Ανάλυση: Ένα πλαίσιο δράσης για τον μετασχηματισμό των μεταφορών με επίκεντρο τον άνθρωπο

Σύμφωνα με μία πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο Cleantech News, η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης απαιτεί σημαντικές αλλαγές στον τομέα των αυτοκινήτων, των φορτηγών και των καυσίμων, αλλά η διασφάλιση ότι όλοι οι άνθρωποι θα μοιράζονται ισότιμα ​​τα οφέλη και τα βάρη της μετάβασης στις νέες μεταφορές απαιτεί μια βαθύτερη αλλαγή, που θα εστιάζει πλέον στους ανθρώπους και όχι την τεχνολογία.

Διαβάστε επίσης: Πως θα αποβάλλουμε το άγχος αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων;

Ο μετασχηματισμός των μεταφορών δεν θα πρέπει μόνο να μειώσει τις εκπομπές ρύπων, αλλά θα πρέπει να παρέχει ισότιμη πρόσβαση στην κινητικότητα.

Για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης θα πρέπει να αντικαταστήσουμε το συντομότερο δυνατό τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα καύσιμα που χρησιμοποιούμε σήμερα με ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Ωστόσο, τα ενεργειακά μοντέλα, συνήθως, δεν συμπεριλαμβάνουν τις ευρύτερες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στον άνθρωπο και η καθαρή τεχνολογία από μόνη της δεν είναι αρκετή, ώστε να εκδημοκρατίσει τις μεταφορές.

Νέες μεταφορές με επίκεντρο τον άνθρωπο και όχι την τεχνολογία

micromobility

Χρειαζόμαστε ένα σύστημα μεταφοράς που βελτιώνει την πρόσβαση των ανθρώπων σε θέσεις εργασίας, εκπαίδευση, υγειονομική περίθαλψη, φαγητό και άλλους προορισμούς, το οποίο δεν θα περιλαμβάνει απαραίτητα διαδρομές που πραγματοποιούνται με κάποιο αυτοκίνητο.

Με επενδύσεις σε συγκοινωνίες, κατοικίες και γειτονιές μπορεί να βελτιωθεί η ζωή των ανθρώπων, να αυξηθούν οι επιλογές κινητικότητας και να μειωθεί η ανάγκη (καθώς και το σχετικό κόστος και η ρύπανση) για να κατέχουμε και να διατηρούμε όλοι μας από ένα αυτοκίνητο.

Η μείωση της ανάγκης για ιδιοκτησία αυτοκινήτου προσφέρει πολλά οφέλη ακόμη και όταν τα αυτοκίνητα κινούνται με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον, όπως για παράδειγμα η μείωση των υλικών που απαιτούνται για την κατασκευή τους.

Δεν αποτελεί, άλλωστε, έκπληξη το γεγονός ότι λιγότερη οδήγηση αυτοκινήτων, συνεπάγεται λιγότερη ενέργεια που απαιτείται για την τροφοδότηση των ηλεκτρικών οχημάτων και λιγότερη υποδομή που απαιτείται για την παραγωγή και τη μετάδοση όλης αυτής της πρόσθετης ηλεκτρικής ενέργειας.

Ο εξηλεκτρισμός των μεταφορών θα πρέπει να έρθει όσο το δυνατόν γρηγορότερα

emobility parking

Μπορούμε να κάνουμε πολλά για να κάνουμε τη μεταφορά μας καλύτερη για όλους και να μειώσουμε τη ρύπανση, αυξάνοντας την πρόσβαση σε διαφορετικές επιλογές κινητικότητας και μειώνοντας τη συνολική ανάγκη για οδήγηση με αυτοκίνητο.

Τα μεγάλα προβλήματα ρύπανσης στις μεταφορές, τόσο για το κλίμα, όσο και για την ποιότητα του αέρα, προέρχονται από τις εκπομπές ρύπων με βάση το πετρέλαιο, όπως η βενζίνη, το ντίζελ και τα καύσιμα των αεροσκαφών.

Η μείωση της ρύπανσης σημαίνει μείωση της χρήσης πετρελαίου, καθιστώντας όλα τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά, αλλά και τη γρήγορη μετάβαση σε οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων που τροφοδοτούνται τόσο από μπαταρίες, όσο και από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Ολοκληρώνοντας τη μετάβαση όλων των νέων ελαφρών επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών σε τεχνολογία μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2035, και όλων τα νέων μεσαίων και βαρέων οχημάτων έως το 2040, θα μειωθεί η χρήση των υγρών καυσίμων για τις μεταφορές κατά 50% πριν από το 2040 και περισσότερο από 80% έως το 2050.

Η κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας είναι μια μεγάλη πρόκληση

EV charging

Η κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση και μια σημαντική ευκαιρία. Εντός του χρονικού διαστήματος που το κάθε όχημα είναι τυπικά σταθμευμένο και μπορεί να φορτιστεί, η φόρτιση μπορεί να προγραμματιστεί να συμπίπτει με χρόνους υψηλότερης παραγωγής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από αιολική και ηλιακή ενέργεια.

Οι παραγωγοί καυσίμων υδρογόνου μπορούν ομοίως να προγραμματίσουν την παραγωγή υδρογόνου για να ταιριάζουν με τους χρόνους μεγαλύτερης παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας, έτσι ώστε τα ηλεκτρικά οχήματα των κυψελών καυσίμου να τροφοδοτούνται με υδρογόνο από ανανεώσιμη ενέργεια.

Ακόμη και με τέτοιες στρατηγικές για τη σύζευξη φορτίων φόρτισης και παραγωγής υδρογόνου με την υπάρχουσα παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, η υποδομή που απαιτείται για αυξημένη παραγωγή και μετάδοση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την κάλυψη της ζήτησης από την ηλεκτροκίνηση των μεταφορών είναι σημαντική.

