Έρχεται το νέο BMW iX5 με επέκταση αυτονομίας που «καίει» τον ανταγωνισμό!

Η BMW φέρνει επανάσταση στα ηλεκτρικά SUV με ένα νέο iX5 Extended Range που υπόσχεται έως 1.000 χλμ αυτονομίας! Όλες οι λεπτομέρειες

Ακούστε το άρθρο

Η BMW πρωτοπόρησε στις αρχές της εποχής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το i3 REx, συνδυάζοντας ηλεκτρική κίνηση με έναν μικρό κινητήρα μοτοσικλέτας, που λειτουργούσε ως γεννήτρια. Παρόλο που το 2022 έθεσε τέλος στην παραγωγή του και δήλωσε πως τα EV με επέκταση αυτονομίας (EREV) «δεν έχουν μέλλον», μια νέα αναφορά αλλάζει τα δεδομένα: η BMW ετοιμάζει το μεγάλο comeback με ένα νέο EREV, και αυτή τη φορά, σε μορφή SUV.

Το νέο μοντέλο δεν θα είναι διάδοχος του i3, το οποίο έχει ήδη αντικατασταθεί ουσιαστικά από τα iX1, iX2 και το ηλεκτρικό Mini. Αντί για ένα μικρό, ψηλό hatchback, η BMW φαίνεται να στοχεύει κατευθείαν στην premium κατηγορία με το iX5 – μια ηλεκτρική εκδοχή της X5 με ενσωματωμένη γεννήτρια καύσης.

Σύμφωνα με το Automobilwoche, η γερμανική φίρμα εργάζεται σε ένα iX5 με σύστημα επέκτασης αυτονομίας, ενώ το Automotive News φιλοξενεί έναν εκπρόσωπο της BMW που δηλώνει αινιγματικά, ότι η εταιρεία «αναλύει συνεχώς τις ανάγκες της αγοράς και αξιολογεί διάφορες τεχνολογικές λύσεις».

Η λογική πίσω από αυτή τη στρατηγική, είναι απλή αλλά ισχυρή: σε αντίθεση με το i3, όπου η REx έκδοση είχε την ίδια μπαταρία με την κανονική, το iX5 μπορεί να έρθει με μικρότερη μπαταρία και μεγαλύτερη εξάρτηση από τη γεννήτρια. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να εξασφαλίσει εντυπωσιακή αυτονομία έως και 1.000 χλμ. με γεμάτο ρεζερβουάρ και μπαταρία, σύμφωνα με γερμανικές πηγές.

Με τις εκτιμήσεις WLTP για το επερχόμενο iX3 να φτάνουν τα 800 χλμ., είναι πιθανό η έκδοση REx του iX5, να υιοθετήσει διαφορετική φιλοσοφία: λιγότερη μπαταρία, περισσότερη ευελιξία. Επιπλέον, το iX5 θα βασιστεί στην εξελιγμένη πλατφόρμα CLAR, και όχι στη νέα Neue Klasse, επιβεβαιώνοντας ότι δεν μιλάμε για την απόλυτη EV αρχιτεκτονική, αλλά για έναν τεχνολογικό συμβιβασμό με πρακτικά οφέλη.

Ένα EREV έχει πολλά κοινά με τα plug-in υβριδικά, αλλά με βασική διαφορά: ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια, χωρίς να κινεί τους τροχούς. Αυτό το concept φαίνεται να αποκτά όλο και περισσότερους υποστηρικτές, καθώς προσφέρει την ηλεκτρική εμπειρία, χωρίς το άγχος της αυτονομίας.

Η Volkswagen, μέσω της Scout, σχεδιάζει επίσης EREV μοντέλα, ενώ η Genesis –που εξελίσσεται ραγδαία στον premium χώρο– ήδη επενδύει στη συγκεκριμένη τεχνολογία. Όλα δείχνουν ότι η BMW, δεν θέλει να μείνει πίσω σε αυτή τη νέα τάση.

Πηγές αναφέρουν πως η BMW συνεργάζεται με τη ZF για το νέο της EREV project. Ενώ οι τεχνικές λεπτομέρειες παραμένουν κρυφές, θεωρείται πολύ πιθανό να χρησιμοποιηθεί ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος κινητήρας 1,5 λίτρων, ο μικρότερος στη φαρέτρα της BMW. Αντίστοιχα, τα μοντέλα της Scout, αναμένεται να έχουν έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο.

Το πιθανό νέο σύστημα δεν περιορίζεται μόνο στο iX5. Αν αποδειχθεί επιτυχημένο, μπορεί να δούμε παρόμοιες εκδόσεις στα μεγαλύτερα iX6 coupe και iX7 7θέσια SUV. Ωστόσο, δεν αναμένεται αντίστοιχη προσέγγιση για τα iX3 ή iX4, καθώς αυτά βασίζονται σε εξειδικευμένη EV πλατφόρμα, που δεν υποστηρίζει θερμικούς κινητήρες.

Η BMW, παρά τις παλαιότερες δηλώσεις της, φαίνεται να αναγνωρίζει ότι οι υβριδικές λύσεις μετάβασης, εξακολουθούν να έχουν ισχυρή ζήτηση. Και το νέο iX5 Extended Range μπορεί να είναι το κλειδί, για να κερδίσει τους σκεπτικιστές οδηγούς του σήμερα, χτίζοντας την πλήρως ηλεκτρική πελατεία του αύριο.

Πηγή: insideevs.com