες που έχουν πληγεί περισσότερο από το σύστημα μεταφορών, όπως είναι για παράδειγμα οι κοινότητες που βρίσκονται κοντά σε κοιτάσματα πετρελαίου ή διυλιστήρια.

 

Ανακαλύψτε όλα τα “μυστικά” σχετικά με την φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων

Η δίκαιη πρόσβαση σε ασφαλή και καθαρή προσωπική κινητικότητα σημαίνει κάτι περισσότερο από την αντιμετώπιση των τεχνολογικών προκλήσεων.

Οι πολιτικές μεταφορών, μάλιστα, και οι επενδύσεις συμβαδίζουν με τις ανάγκες των κοινοτήτων που έχουν το μεγαλύτερο βάρος της ρύπανσης.

Τοποθετούμε, τέλος, τους ανθρώπους στο επίκεντρο της καθαρής μετάβασης των μεταφορών μας. Δημιουργούμε, δηλαδή, το δίκαιο μη ρυπογόνο σύστημα μεταφοράς που χρειαζόμαστε.

abb_img