Η υπεύθυνη κλιμάκωση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων θα απαιτήσει, επίσης, εστιασμένες προσπάθειες για την αντιμετώπιση κρίσιμων υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μπαταριών και την αύξηση της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης των μπαταριών.

Τα θερμικά αυτοκίνητα θα υπάρχουν για πολλά χρόνια ακόμα και πρέπει να συνεχίσουν να βελτιώνονται

morning traffic

Ενώ η γρήγορη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα είναι κρίσιμης σημασίας, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα υπάρχουν για πολλά χρόνια ακόμα.

Τα οχήματα βενζίνης και ντίζελ που θα πουληθούν από τώρα έως το 2035, θα παραμείνουν στο δρόμο μέχρι το 2040.

Λόγω αυτής της καθυστέρησης, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι όλα τα οχήματα βενζίνης και ντίζελ συνεχίζουν να βελτιώνονται και να εκπέμπουν όσο το δυνατόν λιγότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους.

Πέρα από το συνολικό μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται και στο δρόμο, η  ηλεκτροκίνηση των μεταφορών πρέπει να δώσει προτεραιότητα σε μια δίκαιη κατανομή των οφελών.

Τα ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν πολλά οφέλη, αναφορικά με τα λειτουργικά έξοδα για όσους τα κατέχουν ή τα οδηγούν, και μειωμένη ατμοσφαιρική ρύπανση για τις κοινότητες στις οποίες τα χρησιμοποιούν.

Η στήριξη της πολιτικής για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να στοχεύει στην υπέρβαση των εμποδίων που έχουν οι οδηγοί με χαμηλά ή μεσαία εισοδήματα και να διασφαλίσει ότι η βελτίωση της ποιότητας του αέρα δίνει προτεραιότητα στις κοινότητες που επιβαρύνονται από τη ρύπανση από τη χρήση βενζίνης και ντίζελ.

Ενώ όμως οι τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών εξελίσσονται ραγδαία, υπάρχουν πολλά μέσα για τα οποία η αντικατάσταση υγρών καυσίμων θα παραμείνει μια μεγάλη πρόκληση, όπως για παράδειγμα είναι η αεροπορία.

Συνεπώς, χρειαζόμαστε, επίσης, στρατηγικές για την ανάπτυξη καθαρότερων υγρών καυσίμων, που θα αντικαταστήσουν το πετρέλαιο και θα μειώσουν τις εκπομπές που σχετίζονται με την παραγωγή και τη χρήση καυσίμων.

Η αυξημένη απόδοση και η ηλεκτροκίνηση μπορούν να μειώσουν τη ζήτηση υγρών καυσίμων κατά περισσότερο από 80% έως το 2050.

Ο δρόμος για μια δίκαιη κινητικότητα

εμβέλεια

Η απομάκρυνση από τις μεταφορές που προκαλούν εκπομπές ρύπων είναι μια σημαντική τεχνική πρόκληση, αλλά πέρα ​​από την τεχνολογία, η συγκεκριμένη μετάβαση δίνει και τη δυνατότητα σύνδεσης των ανθρώπων τόσο με τις ευκαιρίες όσο και μεταξύ τους.

Η επένδυση σε λύσεις για τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών με ασφαλή, δίκαιο και δίκαιο τρόπο μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής για όλους και να αντιμετωπίσει τις βλάβες που έχει προκαλέσει το τρέχον σύστημα μεταφοράς.

Αυτές οι λύσεις και επενδύσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν ιδιαίτερα σε κοινότητες που έχουν πληγεί περισσότερο από το σύστημα μεταφορών, όπως είναι για παράδειγμα οι κοινότητες που βρίσκονται κοντά σε κοιτάσματα πετρελαίου ή διυλιστήρια.

Η αντικατάσταση του πετρελαίου με ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια είναι μια σημαντική ευκαιρία για τη μείωση της ρύπανσης και την υποστήριξη θέσεων εργασίας και μπορεί να συντονιστεί με την ανάπτυξη ενός αξιόπιστου ενεργειακού συστήματος.

Και ακόμη και όταν η βελτιωμένη απόδοση και η ηλεκτροκίνηση των μεταφορών μειώσουν τη χρήση υγρών καυσίμων, θα πρέπει να ενισχύσουμε την ικανότητα να καλύπτουμε την υπόλοιπη ζήτηση υγρών καυσίμων με τον λιγότερο ρυπογόνο και υπεύθυνο δυνατό τρόπο, με ένα μείγμα βιοκαυσίμων, καινοτόμων ηλεκτροκαυσίμων και προσεκτικής διαχείρισης της υπολειπόμενης χρήσης πετρελαίου.

Διαβάστε επίσης: Ανακαλύψτε όλα τα “μυστικά” σχετικά με την φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων

Η διασφάλιση ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν δίκαιη πρόσβαση σε ασφαλή και καθαρή προσωπική κινητικότητα σημαίνει κάτι περισσότερο από την αντιμετώπιση των τεχνολογικών προκλήσεων.

Πρέπει, επίσης, να διασφαλίσουμε ότι οι πολιτικές μεταφορών και οι επενδύσεις ανταποκρίνονται στις ανάγκες των κοινοτήτων που έχουν υποστεί το μεγαλύτερο βάρος της ρύπανσης.

Βάζοντας τους ανθρώπους στο επίκεντρο της καθαρής μετάβασης των μεταφορών μας, μπορούμε να δημιουργήσουμε το δίκαιο μη ρυπογόνο σύστημα μεταφοράς που χρειαζόμαστε.